Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har nu under två dagar haft en person här som jag har försökt lära ut mitt jobb till. Förvisso sov jag dåligt i natt då jag inte somnade förrän halv två, men tröttheten jag känt idag har inte varit rimlig. Jag har känt att det har varit väldigt krävande att orka hålla fokus i 4 timmar och dessutom orka prata med en annan människa.

När jag har en bra dag, då glömmer jag hur det är en dålig dag, som idag. Och har jag flera bra dagar på rad så tror jag mig klara av en massa. Jag ser hur jag inom snar framtiden gör både det ena och det andra.

Men det känns bara :turd: idag.
 

Jag har alltid tyckt att pratet om hur viktigt belysning är har varit hyfsat överdrivet. Så blev jag tvungen att köpa några spottar för att överhuvudtaget kunna se något på ena köksbänken samt över vasken. Nu vill jag bo i köket!!! Ofantligt stor skillnad, av några ynka små lampor med vanlig kontakt, och som jag tryckt fast med dubbelhäftande tejp!!! Jag är fortfarande helt häpen, har också ett mörkt kök. Så jag håller verkligen med om det här inlägget. 200 spänn och en kort stunds jobb gav nästan ett nytt kök.
Just att få till belysningen rätt tycker jag är skitsvårt. Jag skulle nog behöva hjälp av någon som är utbildad på belysning för att jag har svårt att få till det själv. Det gäller faktiskt i princip alla rum.
 
Just att få till belysningen rätt tycker jag är skitsvårt. Jag skulle nog behöva hjälp av någon som är utbildad på belysning för att jag har svårt att få till det själv. Det gäller faktiskt i princip alla rum.
Samma här, det är verkligen inte min grej. Jag har äntligen fått upp en taklampa i hallen, med undviker att tända den eftersom skavanker och den fula hatthyllan syns så väldigt väl plötsligt.... Men Ikeas spottar under skåp kan jag varmt rekommendera i alla fall! ;)
 
Just att få till belysningen rätt tycker jag är skitsvårt. Jag skulle nog behöva hjälp av någon som är utbildad på belysning för att jag har svårt att få till det själv. Det gäller faktiskt i princip alla rum.
Det där är verkligen så sant! När vi fixade storarummet var vi överens om att vi ville ha spottar men hur de skulle sitta? Hur många, vilken storlek och var i förhållande till varandra? Vi tog hit en elektriker som verkligen har öga för sådant, han gav förslag som vi inte hade tänkt på överhuvudtaget och det blev sååå bra!
 
Ljustekniker på teatrar är suveräna. Några av mina polare gjorde t ex ljussättningen på medeltidsmuseet inför invigningen. Stor succé.
 
Jag har redan ganska mycket grejer som ligger och skräpar. Mina broderier skulle jag förstås vilja få upp på väggen. Det stora problemet är dock att hitta kvadratiska ramar. De flesta motiv är ju kvadratiska. Jag brukar leta efter dem på loppisar och andra ställen men har hittills inte hittat en enda jag gillar. Så jag skulle behöva köpa ramlist. Haken är att jag inte vet var jag ska köpa det förutom på slöjddetaljer. Jag var dit för några år sedan men då visade det sig att ramlisten var beställningsvara och sen har jag inte kunnat planera in ett besök där i så god tid att jag hunnit beställa innan.
Ramlist finns på Hornbach om du har ngt sådant i din närhet. :)
 
Ramlist finns på Hornbach om du har ngt sådant i din närhet. :)
Nej, det finns inte här. Jag vet inte ens var det kan tänkas finnas.

Edit: Jag såg att det finns en butik i Sundbyberg så dit kan jag åka när jag åker till Stockholm. Dessvärre hittade jag ingen ramlist på deras hemsida. Frågan är då om jag ska spara tiden och i stället ändå åka till Slöjddetaljer som jag vet har fina lister.
 
Hur är det med ventilationen i huset?
Mitt första studentboende hade inget friskluftintag och när det blev vinter och jag var inte mer blev jag helt apatisk. Orkade absolut ingenting utan sov bort dagarna och då var jag inte deprimerad eller liknande utan det var enbart brist på syre. Jag tänker att om du har dålig ventilation i huset tex så hjälper inte det ditt övriga mående. :)

För att förtydliga. Jag tror inte att det är orsaken till ditt mående men eftersom du spenderar så mycket tid hemma iom att du även jobbar hemifrån så skulle något sådant kunna hindra dig från att må bättre när du fått bukt med resten.
 
Nej, det finns inte här. Jag vet inte ens var det kan tänkas finnas.

Edit: Jag såg att det finns en butik i Sundbyberg så dit kan jag åka när jag åker till Stockholm. Dessvärre hittade jag ingen ramlist på deras hemsida. Frågan är då om jag ska spara tiden och i stället ändå åka till Slöjddetaljer som jag vet har fina lister.
Hjornbach har ungefär 2% av sitt sortiment på hemsidan tyvärr men om du orkar kan du ringa till dem och höra.

Vi är storkunder där och det är sjukt irriterande att man inte vet vad de har eller vad det kostar innan man kört dit. :meh:
 
Hur är det med ventilationen i huset?
Mitt första studentboende hade inget friskluftintag och när det blev vinter och jag var inte mer blev jag helt apatisk. Orkade absolut ingenting utan sov bort dagarna och då var jag inte deprimerad eller liknande utan det var enbart brist på syre. Jag tänker att om du har dålig ventilation i huset tex så hjälper inte det ditt övriga mående. :)

För att förtydliga. Jag tror inte att det är orsaken till ditt mående men eftersom du spenderar så mycket tid hemma iom att du även jobbar hemifrån så skulle något sådant kunna hindra dig från att må bättre när du fått bukt med resten.
Jag kan inte tänka mig att ventilationen är ett problem. Det är en kåk från 1913 med murstock i mitten. Så det är självdrag.
 
Hjornbach har ungefär 2% av sitt sortiment på hemsidan tyvärr men om du orkar kan du ringa till dem och höra.

Vi är storkunder där och det är sjukt irriterande att man inte vet vad de har eller vad det kostar innan man kört dit. :meh:
Ok. Ja, då kommer jag nog inte orka ta mig den tiden, varken med att ringa eller att åka dit för att kolla hur ramlisten ser ut.
 
För egen del, och jag hoppas att @Magiana inte tar illa upp, så tänker jag att "tv" kan vara väldigt långt ifrån hur tv var sist hon tittade. Nu behöver man ju inte passa tider, slipper i många fall reklam och utbudet är enormt så det kanske finns något som kan passa. Dessutom är tv ett ganska bra sällskap att bara ha i bakgrunden om man känner sig ensam och inte har kraften att ta sig ut och vara social.

Jag har svårt att somna om kvällarna för tillfället trots att jag är toktrött (för mycket att tänka på) så jag sätter alltid på paddan på ngt intressant men inte spännande (Tex gränsbevakarna) och har alltid somnat innan första avsnittet är slut.
För mig funkar "Engelska antikrundan" på samma sätt, jag somnar oftast innan inom 10 minuter...
 
Jag har kollat efter det på deras hemsidor men inte hittat det.
Jag tror tyvärr inte att det finns med på hemsidorna. Man brukar få fråga efter det på plats. Det är synd det där när det inte framgår vilket sortiment som finns för vem har tid/ork att åka eller ringa runt och fråga? Det tar ju massor av tid i onödan.
 
  • Gilla
Reactions: Sar
Jag äger varken soffa eller tv. (Jag avskyr tv-tittande.) Det enda som finns är en fåtölj i ett mörkt hörn där det blir rätt tråkigt att sitta och glo på ingenting. Annars får man sitta på pinnstolar på det här stället.

Jag skulle nog vilja ha en soffa men vet inte var jag ska ställa den.

Kan du inte ha en soffa bredvid köket vid kaminen? Det är ju jättemysigt att läsa en bok eller dricka te och lyssna på eld som sprakar samtidigt! :)

Läste vidare och såg att du hade matbordet där!
 
Jag tror tyvärr inte att det finns med på hemsidorna. Man brukar få fråga efter det på plats. Det är synd det där när det inte framgår vilket sortiment som finns för vem har tid/ork att åka eller ringa runt och fråga? Det tar ju massor av tid i onödan.
Aha, okej. Här har jag gått i åratal och önskat mig ramlist men aldrig tänkt tanken att fråga eftersom det inte finns på några hemsidor.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag börjar bli lappsjuk av att bara vara på "Steg till arbete" mån-fred för föreläsningar, anteckningar, diskussioner, pappersifyllande...
Svar
1
· Visningar
158
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 454
Senast: Exile
·
  • Artikel
Dagbok Jag försöker vara pepp och framåt. Låtsas att jag har ett bra liv att se fram emot. Men jag är så jävla misslyckad med allt. Och innerst...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
5 113
Senast: Wingates
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Eftersom snön kom, det frös och dörröppnaren på baksidan som är enda vägen jag tar mig ut och in med manuell rullstol, promenadscooter...
Svar
0
· Visningar
390
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp