Lantisar i storstan...

Ni har ju fått massor av bra tips! - men skäms inte för att bara slappa på hotellrummet och beställa upp lite god mat och umgås lite om det är det ni uppskattar mest - det vet ju bara ni själva ;) Ibland kan det bara vara skönt att komma lite hemifrån men inte göra en så stor grej av det hela och behöva flänga omkring bara för att man måste.

min absolut bästa "semester" jag gjort var när jag bokade in mig och dottern på ett hotellrum i min egen hemstad (bor inte där länge) (dvs sov inte över hos mina föräldrar eller hos någon av mina systrar) vi slappade på rummet -gick ut och åt - badade i relaxavdelningen och bastade, åt god hotellfrukost och var lite ute på stan - och sen fick vi ju göra det obligatoriska besöket hos familjen ;)
 
Ni har ju fått massor av bra tips! - men skäms inte för att bara slappa på hotellrummet och beställa upp lite god mat och umgås lite om det är det ni uppskattar mest - det vet ju bara ni själva ;) Ibland kan det bara vara skönt att komma lite hemifrån men inte göra en så stor grej av det hela och behöva flänga omkring bara för att man måste.

min absolut bästa "semester" jag gjort var när jag bokade in mig och dottern på ett hotellrum i min egen hemstad (bor inte där länge) (dvs sov inte över hos mina föräldrar eller hos någon av mina systrar) vi slappade på rummet -gick ut och åt - badade i relaxavdelningen och bastade, åt god hotellfrukost och var lite ute på stan - och sen fick vi ju göra det obligatoriska besöket hos familjen ;)
Och om man ändå bor på hotell och det ingår frukost kan man ju passa på att äta frukost i minst 3 timmar :D
Det gillar jag att göra, medtag bok eller tidning.
 
What's not to like? ;)



15876913_387369601606646_1804491876183572480_n.jpg

:D

Allt.
Hemskt.
 
Jag (född och uppvuxen i Norrland, ska medges)
Jag med.
älskar stora städer och allt de har att erbjuda, önskar ofta att jag kunde dela mitt liv med t.ex. Stockholm (eller varför inte New York?) och det lilla stillsamma samhälle jag nu bor i.
Jag med.
Jag har bott i New York under en period.
Stockholm skall jag köra buss i i sommar för att bota mig från lantis-faktorn ett tag.
Omväxling förnöjer.
 
Jag och min sambo ska åka iväg på en konsert i stora huvudstaden om ett par veckor. Utan barnen!

Men frågan är vad vi ska göra den övriga tiden?! Vad ska två lantisar som inte är intresserade av konst, inte har några pengar att shoppa för och är rätt människoskygga kunna roa sig med under två dagar? (Vi åker ner fredag morgon och hem söndag kväll, konserten är lördag kväll.)
Körsbärsblommorna i Kungsträdgården och ta er ut på Kastellholmen. Sen tittar ni på husbåtarna på väg tillbaka. Helt gratis :)
 
Jag har romantiska bilder i mitt inre av Stockholms Skärgård! Kan man inte åka med någon av de färjor jag misstänker trafikerar öarna, äta en god middag och njuta av hur vackert där är?

Det kan man absolut! Men räkna med att trängas om du väljer en solig helg ;)
Jag tycker att det kan vara trevligt att bara ta båten till Vaxholm och sen gå till hembygdsgården och äta en toast Skagen med ett glas vin till. Dock brukar jag passa på att göra det vardagar då den är mindre folk
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 379
Senast: Whoever
·
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 589
Senast: Exile
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 690
Senast: Lhas
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 531
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp