Lejonkungen firar påsk (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag börjar med att bemöta de frågor jag fått om min röst :) :


LenaH- Har uppenbarligen inte haft tid för leken, det förvånade mig dock att hon röstade på Karamellen, förvirrad och missriktat teoriande brukar inte Lena köra med. Är det bara att hon satsade på någon som synts? Eller kom hon in sent och lyan rådde henne att satsa på karamellen? Kanske ond, kanske god, men jag litar definitivt inte på henne. Ser man på rösten i lynch 2 så kan hon ha skyddat karolina.
LenaH har dåligt med tid och har inte gjort så mkt väsen av sig. Hennes röst på karamell som dödade siaren igår sticker onekligen ut, och det är väl det som gör att jag tvekar lite över hennes ondhet. En ond Lena brukar vara en mästare på att smyga med.
Det är helt riktigt att jag har tidsbrist och tycker att den info som funnits i leken har varit svårfunnen när man som jag inte varit 100 på.
Jag hade helt enkelt ingen vettig teori om någon annan, jag började gå igenom vad som hänt i leken igår och den jag tyckte hängde upp sig på lite märkliga saker var just kd (tex att de som röstat på qitis skulle varit onda, why? Qitis blev ju käk och inte lynchad) och att det var många inlägg men de flesta var neutrala när hon skulle värdera andra spelare.
Sen var jag väl inte övertygad om att hon var ond för det men jag hann inte få mer grepp om leken för att kunna prestera en vettig teori om någon annan och då fick det bli kd.
Jag var heller inte medveten om att jag la en avgörande tredjeröst utan trodde felaktigt att jag la upp henne för lottning och tänkte väl att ödet fick avgöra.
 
Jag har förstått att jag behöver teoria mer nu eftersom det inte bara är en person som sagt det. Men vad menas med teoria? Är det alltså att jag ska visa min roll mer för att ni ska kunna sätta mig i ett fack som ond eller god? Eller är det att jag ska skriva om jag tror att andra är onda eller goda? Eller något helt annat? :confused:
 
F ö så tycker jag kd har varit rätt oklar med vem hon siade, det skulle kunna varit c-l men teorierna var rätt svaga innan men jag vet inte hur tydlig kd brukar vara som siare och hon är ju inte heller tydlig med om hon siat någon god så något testamente är det ju inte direkt.

Jag reagerade nu på att @Killaloe var väldigt övertygad igår om att @carrro_lina var siad ond men verkar ha backat lite där idag, varför?
 
Jag har förstått att jag behöver teoria mer nu eftersom det inte bara är en person som sagt det. Men vad menas med teoria? Är det alltså att jag ska visa min roll mer för att ni ska kunna sätta mig i ett fack som ond eller god? Eller är det att jag ska skriva om jag tror att andra är onda eller goda? Eller något helt annat? :confused:
Berätta vilka du tror är onda/goda och varför du tror det, tex genom vad de skrivit, röstat och hur de agerat i leken, INTE genom att avslöja om du fått någon info "bakvägen" sas om du nu har någon roll som får det av LL vid natt-dl. :)

@Hedinn kan berätta mer om hur man inte ska göra.... :angel:
 
F ö så tycker jag kd har varit rätt oklar med vem hon siade, det skulle kunna varit c-l men teorierna var rätt svaga innan men jag vet inte hur tydlig kd brukar vara som siare och hon är ju inte heller tydlig med om hon siat någon god så något testamente är det ju inte direkt.

Jag reagerade nu på att @Killaloe var väldigt övertygad igår om att @carrro_lina var siad ond men verkar ha backat lite där idag, varför?
Kanske för att även jag kan tänka om när jag hör bra argument? ;)
 
Så om jag tittar lite på de som är kvar så känns de flesta rätt anonyma?
@Mirtai - hur är din bollradar?
Jag har totalt tappat @bollen__ (sic!) och det var den jag inte ens kom på när jag började tänka på vilka som är kvar.
 
Bollen har inte riktigt tid att leka för bollen hade förträngt att hon skulle jobba. Jag känner mig rätt oviktig så förstår att det ser ut som att jag smyger med men är man hela tiden sjua på bollen så känns det inte så meningsfullt att ens upprepa det alla redan sagt tusen gånger. Jag har inte direkt några teorier om någon, tycker inte att det är någon som står ut, och har inte heller tid och ork att gräva iom att jag är rätt hjärntrött efter jobbet.
Jag måste strax gå ut med hundarna för att ta mig i säng i någorlunda vettig tid så ska försöka ta mig igenom leken igen.
 
@Hedinn är en annan jag tappat. Den avgörande rösten på fio la jag åt sidan med argumentet att en ulv antagligen inte skulle vilja sticka ut så men sen saknar jag input där. La igår en sen andraröst på @Killaloe som jag inte heller reagerat nämnvärt på.
Om det är ulvigt att smyga som är det nog tamigfan bara ulvar kvar (jag är medveten om att jag kastar sten i glashus här :o) men då skulle väl leken vara slut.

@Lobelia - jag frågade Killa förut varför hon släppte tanken på att @carrro_lina var siad - nu undrar jag varför du är så säker på att hon inte är det?
 
Utifrån det här kan vi alltså utesluta teorin om att ulvarna fått en rad om vem siaren siat. Tveksamt om de listat ut att hon var siaren, jag tyckte iaf (uppenbarligen) inte att det var tydligt alls.

Det gör mig också tveksam om Lena. Är hon ulv (och det utesluter jag inte) är det väldigt utstickande att lägga en avgörande röst på det sättet. Då tycker jag det är mer misstänkt med de som genast är så tvärsäkra på att hon är ond

Jag har inte hunnit gå igenom karamells inlägg, ska göra det om jag överlever. Man får hoppas att det går att hitta ngt där, otur vore ju om hon någon som är död...

Det fetade funderar jag på. Är det inte andra gången som liknande skrivits om Lena? Att så gör minsann inte en ulv? Men just därför gör man ju sånt som ulv? Det får iallafall mig att reagera, och nu står hundar och husse och trampar i hallen så det blir såhär:
bollen__ röstar på LenaH
 
Utifrån listan så vore det konstigt att karamelldrottningen skriver så neutralt om någon som är siad ond
"7: carrro_lina:
Ny för mig. Hakarna upp sig lite på godisklubbans missade röst. "

Det säger absolut ingenting. Hon har väl spelat några gånger eller så hon har koll på hur man spelar? Minns inte henne men det var så länge sen jag var med. I teorierna är hon så yvig att jag har svårt att tro hon är rutinerad.
Jag tycker du låter väldigt säker här på att c-l inte skulle vara siad och jag tycker det är lite märkligt?
Jag tycker väl oftast att när siaren dör så tar man det för rätt självklart att siaren röstat på en ond om hen dessutom lägger sin röst rätt tidigt?
 
Det fetade funderar jag på. Är det inte andra gången som liknande skrivits om Lena? Att så gör minsann inte en ulv? Men just därför gör man ju sånt som ulv? Det får iallafall mig att reagera, och nu står hundar och husse och trampar i hallen så det blir såhär:
bollen__ röstar på LenaH

Fast nä? Hon röstade ju på mig ganska tidigt i första lynchen? Men vi är flera som skrivit det om hennes röst på karamell,
 
Det fetade funderar jag på. Är det inte andra gången som liknande skrivits om Lena? Att så gör minsann inte en ulv? Men just därför gör man ju sånt som ulv? Det får iallafall mig att reagera, och nu står hundar och husse och trampar i hallen så det blir såhär:
bollen__ röstar på LenaH
Andra gången? Jag röstade ju inte sent eller avgörande i DL1?
 
DL 2

20.18 Killaloe röstar på Lobelia
20.47 Mirtai röstar på Karamelldrottningen
20.53 Karamelldrottningen röstar på carro_lina
21.14 godisklubba röstar på carro_lina
21.16 Lobelia röstar på Killaloe
21.19 carro_lina röstar på karamelldrottningen
21.25 bollen__ röstar på Hedinn
21:28 cirkus röstar på bollen__
21.29 LenaH röstar på karamelldrottningen
21.30
Hedinn röstar på Killaloe

Om jag tittar på förra röstningslistan så var karamelldrottningen ensam om tre röster och det var även hon som åkte ur leken, alltså borde det inte varit någon som på något vis fått lägga två röster. Men eventuellt kan kanske någon varit tvingad att rösta på en viss person och på det kanske kan ha styrt röstningsresultatet på något sätt?

Men jag känner inte att jag får några nya idéer/tankar av att se röstningslistan, förutom att många röstade nära inpå DL, vilket jag inte ser som fel eller konstigt.
 
Jag är väldigt lur på Hedinn som jag tycker är väldigt medflytande och inte kommer med många teorier.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 023
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
13 018
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
20 637
Senast: Klara
·
Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
14 925
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp