Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har nu under två dagar haft en person här som jag har försökt lära ut mitt jobb till. Förvisso sov jag dåligt i natt då jag inte somnade förrän halv två, men tröttheten jag känt idag har inte varit rimlig. Jag har känt att det har varit väldigt krävande att orka hålla fokus i 4 timmar och dessutom orka prata med en annan människa.

När jag har en bra dag, då glömmer jag hur det är en dålig dag, som idag. Och har jag flera bra dagar på rad så tror jag mig klara av en massa. Jag ser hur jag inom snar framtiden gör både det ena och det andra.

Men det känns bara :turd: idag.
 

Nä. Du är inte för dum för att förstå hur en TV fungerar. Och, ja, det går att styra precis vad man ska titta på. Jag har en Telia-app, TV4-appen samt SVT-appen. Sedan "castar" jag till TV:n via Chrome cast. Lätt som en plätt :) ! Finns jättemycket intressant att titta på, och jag tittar nästan aldrig live. Om det inte är t.ex hästsport.
Det är inte allt för länge sedan jag lärde mig vad en app är. Eller ja, jag tycker fortfarande att det ska heta program. Och vadå "cast"? Jag har ingen aning om vad du pratar om.
 
Soffa i köket? Skulle väl kunna vara jättemysigt, om platsen finns :) ?
Mitt på golvet? :grin:

Mitt kök är det otrivsammaste rum jag har. Det är stort och mörkt. Det finns bara ett pyttelitet fönster åt norr. Eftersom jag inte trivs i mitt kök så här jag inte ens köksbordet där.
 
Det är inte allt för länge sedan jag lärde mig vad en app är. Eller ja, jag tycker fortfarande att det ska heta program. Och vadå "cast"? Jag har ingen aning om vad du pratar om.
Det hade jag inte heller när jag beställde det från Telia. Det är en liten "manick" som man sätter i bak på TVn. Sedan startar man appen och programmet man vill se, och klickar på ikonen för att "casta", dvs skicka/spela upp på TVn. Det går att titta på youtube på TVn också på precis samma sätt. Det var verkligen superenkelt att installera och förstå. Jag är inte heller särskilt bra på sådant här.
 
  • Gilla
Reactions: Sar
Går det inte att förändra med rätt belysning och inredning? Mysa till det liksom..
Nej, jag kan inte föreställa mig att det går. Det är skåp och sånt längs långsidorna. Längs ena kortsidan har jag vedspisen och vid den andra kortsidan är det en öppning ut mot "matsalen". Sen är det en massa golvyta i mitten.

Det hade jag inte heller när jag beställde det från Telia. Det är en liten "manick" som man sätter i bak på TVn. Sedan startar man appen och programmet man vill se, och klickar på ikonen för att "casta", dvs skicka/spela upp på TVn. Det går att titta på youtube på TVn också på precis samma sätt. Det var verkligen superenkelt att installera och förstå. Jag är inte heller särskilt bra på sådant här.
Det där begrep jag inte ett ord av.
 
Jag vet men bara tanken på att ha en soffa mitt på golvet i köket får mig att vilja bränna ner stället.

Jag Vill Inte Vara I Köket.
Släng ut matbordet och in med soffa och soffbord istället, det gjorde jag för flera år sen och jag har aldrig ångrat det beslutet. Man ska möblera som man vill själv och inte möblera för att det KAN komma gäster, vill dom inte sitta vid soffbordet och äta kan dom dra, det här är mitt hem och jag bor här 365 dar om året, så resonerar jag.
 
Du kan titta på "tv" utan tv också.
Antingen via mobilen, surfplattan eller datorn.
För mobilen och surfplattan laddar du hem de appar du vill ha. Tex SvT play och Tv4 play som båda är gratis. :)

Vi har inte haft tv på 9 år och tittar så att säga ändå på tv. Det går jättebra. :up:

Är det för tufft just nu kan du bara skriva vad du har för något så kan jag lägga in länkar här till dig så du knyte själv behöver söka upp dem.

Kram och krya på dig :heart
 
Vi har ett pyttelitet hus. I köket en praktisk köksö och i vardagsrummet en mysig hörnsoffa med soffbord. Där äter vi också. Vi har inget matbord - alls. Det behöver man ju inte ha om platsen är begränsad och man hellre önskar något annat.
 
Varför kommer ni med förslag på hur Magiana kan titta på tv när hon uttryckligen sagt att hon inte tycker om det? :confused:
Det undrar jag också. Jag har egentligen aldrig haft någon behållning av det.

Jag prövade att titta på tv hos @Tranan och det som funkar är naturfilmer utan handling och mänskligt prat. Allt annat kräver koncentration. Men jag har natur utanför huset också och den är gratis att titta på så jag kör med det. Tv är ingen nödvändighet.
 
Varför kommer ni med förslag på hur Magiana kan titta på tv när hon uttryckligen sagt att hon inte tycker om det? :confused:

För egen del, och jag hoppas att @Magiana inte tar illa upp, så tänker jag att "tv" kan vara väldigt långt ifrån hur tv var sist hon tittade. Nu behöver man ju inte passa tider, slipper i många fall reklam och utbudet är enormt så det kanske finns något som kan passa. Dessutom är tv ett ganska bra sällskap att bara ha i bakgrunden om man känner sig ensam och inte har kraften att ta sig ut och vara social.

Jag har svårt att somna om kvällarna för tillfället trots att jag är toktrött (för mycket att tänka på) så jag sätter alltid på paddan på ngt intressant men inte spännande (Tex gränsbevakarna) och har alltid somnat innan första avsnittet är slut.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag börjar bli lappsjuk av att bara vara på "Steg till arbete" mån-fred för föreläsningar, anteckningar, diskussioner, pappersifyllande...
Svar
1
· Visningar
255
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 593
Senast: Exile
·
  • Artikel
Dagbok Jag försöker vara pepp och framåt. Låtsas att jag har ett bra liv att se fram emot. Men jag är så jävla misslyckad med allt. Och innerst...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
5 211
Senast: Wingates
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Eftersom snön kom, det frös och dörröppnaren på baksidan som är enda vägen jag tar mig ut och in med manuell rullstol, promenadscooter...
Svar
0
· Visningar
400
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp