Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har nu under två dagar haft en person här som jag har försökt lära ut mitt jobb till. Förvisso sov jag dåligt i natt då jag inte somnade förrän halv två, men tröttheten jag känt idag har inte varit rimlig. Jag har känt att det har varit väldigt krävande att orka hålla fokus i 4 timmar och dessutom orka prata med en annan människa.

När jag har en bra dag, då glömmer jag hur det är en dålig dag, som idag. Och har jag flera bra dagar på rad så tror jag mig klara av en massa. Jag ser hur jag inom snar framtiden gör både det ena och det andra.

Men det känns bara :turd: idag.
 

De där skälen vill jag gärna blunda för.

Men i morse tog det 4 och en halv timme att komma upp ur sängen.
Är det inte bättre att acceptera läget än att blunda för det? Det är skitsvårt, men troligen en stor del i ditt tillfrisknande.
Som jag sa i en tråd förut, låt det ta den tid det tar!

Du kommer ju upp ur sängen till sist. Se det, istället för att se hur lång tid det tog.
 
Är det inte bättre att acceptera läget än att blunda för det? Det är skitsvårt, men troligen en stor del i ditt tillfrisknande.
Som jag sa i en tråd förut, låt det ta den tid det tar!

Du kommer ju upp ur sängen till sist. Se det, istället för att se hur lång tid det tog.
Som sagt, när jag har en bättre dag ser jag inte problemen. Jag tror att de ligger bakom mig.
 
Men alltså. Klockan är ju bara elva?! Det är lördag?Du varken jobbar eller har barn och djur som ska skötas, så varför ens försöka kliva upp om du är trött?
Sov till fyra om det är vad din kropp behöver.
Jag vaknade 5.40 totalt klarvaken. Det var omöjligt att sova vidare. Men jag klev inte upp för jag hade inte lust.
 
Det är inte direkt kul att ligga i sängen. Totalt värdelöst.
Du är sjukskriven.
Visst, i ett rehabskeede är det viktigt att gå rutiner och komma upp i sysselsättningsgrad.
Men det verkar inte alls som du är där nu.
Det låter som du måste ta igen dig. Vila.
Om du inte har lust att kliva upp så surfa på buke, titta på tv, bläddra i en bok, mastrubera eller planera dina krukplanteringar för nästa vår.
 
Ta täcket med till soffan då, slå på tv'n drick en kopp te och njut av lugnet och ledigheten.
Jag äger varken soffa eller tv. (Jag avskyr tv-tittande.) Det enda som finns är en fåtölj i ett mörkt hörn där det blir rätt tråkigt att sitta och glo på ingenting. Annars får man sitta på pinnstolar på det här stället.

Jag skulle nog vilja ha en soffa men vet inte var jag ska ställa den.
 
Jag äger varken soffa eller tv. (Jag avskyr tv-tittande.) Det enda som finns är en fåtölj i ett mörkt hörn där det blir rätt tråkigt att sitta och glo på ingenting. Annars får man sitta på pinnstolar på det här stället.

Jag skulle nog vilja ha en soffa men vet inte var jag ska ställa den.
Ta ditt tjockaste täcke , en kopp te och sätt dig ute då?
 
Ta ditt tjockaste täcke , en kopp te och sätt dig ute då?
Jag har ingenstans att sitta ute heller. Det står en bänk på södra sidan av huset men bänken är omgiven av kaos. Det finns faktiskt ingen del av trädgården som jag trivs att vara i. Det är kaos överallt. Det är kaos på mina verandor också.
 
Det enda som finns är en fåtölj i ett mörkt hörn där det blir rätt tråkigt att sitta och glo på ingenting.

Ptja, det är bland annat därför man har tv, då slipper man sitta och glo på ingenting och kan istället förkovra sig i dokumentärer, trädgårds och byggprogram och både låta kroppen få vila samtidigt som man lär sig något.

Och brist på möbler och ljus går ju att göra något åt. Köp en soffa/dagbädd/schäslong/what ever bekvämt, köp några lampor, ordna en myshörna.
 
Tänd några ljus och ta in några fina höstblommor? Jag har ofta kaos runt om mig, framför allt inomhus när det har varit en lång säsong med mycket utomhus. Men good enough funkar där också med små medel.

Man kan youtubea sig igenom en dag även utan tv. Gardeners world t ex? Massor av avsnitt bara från i år. Ibland är det härligt att få titta på andras fantastiska lösningar utan att känna sig deppig för att man själv inte har det så.
 
Ptja, det är bland annat därför man har tv, då slipper man sitta och glo på ingenting och kan istället förkovra sig i dokumentärer, trädgårds och byggprogram och både låta kroppen få vila samtidigt som man lär sig något.

Och brist på möbler och ljus går ju att göra något åt. Köp en soffa/dagbädd/schäslong/what ever bekvämt, köp några lampor, ordna en myshörna.
Jag är för dum i huvudet för att begripa hur en modern tv-apparat fungerar och har inte möjlighet att passa tider när olika program går. Jag gissar att sånt går att styra numera men det är mer än jag kan. Och tv-tittande kräver trots allt en del koncentration.

Jag vet inte var jag skulle ställa den där soffan. Vardagsrummet är omgjort till matsal för jag vantrivdes med att ha köksbordet i köket. Inne på kontoret tänker jag inte ha den då jag inte vill vistas där utanför arbetstid och i de små sovrummen på övervåningen är det inte heller aktuellt.
 
En mysig fåtölj i något hörn. Tar matbordet upp hela rummet?
Någon typ av viloplats som ligger på en nivå mellan pinnstol och sängen behöver du om du ska syssla med att återhämta dig.
 
En mysig fåtölj i något hörn. Tar matbordet upp hela rummet?
Någon typ av viloplats som ligger på en nivå mellan pinnstol och sängen behöver du om du ska syssla med att återhämta dig.
Ja, matbordet tar upp hela rummet. Det är bara 15 kvadrat. En del golvyta behövs som genomfart till altanen. Det finns en fåtölj i rummet men jag sitter bara korta stunder där ibland.
 
Jag är för dum i huvudet för att begripa hur en modern tv-apparat fungerar och har inte möjlighet att passa tider när olika program går. Jag gissar att sånt går att styra numera men det är mer än jag kan. Och tv-tittande kräver trots allt en del koncentration.

Jag vet inte var jag skulle ställa den där soffan. Vardagsrummet är omgjort till matsal för jag vantrivdes med att ha köksbordet i köket. Inne på kontoret tänker jag inte ha den då jag inte vill vistas där utanför arbetstid och i de små sovrummen på övervåningen är det inte heller aktuellt.
Nä. Du är inte för dum för att förstå hur en TV fungerar. Och, ja, det går att styra precis vad man ska titta på. Jag har en Telia-app, TV4-appen samt SVT-appen. Sedan "castar" jag till TV:n via Chrome cast. Lätt som en plätt :) ! Finns jättemycket intressant att titta på, och jag tittar nästan aldrig live. Om det inte är t.ex hästsport.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag börjar bli lappsjuk av att bara vara på "Steg till arbete" mån-fred för föreläsningar, anteckningar, diskussioner, pappersifyllande...
Svar
1
· Visningar
156
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 454
Senast: Exile
·
  • Artikel
Dagbok Jag försöker vara pepp och framåt. Låtsas att jag har ett bra liv att se fram emot. Men jag är så jävla misslyckad med allt. Och innerst...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
5 113
Senast: Wingates
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Eftersom snön kom, det frös och dörröppnaren på baksidan som är enda vägen jag tar mig ut och in med manuell rullstol, promenadscooter...
Svar
0
· Visningar
390
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp