Lavendelfärgad?

G

Gargoyl

Hej

Har en fråga ang benämningar av färger på hundar. Sitter och väntar på att få hem vår nya lilla familjemedlem - en chihuahua-tik. Dagarna går såå sakta..

När jag letade vavva så stötte jag bl.a. på benämningen lavendelfärgad och undrar om någon kan beskriva hur sådan färg/teckning ser ut? Finns det någon bra hemsida där man beskriver/förklara färger?


Mvh
Gargoyl
 
Sv: Lavendelfärgad?

Å, tack! Vad roligt!

Ingen som vet fler ställen eller som förklara mer? Här finns ju massvis av hundfolk... Vad är det typiska för lavender?
 
Sv: Lavendelfärgad?

det verkar som om lavendel är en blekt brun färg? alltså samma typ av färg som weimaranern har. hos kelpien kallas färgen fawn, men det är inte samma som fawn hos chihuahua. krångligt va? det är lite dåligt med info om hundfärger tycker jag. intresset verkar inte lika stort som för hästfärger?
 
Sv: Lavendelfärgad?

Jaa, jag tolkar det också så - blekt choklad..
 

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 132
Senast: Migo
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 352
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 579
H
Relationer Hej, har ett litet eller rättare sagt stort problem. För några månader sedan träffade jag en kille på mitt jobb. Han är många år yngre...
35 36 37
Svar
735
· Visningar
62 934
Senast: Hemlig21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp