Kuggade uppkörningen..

Ja fast jag har så svårt att se kanten, och det är då jag börjar fumla.
<snip>

Om det funkar stall om backspeglarna ... i alla handelser, nar det kanns som om du ska "borja fumla" STANNA, titta vart du ska, och fortsatt tills det borjar kannas som om du inte vet vad du ska gora langre ... STANNA ... och gor om. :)
Det ar alltid battre att stanna och se till att man gor ratt nar man kor bil. Jag har svart att tanka mig att nagon skulle kugga dig for det.
 
När jag körde upp var det en tjej före mig som backade rätt in i trafikskolans garage när hon skulle backa ur p-rutan. Hon blev kuggad efter 5 meters körning.
Du var hästlängder bättre än henne och hon lyckades få kortet vid nästa uppkörning. Det kommer du också att få :)

Alltså.. herregud, stackars tjej. Nu känns det lite bättre, tack! ;)

'
Om det funkar stall om backspeglarna ... i alla handelser, nar det kanns som om du ska "borja fumla" STANNA, titta vart du ska, och fortsatt tills det borjar kannas som om du inte vet vad du ska gora langre ... STANNA ... och gor om. :)
Det ar alltid battre att stanna och se till att man gor ratt nar man kor bil. Jag har svart att tanka mig att nagon skulle kugga dig for det.

Ja, de ser ju gamla protokollet när jag kör nästa gång oavsett vem jag kör med, så ska försöka ta det lugnare. :)
 
Jag kuggade för två veckor sedan. Hon jag körde upp för var jättebra, lugn och trevlig och var noga med att poängtera att jag skulle gå vidare och inte tänka på småfel. Inte haka upp sig på sådant. Ska köra upp igen om två veckor. :D

Heja oss! Vad kuggade du på?
 
Jag kuggade för två veckor sedan. Hon jag körde upp för var jättebra, lugn och trevlig och var noga med att poängtera att jag skulle gå vidare och inte tänka på småfel. Inte haka upp sig på sådant. Ska köra upp igen om två veckor. :D
Håller en tumme för dig också! Det kommer säkert gå bra.
 
I måndags satte jag teorin, 60/65, lycka!
Imorse var det uppkörning. Hade nerverna under kontroll tyckte jag.. Sen missar jag avfarten jag skulle in på, inspektören gapar "E6! E6! E6" och då brast det. Efter det gick ingenting bra, jag missar en avfart till och misslyckas totalt med att backa runt hörn. Ville helst dö på hemvägen. Annars tyckte han det gick bra, och visst, jag hade stenkoll vid påfarter/korsningar/övergångsställ osv men argh. Det känns så illa bara.
Sitter och väntar på att körskolan ska ringa och så ska vi boka ny tid, helst hade jag gjort det direkt om det gått. Att backa runt hörn är mitt sämsta moment, och oftast brukar jag klara den men ligga lite långt ut. Nu så överkompenserade jag och höll på att backa i diket.

Nån som har lust att berätta att världen inte går under nu, eller kanske vill dela med sig av sina kuggningar?
Till mig sa han att kör du så lär du inte klara dig länge, men jag fick min hämnd för en kompis till mig körde upp efteråt och var nära att köra av vägen i en kurva, körinspektören hade varit likblek enligt vad kompisen berättade, hållit sig krampaktigt i sidohandtaget och sedan efter färden mumlat "man får vara glad att man lever" :)
 
I måndags satte jag teorin, 60/65, lycka!
Imorse var det uppkörning. Hade nerverna under kontroll tyckte jag.. Sen missar jag avfarten jag skulle in på, inspektören gapar "E6! E6! E6" och då brast det. Efter det gick ingenting bra, jag missar en avfart till och misslyckas totalt med att backa runt hörn. Ville helst dö på hemvägen. Annars tyckte han det gick bra, och visst, jag hade stenkoll vid påfarter/korsningar/övergångsställ osv men argh. Det känns så illa bara.
Sitter och väntar på att körskolan ska ringa och så ska vi boka ny tid, helst hade jag gjort det direkt om det gått. Att backa runt hörn är mitt sämsta moment, och oftast brukar jag klara den men ligga lite långt ut. Nu så överkompenserade jag och höll på att backa i diket.

Nån som har lust att berätta att världen inte går under nu, eller kanske vill dela med sig av sina kuggningar?


Hade en kompis som blev så fruktansvärt nervös att hon först backade in i en stolpe varpå hon blir ännu mera nervös och trampar för hårt på gasen, full fart framåt och krockar med en annan bil. Hon körde upp med privat bil, det är många år sen vet inte om man får göra det längre eller måste det alltid finnas dubbelkommando numera? Gissar att den personen som satt bredvid önskade att det fanns dubbelkommando om det fanns det på bilar då kommer faktiskt inte ihåg eller det kanske alltid varit så? . Hon klarade dock kortet på andra uppkörningen efter att hon tränat ett tag till ska väl tilläggas, hennes självförtroende var inte det bästa efter första gången med all rätt kanske. Att man får lite nerver första gången är inte konstigt så ta det lugnt du kommer att fixa det här.
 
Hade en kompis som blev så fruktansvärt nervös att hon först backade in i en stolpe varpå hon blir ännu mera nervös och trampar för hårt på gasen, full fart framåt och krockar med en annan bil. Hon körde upp med privat bil, det är många år sen vet inte om man får göra det längre eller måste det alltid finnas dubbelkommando numera? Gissar att den personen som satt bredvid önskade att det fanns dubbelkommando om det fanns det på bilar då kommer faktiskt inte ihåg eller det kanske alltid varit så? . Hon klarade dock kortet på andra uppkörningen efter att hon tränat ett tag till ska väl tilläggas, hennes självförtroende var inte det bästa efter första gången med all rätt kanske. Att man får lite nerver första gången är inte konstigt så ta det lugnt du kommer att fixa det här.

Oj jisses. Ja, jag har ju aldrig pajjat något iaf, men jag mesar lite för mkt ibland. Man får köra med privat bil om den har dubbelkommando.
 
I måndags satte jag teorin, 60/65, lycka!
Imorse var det uppkörning. Hade nerverna under kontroll tyckte jag.. Sen missar jag avfarten jag skulle in på, inspektören gapar "E6! E6! E6" och då brast det. Efter det gick ingenting bra, jag missar en avfart till och misslyckas totalt med att backa runt hörn. Ville helst dö på hemvägen. Annars tyckte han det gick bra, och visst, jag hade stenkoll vid påfarter/korsningar/övergångsställ osv men argh. Det känns så illa bara.
Sitter och väntar på att körskolan ska ringa och så ska vi boka ny tid, helst hade jag gjort det direkt om det gått. Att backa runt hörn är mitt sämsta moment, och oftast brukar jag klara den men ligga lite långt ut. Nu så överkompenserade jag och höll på att backa i diket.

Nån som har lust att berätta att världen inte går under nu, eller kanske vill dela med sig av sina kuggningar?
Äsch, det är bara på et igen. Jag höll på att köra över en människa första gången men klarade två veckor senare trots att nervositeten gjorde att jag stannade för grönt och höll på att köra för rött...Han hade överseende med det och resten gick galant.
 
Nån som har lust att berätta att världen inte går under nu, eller kanske vill dela med sig av sina kuggningar?
Världen går inte under, du kan vara lugn. Nyckeln till att köra upp är att ta det lugnt, för då löser sig allt. Gör man något litet fel men fixar det andra så tror jag fortfarande att de har lite överseende.

Jag har själv aldrig kuggat en uppkörning trots att jag varit nervös innan, men när väl det börjar så har jag varit fokuserad och tagit det lugnt och det har gått vägen. Så var bara lugn och lyssa på vad inspektören säger, så kommer det gå gallant. :up:

Edit: just ja, glömde nämna att när jag höll på att ta B så körde jag en väldigt massa lektioner, för att mitt självförtroende var superduper kasst. Egentligen kunde jag, men jag trodde att jag inte kunde.
Jag fick dessutom med mig min körlärare bak i bilen och för mig kändes det som en trygghet att veta att det fanns någon mer i bilen som jag kände mig trygg med och kunde då koppla av. :)
 
jag höll på att köra på en drös ungar bakom ett hus så jag tvärnitade big time. Kör tillbaka till skolan sa inspektören och jag blev skitskraj. Det gick ju bra sa han då. Jag var ju helt säker på att jag kuggat , nä säger han ingen det gick ju bra.
 
I måndags satte jag teorin, 60/65, lycka!
Imorse var det uppkörning. Hade nerverna under kontroll tyckte jag.. Sen missar jag avfarten jag skulle in på, inspektören gapar "E6! E6! E6" och då brast det. Efter det gick ingenting bra, jag missar en avfart till och misslyckas totalt med att backa runt hörn. Ville helst dö på hemvägen. Annars tyckte han det gick bra, och visst, jag hade stenkoll vid påfarter/korsningar/övergångsställ osv men argh. Det känns så illa bara.
Sitter och väntar på att körskolan ska ringa och så ska vi boka ny tid, helst hade jag gjort det direkt om det gått. Att backa runt hörn är mitt sämsta moment, och oftast brukar jag klara den men ligga lite långt ut. Nu så överkompenserade jag och höll på att backa i diket.

Nån som har lust att berätta att världen inte går under nu, eller kanske vill dela med sig av sina kuggningar?

Jag kuggade för defensiv körning och då hade jag ändå redan ett amerikanskt körkort. Min kusin kuggade 3 ggr ( körde mot rött alla gånger) och så också min mormor ( av samma anledning)
 
Jag kuggade för defensiv körning och då hade jag ändå redan ett amerikanskt körkort. Min kusin kuggade 3 ggr ( körde mot rött alla gånger) och så också min mormor ( av samma anledning)

Lätt hänt då " right on red" är lagligt i US. (om det inte är skyltat annorlunda)
 
När det gäller backa runt hörn, kör LÅNGSAMT! Mycket långsammare än du tror! Det är även meningen att man ska stanna flera gånger under backningen, för att kolla läget både framför, bakom och på sidan av bilen.

Du kommer klara det galant :)
 
Lätt hänt då " right on red" är lagligt i US. (om det inte är skyltat annorlunda)

Det är olika mellan olika stater vilket är högst förvirrande. Min kuggningsorsak var dock defensiv körning. Min kusin och mormor har inte amerikanskt körkort utan blev väl så nervösa att de helt tappade koncepterna....
 
Det är olika mellan olika stater vilket är högst förvirrande. Min kuggningsorsak var dock defensiv körning. Min kusin och mormor har inte amerikanskt körkort utan blev väl så nervösa att de helt tappade koncepterna....

Japp :) så är det men många tillämpar den regeln. Blev själv rätt förvirrad i början, väntade på högerpilen som inte kom och alla honkade sina horn bakom ...
Jo jag har också Amerikanskt körkort.
 
  • Gilla
Reactions: Sar
Min uppkörning gick iofs bra på första försöket även om jag nog är en av få som klarat uppkörningen trots att inspektören stampade på dubbelkommandot, tvärnitade bilen i en korsning och sa "ser du inte att det kommer en bil???". Varvid jag helt ärligt svarade "nej"...

Min första körlektion däremot. Hade kört privat men skulle ta några lektioner med körskolan för stadstrafik och få köra upp med deras bil. Hursom så på första lektionen med körskolan är jag centimetrar från att - på ett övergångsställe - köra på en gubbe med rullator...

Ja jag var svinnervös. Men sjukt bra körskollärare. Nästa övergångsställe sa han bara lugnt "försök att undvika att köra på några pensionärer, man får inga poäng för dem" ;)

Och med tanke på att det nog är preskriberat nu - jag körde upp på en halv valium. Annars hade jag mest troligt inte ens kunnat få nyckeln i tändningen....

Så TS - det kommer gå super på nästa försök!
 
Nu klarade jag uppkörningen på första försöket men det började inte bra, åtminstone inte samtalsmässigt. Vi kom in på ämnet hästar och till trav varpå jag nämner hur mycket jag ogillar trav- och galoppsporten. Jodå, han var en inbiten travmänniska som hade både egna travhästar m.m. :D Sedan ville jag ju strypa honom (:o) när han när jag parkerade..
Han: Gick det bra tyckte du?
Jag: Ja, det skulle jag ju vilja anse att det gjorde.
Han: Är du säker på det?
Jag: Jaaa..
Han: Är du verkligen säker på det?
Jag: Men när du säger så så antar jag att jag kuggade då..
Han: Nejnej, läs läs.. *håller upp sin iPad och som visar ordet: godkänd* men du bör tänka på att sakta ned liiite mer när du kommer mot trafikljus.

Jag var sjukt nervös (alltså, vi hade en sista körning precis innan uppkörningen och jag kan tala om att bilen inte rullade fram, den mer.. skuttade fram.. :angel: Min körlärare föreslog att vi skulle avboka uppkörningen så jag kunde börja från början igen :D). Två dagar senare skrev jag teroriprovet (kuggade första gången) och klarade det.

Så, tänk inte på att du kör upp utan tänk på att du kör med den du övningskör med eller körskoleläraren. Det kommer gå galant nästa gång!
 

Liknande trådar

Utrustning Gaaahhh...Jag kuggade precis min uppkörning för BE. Jag gjorde 3 fel: - Jag missade högerregeln för en j*dra cyklist som cyklade på...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
16 283
Senast: BobberiBoo
·
Äldre Åh, det är nog länge sen jag mådde så dåligt över något som detta jävla körkort. Teorin blev godkänd på första försöket men imorrn...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 003
Senast: Houdinie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp