Laghoppningsfundering...

Bellapops

Trådstartare
Jag vet att distrikten har olika regler men är det någon som vet...
Vi rider fyra, en junior i div. II. Är det tillåtet att låta junioren hoppa vanliga höjden och en senior hoppar de nedsänkta hindren.
I bestämmelserna står det att om man är fyra måste en vara junior. Senare står det att om laget består av fyra ryttare måste en hoppa med nedsänkta hinder. Inte att junioren måste...

Vad gäller nån som vet? :confused:
 
junioren ska hoppa lägre.
om man har två juniorer så får en hoppa lägre den andra på den vanliga höjden.
har jag för mig :confused:
rider fortfarande ponny nämligen :)
 
Hej!

Ja, det är som Xenox säger. Junioren hoppar lägre hinder, man kan inte välja så att junioren hoppar på vanlig höjd och en senior hoppar på lägre hinder.
 
Hej
Det där blev väl ändring förra året.
Det ska vara en junior med om man är fyra stycken men vem som hoppar den lägsta höjden tror jag inte spelar någon roll. Men detta gäller bara div 2 har jag för mig
Vi red så förra året att vår junior hoppa 1.10 och en av seniorerna 1.00
PM:a Domaren hon kan säkert det
 
Det är distrikten som anordnar div 3 och 2, så de är ofta oplika regeler i olika distrikt. kolla med ditt distrikt om vad som gäller vid er.
brukar finnas sådanna regler på hemsidan.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 060
Senast: Bee
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
9 998
Senast: Niyama
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
7
· Visningar
784
Senast: cassiopeja
·
Dressyr Jag vet inte om den här tråden ligger på rätt ställe. Den kan möjligtvis hamna under utrustning också, men jag vill främst diskutera...
Svar
13
· Visningar
1 927
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Secret Easterbunny 2024
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Boräntorna

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Födda 2022
  • Artroskopi äldre häst

Omröstningar

Tillbaka
Upp