Kulltråden- Från löp till valp.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Karla säger bestämt att hon vill ligga i ett hörn av "stora rummet" i lägenheten. Är det dumt att ställa valplådan där hon lägger sig, och hägna in med kompostgaller? Ska man "tvinga" henne att vara i det betydligt mer avskilda badrummet, där jag också kan reglera temperaturen bättre?
 
Karla säger bestämt att hon vill ligga i ett hörn av "stora rummet" i lägenheten. Är det dumt att ställa valplådan där hon lägger sig, och hägna in med kompostgaller? Ska man "tvinga" henne att vara i det betydligt mer avskilda badrummet, där jag också kan reglera temperaturen bättre?

Jag hade bestämt var hon skulle vara.
Mamma Mu hade en åsikt om var hon ville lägga första kullen. Efter en valp ändrade hon sig. Det slutade med att hon blev stressad och plötsligt ville vara på en jäkla massa platser. De 4 första valparna kom lite här och där så sambon stängde helt sonika in henne där det var tänkt från början och resterande 7 kom lugnt och fint.
 
Jag hade bestämt var hon skulle vara.
Mamma Mu hade en åsikt om var hon ville lägga första kullen. Efter en valp ändrade hon sig. Det slutade med att hon blev stressad och plötsligt ville vara på en jäkla massa platser. De 4 första valparna kom lite här och där så sambon stängde helt sonika in henne där det var tänkt från början och resterande 7 kom lugnt och fint.

Jag hade tänkt stänga in henne med galler även om jag flyttar lådan, ffa för att hon ska slippa värja sig från de övriga nyfikna familjemedlemmarna. Fast egentligen tror jag att hon är nöjd oavsett vart lådan står, så länge jag är där...
 
Jag hade tänkt stänga in henne med galler även om jag flyttar lådan, ffa för att hon ska slippa värja sig från de övriga nyfikna familjemedlemmarna. Fast egentligen tror jag att hon är nöjd oavsett vart lådan står, så länge jag är där...

Om det är i badrummet du vill ha valparna sen så hade jag sett till att det var där de föddes så de inte behövde flyttas runt på sen :)
 
Karla säger bestämt att hon vill ligga i ett hörn av "stora rummet" i lägenheten. Är det dumt att ställa valplådan där hon lägger sig, och hägna in med kompostgaller? Ska man "tvinga" henne att vara i det betydligt mer avskilda badrummet, där jag också kan reglera temperaturen bättre?

Jag tycker inte alls att det är något fel att ställa valplådan i stora rummet inför födseln. När det börjar bli dags stäng undan de andra i badrummet eller annat rum med kompostgaller istället. Så brukar min uppfödare göra och tycker att det varit bra för tiken att timmarna innan ha möjlighet att förflytta sig i rummet när det börjar komma förvärkar osv.
Jag ser inget problem alls att sedan flytta på lådan till badrummet när födseln är över.
Dessutom kan det vara trevligare för dig att hänga i vardagsrummet/i soffan i väntan på att det ska sätta igång :p
 
Jag håller med vetten, mina föder alltid i vardagsrummet,för då har jag nära till kök,tv,dator och vi har en utgång härifrån när det behöver springas eller rastas.
Grattis förresten !! Du kanske får ett helt gäng presenter :D
 
ina_dance5.gif
 
Nu var den tillbaka på nära 38, så det var nog ett falsklarm. Jaja..

Tempen pendlar ju upp och ned sista veckan så bara att fortsätta tempa. Den ska ner till 36 och då brukar det sätta igång inom ett dygn :)
Seg väntan dock :p Senaste kullen höll Dahlia på att ligga kring 37,0 i nästan en hel vecka innan det var dags.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Min valp är nu 9 veckor gammal. Flyttade till mig direkt vid 8 veckor så vi har bekantat oss med varann under en ungefär en veckas tid...
2 3
Svar
52
· Visningar
8 150
Senast: mackan
·
Hundavel & Ras Måste bara skriva av mig lite, jag är så LYCKLIG!! Efter över ett år i valpkö, väntan på löp, parning och valpning, så är nu äntligen...
2
Svar
39
· Visningar
3 240
Senast: Only_Me
·
Hundavel & Ras Att ta valpar på sin tik Lite allmänt om tik, parning och valpning. Vill man lära sig mer, så rekommenderar jag hunduppfödarens...
2
Svar
26
· Visningar
5 805
Senast: lundborg
·
Övr. Hund Berättelsen om Rix Tarras, eller Rix som vi kallar honom för är vår första jämthund och kom in i våra liv en kall februaridag...
2
Svar
34
· Visningar
4 175
Senast: Gnist
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Valp 2024
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp