Bukefalos 28 år!

Lasta själv

Sv: Lasta själv

Enkelaxlade transporten är mycket svajigare vid lastning än boogie, har man ramp blir det varken till eller ifrån i stadigheten.
Och sen är värmlandsvagnen skranglig i sig också.

Snurrandet löser du genom att ha kontroll på hästens huvud i varje steg. Ha t ex kedja på ponnyn och stå nära och ta kontrollen redan innan ni backar ut, be hästen ta ett steg bak, gå fram, ta 2 steg och gå ett fram osv. Hästens huvud ska vara riktat mot dig hela tiden utan undantag.
Bra grimskaft , vantar, hjälm och tight lädergrimma med kedja hade jag tagit, för att undvika att man tappar grepp och kontroll över hästens huvud.
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 195
Ridning Hejsan! Nu har jag läst igenom några som har liknande problem här på buke. Dock skiljer sig min historia något från de andra. Jag...
2
Svar
21
· Visningar
2 592
Senast: Roheryn
·
Hästhantering Jag har hamnat i en situation som gör mig väldigt uppgiven och vet jag inte vad jag ska ta mig till. Min häst står i ett underbart...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
11 855
Senast: SiZo
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 248
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sommarföräldrar 2024
  • Vad gör vi? Del CXCVII
  • Uterätt för kor

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp