Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har nu under två dagar haft en person här som jag har försökt lära ut mitt jobb till. Förvisso sov jag dåligt i natt då jag inte somnade förrän halv två, men tröttheten jag känt idag har inte varit rimlig. Jag har känt att det har varit väldigt krävande att orka hålla fokus i 4 timmar och dessutom orka prata med en annan människa.

När jag har en bra dag, då glömmer jag hur det är en dålig dag, som idag. Och har jag flera bra dagar på rad så tror jag mig klara av en massa. Jag ser hur jag inom snar framtiden gör både det ena och det andra.

Men det känns bara :turd: idag.
 

För att vad som än ges för förslag ses ner på. Tror vi alla försöker hitta nåt som @Magiana kan se positivt på, även om hon inte tänkt på det själv.
Men hon ber ju om inte om några förslag. Ändå överöses hon av sådana om allt möjligt så fort hon skriver något. Och sedan blir folk irriterade för att hon inte säger ja och amen.

När man mår som hon gör är gränsen mellan förslag och krav hårfin. Låt henne be om förslag om hon vill istället.
 
Men hon ber ju om inte om några förslag. Ändå överöses hon av sådana om allt möjligt så fort hon skriver något. Och sedan blir folk irriterade för att hon inte säger ja och amen.

När man mår som hon gör är gränsen mellan förslag och krav hårfin. Låt henne be om förslag om hon vill istället.
Fattar faktiskt inte att det är så jädra svårt att förstå.
 
Då är nästa fråga, vill du ha en ombonad vilohörna (eller vad man nu vill kalla det)? Finns det inget behov av en så är ju det ok också :)

Här i kråkslottet är det väl snarast att det består av sådana mer eller mindre :o :D
Jag vet inte. Egentligen tycker jag väl inte det är så givande att vara passiv och "vila". Om jag blir trött mitt på dagen och måste vila, så lägger jag mig oftast på golvet. Fast å andra sidan kan det ju finnas en poäng med en soffhörna i alla fall. Det är bara det att jag har ingen aning om var den ska vara. Och eftersom jag kört fast på det så verkar det inte bli någon sådan.
 
Jag vet inte. Egentligen tycker jag väl inte det är så givande att vara passiv och "vila". Om jag blir trött mitt på dagen och måste vila, så lägger jag mig oftast på golvet. Fast å andra sidan kan det ju finnas en poäng med en soffhörna i alla fall. Det är bara det att jag har ingen aning om var den ska vara. Och eftersom jag kört fast på det så verkar det inte bli någon sådan.

Men släpp då det nu :) Jag har kört fast flera gånger när det gäller ommöblering och fått tvinga mig själv att släppa det. Förr eller senare kommer man på hur man vill ha det.
 
Hjälper det om du har något att pyssla med? Broderi tror jag du nämt någon gång, kanske bara sitta och sticka en halsduk?
Ja, broderi gillar jag men jag hittar inte fler bra gratismönster på nätet.

Jag stickade mycket förr men har tröttnat.

Jag har ju hållit på med mängder av olika hantverk genom åren i olika tekniker. Under en tid hade jag och exet en hemsida tillsammans där vi la upp bilder på det vi skapat.

Nu har jag en brevkniv på gång i verkstan men jag får inte ändan ur att göra klart den trots att det nog skulle vara kul.
 
Är också inne på @Teilani s ide.
Handarbete. Jag tycker det är otroligt lugnande. Brukade ha en stor typ klädnypa och fäste i boken så det förblev öppen och läsbar.
Stickade en lååång halsduk samtidigt som jag bara läste och ständge ute allt annat.

Men kan också sitta med musik och nynna med eller underbar tystnad och bara sticka min förbannade halsduk som blev uppemot 3 meter lång innan jag drog upp den och började på nytt.

Här finns en av tusentals sidor med gratis mönster, funkar att sy av med telefon skärmen men lättare i dator eller utskrivet så klart

https://www.dmc.com/us/patterns-5041,category-flowers-et-garden-259,type-of-stitch-cross-stitch-277/
 
Är också inne på @Teilani s ide.
Handarbete. Jag tycker det är otroligt lugnande. Brukade ha en stor typ klädnypa och fäste i boken så det förblev öppen och läsbar.
Stickade en lååång halsduk samtidigt som jag bara läste och ständge ute allt annat.

Men kan också sitta med musik och nynna med eller underbar tystnad och bara sticka min förbannade halsduk som blev uppemot 3 meter lång innan jag drog upp den och började på nytt.

Här finns en av tusentals sidor med gratis mönster, funkar att sy av med telefon skärmen men lättare i dator eller utskrivet så klart

https://www.dmc.com/us/patterns-5041,category-flowers-et-garden-259,type-of-stitch-cross-stitch-277/
Jag kollade lite på den sidan men hittade tyvärr inget som höll tillräckligt hög kvalité.

Min favoritdesigner är Ellen Maurer-Stroh men jag har nog redan gjort alla hennes mönster jag gillat. Det är svårt att hitta andra designers som håller hennes klass.
 
Du har säkert redan sett både hennes sida och dessa mönster redan men skadar ju inte att fösöka http://www.maurer-stroh.com/EMS2010_information.html
Det finns en del som är gratis som går att ladda ner, liksom dessa blommor.

Sökning på google

Du behöver ju inte starta något stort projekt, det är nästan bättre med mindre och utan krav.
Jag har gjort samtliga på den sidan samt ytterligare ett antal.

Inte de som kom upp på googlesökningen då.
 
Om du kommer på ett motiv kan du söka på google som jag gjorde förra inlägget.
De kanske inte är lika bra som de andra, men mer än nog bra för att mysa en eftermiddag med.

Vad tycker du om pussel? Lapptäcke? Virka en sjal av mormorsrutor? Eller lära dig virka om du inte kan.

Amigurumis?
Crochet-Toby-the-Cat-Free-amigurumi-pattern-by-Amigurumi-Today.jpg
https://amigurumi.today/

Vänskapsband?
99064.jpg

http://friendship-bracelets.net/alpha_pattern.php?id=60828
Är du intresserad kan jag hitta en video med instruktioner om detta är nytt.

Göra egna halsband och armband? Finns en uppsjö av olika saker du kan köpa på tex ebay för väldigt lite pengar.

Måla naglarna i något trevligt mönster?
Sy ett förkläde, klänning eller vad som helst du vill.:heart
 
Om du kommer på ett motiv kan du söka på google som jag gjorde förra inlägget.
De kanske inte är lika bra som de andra, men mer än nog bra för att mysa en eftermiddag med.

Vad tycker du om pussel? Lapptäcke? Virka en sjal av mormorsrutor? Eller lära dig virka om du inte kan.

Amigurumis?
Crochet-Toby-the-Cat-Free-amigurumi-pattern-by-Amigurumi-Today.jpg
https://amigurumi.today/

Vänskapsband?
99064.jpg

http://friendship-bracelets.net/alpha_pattern.php?id=60828
Är du intresserad kan jag hitta en video med instruktioner om detta är nytt.

Göra egna halsband och armband? Finns en uppsjö av olika saker du kan köpa på tex ebay för väldigt lite pengar.

Måla naglarna i något trevligt mönster?
Sy ett förkläde, klänning eller vad som helst du vill.:heart
Lapptäcken är jag road av men jag har inte så mycket tyg. Jag brukar köpa diverse tyg när jag går på loppis, typ gardiner t.ex. Men jag har inte fått ihop tillräckligt med matchande tyger än.

Jag har virkat en del men kan inte komma på vad jag skulle vilja virka. Jag vill att det ska vara något användbart i så fall.

Jag har hållit på med en del halsband också förut, främst med metallringar som jag fogat ihop men också med pärlor. Sen har jag gjort saker i horn och ben. Någon gång i trä. Och örhängen med fjädrar.

Vänskapsband vet jag inte vad man har till.

Jag skulle nog vilja bygga en pilbåge. Jag skulle vilja lära mig svetsa också.
 
Lapptäcken är jag road av men jag har inte så mycket tyg. Jag brukar köpa diverse tyg när jag går på loppis, typ gardiner t.ex. Men jag har inte fått ihop tillräckligt med matchande tyger än.

Jag har virkat en del men kan inte komma på vad jag skulle vilja virka. Jag vill att det ska vara något användbart i så fall.

Jag har hållit på med en del halsband också förut, främst med metallringar som jag fogat ihop men också med pärlor. Sen har jag gjort saker i horn och ben. Någon gång i trä. Och örhängen med fjädrar.

Vänskapsband vet jag inte vad man har till.

Jag skulle nog vilja bygga en pilbåge. Jag skulle vilja lära mig svetsa också.
Jag har sett folk virka väldigt fina runda mattor :up: !
 
Du behöver inte ha saker till något. Gör och ge bort, häng på vägg som en prydnad, ha på armen.

Det är mest för görandets skull.
Jag har redan ganska mycket grejer som ligger och skräpar. Mina broderier skulle jag förstås vilja få upp på väggen. Det stora problemet är dock att hitta kvadratiska ramar. De flesta motiv är ju kvadratiska. Jag brukar leta efter dem på loppisar och andra ställen men har hittills inte hittat en enda jag gillar. Så jag skulle behöva köpa ramlist. Haken är att jag inte vet var jag ska köpa det förutom på slöjddetaljer. Jag var dit för några år sedan men då visade det sig att ramlisten var beställningsvara och sen har jag inte kunnat planera in ett besök där i så god tid att jag hunnit beställa innan.
 
Går det inte att förändra med rätt belysning och inredning? Mysa till det liksom..
Jag har alltid tyckt att pratet om hur viktigt belysning är har varit hyfsat överdrivet. Så blev jag tvungen att köpa några spottar för att överhuvudtaget kunna se något på ena köksbänken samt över vasken. Nu vill jag bo i köket!!! Ofantligt stor skillnad, av några ynka små lampor med vanlig kontakt, och som jag tryckt fast med dubbelhäftande tejp!!! Jag är fortfarande helt häpen, har också ett mörkt kök. Så jag håller verkligen med om det här inlägget. 200 spänn och en kort stunds jobb gav nästan ett nytt kök.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag börjar bli lappsjuk av att bara vara på "Steg till arbete" mån-fred för föreläsningar, anteckningar, diskussioner, pappersifyllande...
Svar
1
· Visningar
142
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 451
Senast: Exile
·
  • Artikel
Dagbok Jag försöker vara pepp och framåt. Låtsas att jag har ett bra liv att se fram emot. Men jag är så jävla misslyckad med allt. Och innerst...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
5 113
Senast: Wingates
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Eftersom snön kom, det frös och dörröppnaren på baksidan som är enda vägen jag tar mig ut och in med manuell rullstol, promenadscooter...
Svar
0
· Visningar
389
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp