Kurs Hästens utfodring på SLU

Sv: Kurs Hästens utfodring på SLU

Efter att ha mailat antagningsenheten idag fick jag besked att jag har reservplats 14...någonting hade tydligen blivit fel med antagningsbeskedet.

Men...då blir det säkert att söka igen nästa termin

Om det är en distanskurs tycker man ju att de borde kunna få in hur många som helst!

Fast eftersom det är träffar i kursen är ju lokalerna begränsande. Dessutom finns det ingen kursansvarig som har vare sig tid eller lust att rätta 167 tentor, 45 projektrapporter och finnas tillgänglig för frågor och annat från studenterna.

Jo självklart. Men träffarna var ju iaf inte obligatoriska!
Men nog förstår jag också att de måste ha en begränsning.
Det är bara att söka igen och vara ute i god tid nästa gång! :)

Har inte heller fått några papper än.
Funderar på att ta bilen upp till den 16/4 då jag antagligen fortsätter norrut till farbror över helgen. :D

Det jag kom på är att man kanske måste vara medlem i nån kår också? :confused:

Nu har vi nog alla fått mail angående kursen?! Det som gäller nu är att om man fortfarande vill gå kursen så måste man anmäla sig senast 25 mars via mail. Därefter skickas det ut brev med uppgifter om kursen inkl. inloggningsuppgifter.

Sedan finns det ett krav på att ha gjort en quizz senast 5 april, om det inte görs förlorar man sin plats.

Antar det är upplagt såhär för att det är många reserver som vill gå och man vill inte stå med tomma platser.

Kåravgiften (om man läser max 14,5 hp) är 35 kr. -Billigast för mig hittills. Jag som läser via tre olika högskolor/universitet åker på flera hundra i kåravgift. Vilket känns aningens surt!

@Kratus: man brukar få ett inbetalningskort från den kår som skolan tillhör. Annars får man googla lite på skolans sida och där brukar man hitta summor och giro.

Gira

OBS nu kollade jag kurshemsidan och där har inte första kursträffen samma datum som jag fått via mail.

Har nu i kväll mailat kursansvarig och undrat vad tusan de tänkt med!!!! Jättekul att bli sittandes med tågbiljetter till fel helg!:devil: Tur jag sparat all mailkonversation med kursansvarig så denna har svart på vitt att datumen är olika.

Gira

OBS nu kollade jag kurshemsidan och där har inte första kursträffen samma datum som jag fått via mail.

Har nu i kväll mailat kursansvarig och undrat vad tusan de tänkt med!!!! Jättekul att bli sittandes med tågbiljetter till fel helg!:devil: Tur jag sparat all mailkonversation med kursansvarig så denna har svart på vitt att datumen är olika.

Gira

Men va?! Så kan de ju inte göra! :mad: Jag har visserligen inte bokat några biljetter men man har ju börjat planera ju. Djuren ska ju ha barnvakt också.

Har fått svar på mailet och det är skolan som skrivit fel på sin sida, så de första datumen jag fick är dom korrekta!

Himlans skönt ska jag säga!!!!

Gira

Har fått svar på mailet och det är skolan som skrivit fel på sin sida, så de första datumen jag fick är dom korrekta!

Himlans skönt ska jag säga!!!!

Gira

Fick också det mejlet. Såg också att det inte börjar förrän kl. 13, jättebra så att jag slipper åka upp redan på torsdagen. :D
Men jag kom inte in på kursens hemsida som de länkat till i det första mejlet? Ska prova även på hemdatorn, kan vara jobbets dator som krånglar med mig. :grin:

Förresten är det nån som är intresserad av att gå ut och äta en bit mat efteråt?

Jag sade ifrån mig min plats i torsdags så någon lycklig reservare får åka istället för mig. :) Mina ordinarie studier har visat sig mer krävande än jag trott så jag pallar inte med en extrakurs på 50%. Det får bli vid ett senare tillfälle.

En stilla undran. Är det bara jag som inte har fått inloggningsuppgifter till kursen? Jag mailade i måndags och fick till svar att jag skulle få uppgifter vid kursstart. Kursstart är väl idag 25/3???? Jag har inte fått ett skit och börjar bli lite irriterad.

Som om inte det är nog så krånglar det även på en annan kurs som man kunde rega sig på från i måndags och det har inte heller gått men där fick jag hjälp av universitetet, så jag kan börja på måndag.

Blir bara så irriterad, tror folk att jag bara sitter på rumpan och gör ingenting alls iväntan på att någon säger till någon att någon annan ska göra så någon kan logga in sig?

Mitt liv måste flyta på just nu, jag jobbar heltid, jag pluggar en bra bit över 150%, har make och 4 barn som vill ha sitt samt ett stuteri med dryga 30 individer som ska ha sitt. Som pricken över i så är jag nu inne på min tredje omgång halsfluss på 1½ månad och det är bara att bita ihop och knata vidare. Skriver läkaren ut kåvepenin idag så blir jag skogstokig. :devil: Nu vill jag ha något som biter på eländet. Jag har två tentor som ska vara inlämnade på söndag -föutom att jag har jobbhelg så båda måste skrivas idag och imorgon. Hösilaget är slut så jag behöver hämta hem nya. (får flirta med maken)

Roligt denna vecka- snön smälter, hästarna verkar trivas trots lera. Jag fick blommor och diplom på jobbet men av räddningstjänsten för utmärkt räddningsinstas under vår brand på jobbet. DET var himla kul måste jag säga.

Gira :banana:

- Som nu har pyst ut lite galla över livet i allmänhet och tycker att resten nog är ganska ok ;)

Pysa ut sig får man göra, det brukar hjälpa! Mitt lösenord + foderprov kom idag så det är nog på g idag eller möjligtvis imorgon. Har precis klarat av quizzen så jag får behålla min plats :p

Fick också det mejlet. Såg också att det inte börjar förrän kl. 13, jättebra så att jag slipper åka upp redan på torsdagen. :D
Men jag kom inte in på kursens hemsida som de länkat till i det första mejlet? Ska prova även på hemdatorn, kan vara jobbets dator som krånglar med mig. :grin:

Förresten är det nån som är intresserad av att gå ut och äta en bit mat efteråt?

Kommer tyvärr inte komma på första träffen, förhoppningsvis på andra..

jag fick veta i måndags att jag kom in, stod ju som 15e reserv!! :bump:

Men vad menas med quizzen? när, var, hur?
Och foderprov, skickas det hem till mig per post? Och hur får man lösenordet?

Hmm - jag påbörjade kursen för nåt år sen och tyckte att den var väldigt bra. Men tyvärr tog jobb o hästar för mycket tid för att jag skulle orka slutföra den. Undrar om jag kan fortsätta i år utan att söka på nytt?

Kanske skall maila o fråga - känns inte kull att ha en oavslutat kurs.
Om det är så många här som skall gå kanske vi kan hjälpas åt o stötta varandra.....

Men vad menas med quizzen? när, var, hur?
Och foderprov, skickas det hem till mig per post? Och hur får man lösenordet?

Lösenord+foderprov skickas hem, quizzen görs i fronter (systemet du loggar in i) och är till för att se vilken ingångsnivå studenterna ligger på, ingen inläsning krävs utan bara att gå in och svara utifrån nuvarande kunskap..

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka