Kulltråden- Från löp till valp.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dygn 62 från parning, och hon har gått upp NIO KILO!
20992815_10155042225178666_7071973857550176747_n.jpg
 
Hahaha, på heeler går dom upp ungefär 300 gram per valp. Polly har gått upp 1,5 kg ;) så kanske 5 valpar.
Din kan man då tänka 600-700 gram per valp och då blir det 13-15 valpar :D :D :D
Mina bc valpar vägde mellan 350 o 450 gram ungefär. Förutom valparnas vikt väger moderkakor o fostervatten en del.
 
Mina bc valpar vägde mellan 350 o 450 gram ungefär. Förutom valparnas vikt väger moderkakor o fostervatten en del.
Jo jag tänker heelervalpar ligger oftast på ca 200 gr (allt mellan 160-250 gram) och till det fostervatten mm. Så 600-700 gram per bc valp i magen torde inte vara helt fel :D ;)
 
36.5 och ett helt nytt uttryck i blicken. Orolig, hässjar och har definitivt parkerat i den flätade korgen i fönstret, en meter från valplådan :banghead:

Jag får inte gå nånstans säger hon, så har bara fixat fram förlossningskittet, en kudde att sitta på och laddare till mobilen. Ser fram emot många timmars väntan i sällskap av Netflix och Buke innan det går från öppningsstadie till faktisk utdrivning...
 
36.5 och ett helt nytt uttryck i blicken. Orolig, hässjar och har definitivt parkerat i den flätade korgen i fönstret, en meter från valplådan :banghead:

Jag får inte gå nånstans säger hon, så har bara fixat fram förlossningskittet, en kudde att sitta på och laddare till mobilen. Ser fram emot många timmars väntan i sällskap av Netflix och Buke innan det går från öppningsstadie till faktisk utdrivning...

Heja heja! Du måste uppdatera oss här :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Min valp är nu 9 veckor gammal. Flyttade till mig direkt vid 8 veckor så vi har bekantat oss med varann under en ungefär en veckas tid...
2 3
Svar
52
· Visningar
8 150
Senast: mackan
·
Hundavel & Ras Måste bara skriva av mig lite, jag är så LYCKLIG!! Efter över ett år i valpkö, väntan på löp, parning och valpning, så är nu äntligen...
2
Svar
39
· Visningar
3 240
Senast: Only_Me
·
Hundavel & Ras Att ta valpar på sin tik Lite allmänt om tik, parning och valpning. Vill man lära sig mer, så rekommenderar jag hunduppfödarens...
2
Svar
26
· Visningar
5 805
Senast: lundborg
·
Övr. Hund Berättelsen om Rix Tarras, eller Rix som vi kallar honom för är vår första jämthund och kom in i våra liv en kall februaridag...
2
Svar
34
· Visningar
4 175
Senast: Gnist
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp