Bukefalos 28 år!

lära sig massera...vilken kurs är bäst?

B

blondie1989

Jag tänkte jag skulle lära mig massera i syfte att kunna massera min egen häst, dvs för "husbehov". Jag har kikat runt lite och hittat två olika kurser, och skulle vilja veta vilken ni rekommederar. Höra åsikter från er som gått någon av dessa kurser.

Ena kursen är Axelssons introduktionskurs. Den andra kursen är Friskvård för häst, stall oberon.

Åsikter om dessa två kurser, och vilken tror ni på för min del?
 
Jag är i sluttampen på min utbildning för Stalla Oberon. Jag gillar denna kurs starkt med den går ju inte ner riktigt på djupet men den ger en bra översikt. Vill man sedan gå djupare så kan man ju alltid gå någon mer kurs eller läsa litteratur. Har man väl fått kläm på massagen så kan man sedan läsa sig till det mesta.
 

Liknande trådar

Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
3 039
Senast: tanten
·
Övr. Hund Efter många års fundering har jag (i alla fall nästan) bestämt mig för att sluta med hästar och köpa hund istället. Men, jag kan inte...
Svar
4
· Visningar
1 727
Senast: Red_Chili
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 012
Senast: Snurrfian
·
Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 332
Senast: Karamello30
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp