Kvalitetsbedömning/3-årstest Ponny 2013

Sv: Kvalitetsbedömning/3-årstest Ponny 2013

Så bra, då behöver jag inte reflektera mer över den där manen i alla fall. ;)

En fråga till (jag har aldrig visat en häst förut), vi rider min med såna där gummiplattor/skivor på bettet nu, får man ha dem på tränset även under visningen? Annars kan det väl kanske vara lika bra att hon får öva sig på att inte ha dem innan det är dags. :)
 
Sv: Kvalitetsbedömning/3-årstest Ponny 2013

Det står i reglerna (råd och anvisningar?) som du hittar där du hittar övrig info om platser, datum anmälan osv. Lite olika från år till år men jag gissar att plattor aldrig varit tillåtna :-)
 
Sv: Kvalitetsbedömning/3-årstest Ponny 2013

Jösses vilken söt! :love:


*kl*

Idag var jag och lämnade min 4-åring hos utbildaren. Ska bli spännande!
Förmodligen blir han borta hela sommaren, och jag kan lägga allt krut på att komma tillrätta med ridningen på 5-åringen som snart ska sättas igång igen efter en månads vila.
 
Sv: Kvalitetsbedömning/3-årstest Ponny 2013

Enligt senast utkomna proppen jag läst angående kvalitetsbedömningen som äger rum på min hemort får man inte visa ponnyn både som 4 och 5-åring. (Antar att det gäller överallt?)
 
Sv: Kvalitetsbedömning/3-årstest Ponny 2013

kl
Vilken rolig tråd!
Nu har vi ju redan klarat av endel av målen för min connemara f-2010 men vi kanske kan få vara med ändå?
Siktet har varit inställt på treårstestet som var den 1juni och premieringen senare i sommar/höst.
Började visningsträna henne förra sommaren och visade henne på en lokal utställning på hösten för att hon skulle få komma hemifrån och träna lite.
Därfter har vi löshoppat varannan vecka från slutet på november till början av april. Totalt kanske 6ggr. Tog ett tag innan poletten trillade ner i hoppningen så jag hade inga stora förhoppningar på något bra resultat på treårstestet.
Red henne lite under maj månad och löshoppade henne en gång till för att friska upp minnet. Lät henne vila veckan innan.
Sedan åkte vi 20mil till testet och det var supervarmt. Men hon gjorde en kämparinsats och fick med sig dubbla utmärkelser hem. Mest glad är jag nog inte över poängen utan över den superinställningen hon hade. Det var som att ha med sig en gammal tävlingsräv. Nu väntar lite vila samt betäckning innan sommarpremiering. Sedan får vi ta ställning till om vi ska vara med i ungponnyfinalen eller inte.
 
Sv: Kvalitetsbedömning/3-årstest Ponny 2013

Men vad roligt !
Stort grattis till ett jättebra resultat!
 
Sv: Kvalitetsbedömning/3-årstest Ponny 2013

Dom där Junobarnen har ett psyke av guld! Vem ska du betäcka med?
 
Sv: Kvalitetsbedömning/3-årstest Ponny 2013

Idefix du Villon tänkte jag. Hämtar dock hem henne från stationen idag. Oseminerad eftersom hon har den dåliga smaken att brunsta i samband med en storhelg. Så det kommer bli samma sak om tre veckor då det är midsommar...:banghead:
 
Sv: Kvalitetsbedömning/3-årstest Ponny 2013

Aj då. Kollade film på honom och han ser ut som en sagoponny! Tycker iofs att det är lite synd att du inte avlar på gångarter på henne;).
 
Sv: Kvalitetsbedömning/3-årstest Ponny 2013

Lite trådkaps varning här men jag måste fråga vad du valt? Alltid kul att få lite andra infallsvinklar.
Mina kriterier var renrasigt, inom 15mils radie eller på semin, gångartshingst eller allround.
 
Sv: Kvalitetsbedömning/3-årstest Ponny 2013

Jag kan alldeles för lite om connemaraaveln:o. Den enda gångartshingst på connemarasidan som jag sett och fastnat lite för är Wirthsmuhle Delaneys (Diamond Shamrock/ Nørlunds Primrose/ Lærkens Cascade Dawn)
. Den hade jag gärna kombinerat med Barbie:). Men har som sagt ingen koll på andra connemarahingstar som travar vackert. Stutteri Skaergården Connemara på fejan har mer bilder och info.
933965_188083228016022_2050950613_n.jpg
 
Sv: Kvalitetsbedömning/3-årstest Ponny 2013

Jag hoppas kunna visa min 4 åring Holmtebo Noula f-09 e Starrhults Bossanova ue. Hagens O´Cheif. Visad som 3 åring på 3årstest med 49 p gångartsdiplom och 4:e plac i finalen i Falkenberg. Vi satsar mestadels på dressyren men hon är inhoppad på lägre nivå och regelbundet löshoppad under våren.

Dressyren har hon varit ute på lite miljöträningstävlingar på lokal nivå under maj-juni och gått LB:1 på 66% i avd B bland ponnyer samt två LC:2 bland storhästar i div 3 med 67,7% samt 73,9% och två 3:e placeringar. Hon är väldigt färdig i både huvud och kropp men vi har en bit kvar att hitta lite mer mellangångarter, hon rör sig väldigt trevlig i grunden. Bästa egenskap är nog ett otroligt trevlig psyke och en ridbarhet jag inte upplevt på många ponnyer. Idag går hon på bete och laddar upp inför hösten. Ska bli spännade följa henne framöver och även ni andra som skall visa era ponnyer runt om i landet!

Hur man får in en bild här är för mig en gåta;) Men jag bjuder på en film från senaste dressyrstarten vi gjorde nu i juni.

http://www.youtube.com/watch?v=_hoTg4jj24M
 
Sv: Kvalitetsbedömning/3-årstest Ponny 2013

Vad fin hon är ! Kul med en ponny som placerar sig bland stora hästar.
 
Sv: Kvalitetsbedömning/3-årstest Ponny 2013

Är hingsten sådär ihoptryckt och kort i gången eller är det filmen som är knasig? :o
 
Sv: Kvalitetsbedömning/3-årstest Ponny 2013

Jag tror att det är formatet som är lite knasigt även om han ärligt talat inte är så jättefint riden:o. Men för att vara connemara rör han sig ändå väldigt bra:).
 
Sv: Kvalitetsbedömning/3-årstest Ponny 2013

lite kl*

Är Barbie visad? isf...hur gick det?

Visst måste du kunna få henne typ avelsvärderad nu (eller senare) när hon är äldre också?
 
Sv: Kvalitetsbedömning/3-årstest Ponny 2013

Connemaror kan visas på utställningar när som helst i livet. Premiering är dock bara för 3-årsston.
 
Sv: Kvalitetsbedömning/3-årstest Ponny 2013

Kan de verkligen bara visas på premiering när de är 3? Hur gör man då om man vill höja avelsvärdet på dem senare? Russen kan visas när som helst, däremot kan de bara stamboksföras som treåringar. Ska de stamboksföras som äldre måste de ha fölat.
 
Sv: Kvalitetsbedömning/3-årstest Ponny 2013

Pappersvägen. T.ex. utställningsresultat eller tävlingsresultat. Mina connemaraston är stambokförda och har fått sina RC-nummer utan att ha visats på premiering. Krävs inte att de har fölat.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik I slutet av september 2013 köpte vi en ponny till vår dotter av en hästhandlare för 15000 kr. Ponnyn köptes som barnponny/nybörjarhäst...
Svar
6
· Visningar
2 801
Hästvård hej, behöver skriva av mig lite:), kanske kan ni dela med er av era åsikter och tankar:D... Så här ligger det till - jag har en...
Svar
19
· Visningar
3 161
Senast: Bleuh
·
Hästvård hej, behöver skriva av mig lite:), kanske kan ni dela med er av era åsikter och tankar:D... Så här ligger det till - jag har en...
Svar
0
· Visningar
964
C
Avel Jag vet inte om detta är rätta sidan för denna tråden, men annars får moderatorn flytta den! Det är så här att jag skulle behöva lite...
Svar
6
· Visningar
873
Senast: Welsh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp