Lägga upp en bild för bedömning-bli förbannad när man får det

purity_666

Trådstartare
Jag är med på en grupp på Facebook där man helt enkelt lägger upp bilder på konstig/ful/annorlunda häst/ryttarutrustning.
Man lägger upp en bild och säger typ "jag tycker det här är fult, vad tycker ni?"
Det kommer upp ganska hemska kreationer.

Ibland lägger folk upp egen utrustning och frågar om åsikter typ "ser det här konstigt ut, är den här färgen ful osv"

Det jag reagerar på är att många bara vill höra svaret "nej det är skitfint". De blir skitförbannade om det är någon som säger "ja det där var inte vackert" eller "de där färgerna passar inte alls ihop".
Jag förstår att man reagerar om någon vore otrevlig i svaret, men ofta handlar det om att folk säger ja det är fult, eller nej jag tycker det är fint.
Om man inte vill ha någons reaktion och åsikt, varför lägga upp en bild? Om man lägger upp en bild på en sån sida så måste man väl misstänka att några kanske tycker det är fult. Jag har lagt upp en bild på hästen i flughuva med ögon t.ex.
Majoriteten av bilderna är dock sånt som folk hittar på nätet, i reklam eller liknande. Men ibland dyker privata bilder upp.

Så, kort sagt, kan någon förklara varför man lägger upp en bild, ber om folks åsikt och sen blir totalt förolämpad för att alla inte tycker det är vackert. Speciellt i en grupp som är gjord enbart för att spy galla över konstig utrustning. Vad förväntar man sig?

Fenomenet syns ju dock överallt. Någon lägger upp en bild på sin häst och frågar vad folk tycker om hullet. Om någon då säger att hästen borde banta så tas det som ett personligt påhopp. Men för tusan, lägg inte upp bilder för bedömning då. Jag förstår om man blir arg om man t.e. bara skulle lägga upp en bild på sin häst, typ "jag och brunte" och då får kritik. Då har man inte bett om det. Men ber man om det så får man vara beredd på att alla inte kommer tycka snälla saker.

:mad::mad::mad::turd:
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 870
Senast: jemeni
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 899
Senast: Fraegd
·
Övr. Barn Jag har varit medlem här för många, många år sedan. Mycket har sedan sist. Jag har reumatiskt värk och 50% sjukersättning och jobbar...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
24 504
  • Låst
Tjatter Välkommen till Halloween Hollow! Platsen där det ena kvarteret pyntas mer skräckinjagande än det andra. Varje år hålls en tävling där...
49 50 51
Svar
1 003
· Visningar
24 881
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp