Bukefalos 28 år!

Lösa pannband till westernträns?

Sv: Lösa pannband till westernträns?

Jag vill inte ha stenar och sånt tjafs på utan tänkte mera på de häftiga "knutar" som finns på endel westernpannband, samt snygga v-former utan kristaller. Snygga bågformer finns ju också. Såna finns massor av snygga på westernträns. I vanliga ridsportbutiker är det en massa swarowskikristaller på nästan allt och det vägrar jag sätta på hästen. (tycker det ser hemskt ut) Läder i snygga former och ska det vara utsmyckning ska det vara mässingsdetaljer eller i läder.

ok, jag trodde du menade sånna "silverplattor" man brukar ha i V former osv.
 
Sv: Lösa pannband till westernträns?

En idé varför man inte säjer löst är att w-träns finns i många olika färger (nyanser) och är toolade på så många olika sätt med silver, råhud osv. (jämför hopp & dressyr där allt är svart eller brunt)
MT's hästsport har egen tillverkning så de kan säkert fixa ett xl-pannband med tooling som du gillar...
 
Sv: Lösa pannband till westernträns?

Annars kan man beställa ett pannband, just så som man vill ha det av tex MTs Hästsport, eller någon annan som är duktig att arbeta i läder.
Kan rek Mari på MTs, hon gör jättefina lädersaker!
http://www.mtshastsport.se/
 
Sv: Lösa pannband till westernträns?

En idé varför man inte säjer löst är att w-träns finns i många olika färger (nyanser) och är toolade på så många olika sätt med silver, råhud osv. (jämför hopp & dressyr där allt är svart eller brunt)

ehh:eek: "allt är svart eller brunt".
Du glömde: Plus alla fodringar med olika färger och plus alla olika nyanser av brun. Någta exempel på bruna_ naturbrun, ljusbrun, havanna, nougat, brunrött, kastanj, ebony, antikbrun, honung, valnöt. och jag kan inte hälften av namnen på alla olika bruna nyanser. Sen har vi alla dessa olika färger med dekorsömmar och även de i olika färger och spännen i silver eller mässing. Det finns så bedrövligt många olika färgkombinationer att hälften vore mer än tillräckligt.
Om allt var svart och brunt som du trodde så vore det enklare, men så är det långtifrån.
 
Sv: Lösa pannband till westernträns?

De som säljer av continentals sortiment kan ta hem snygga träns för stora hästar, alltså X full med knutar och dyrligt på pannbandet. :bump:
 
Sv: Lösa pannband till westernträns?

Lösa öron till enöras har jag sett men ej vanliga pannband tyvärr...

Kan ju vara så att eftersom det finns så oändligt många varianter och färger och mönster är det svårt att köpa in några pannband och sälja dom då alla träns i stort sätt ser olika ut och har olika varianter i färgerna och silverdetaljer...

Silver finns ju att köpa till pannband....

Det är enda anledningen jag ser till varför man inte skulle sälja lösa pannband, men som sagt, släta öron har jag sett på svenska sidor..
 
Sv: Lösa pannband till westernträns?

ehh:eek: "allt är svart eller brunt".
Du glömde: Plus alla fodringar med olika färger och plus alla olika nyanser av brun. Någta exempel på bruna_ naturbrun, ljusbrun, havanna, nougat, brunrött, kastanj, ebony, antikbrun, honung, valnöt. och jag kan inte hälften av namnen på alla olika bruna nyanser. Sen har vi alla dessa olika färger med dekorsömmar och även de i olika färger och spännen i silver eller mässing. Det finns så bedrövligt många olika färgkombinationer att hälften vore mer än tillräckligt.
Om allt var svart och brunt som du trodde så vore det enklare, men så är det långtifrån.


Fast jag måste hålla med den du svarade till, allt ser väldigt likadant ut i engelsk utrustning... Det finns ju en anledning till att du inte köper ett "engelskt" pannband och sätter på ditt westernträns, eller hur?
 
Sv: Lösa pannband till westernträns?

Seabaz:
Nej det finns hur mycket olika varianter som helst bland vanlig engelsk utrustning. Men det sitter bling bling kristaller på väldigt mycket. (tvi enligt mig) och sen finns det många jättesnygga, men det är så många som har dem. Väldigt mycket har smala läderremmar eller tunna kedjelänkar också och det passar inte på min häst som har stort och kraftigt huvud. Jag vill ha något med bredare remmar som ger ett rejälare intryck och det är vanligare inom western tycker jag.
(Det är inga westernträns jag söker pannband till. Jag rider medengelska träns och körhuvudlag.)
 
Senast ändrad:
Sv: Lösa pannband till westernträns?

hej ! , jag skulle vilja köpa ett silver öra eller två , men läder går oxå bra , nån som vet vart det köpes ? :D
 
Sv: Lösa pannband till westernträns?

Jag har en nordsvensk och har därför i vanliga fall x-full på träns. På mässan stötte jag dock på ett träns jag bara var tvungen att ha. Det fanns i full. Hon som sålde sa dock att vissa träns är stora i storlekarna och kan funka ändå. Detta tränset passade utmärkt och var mitt-imellan stort på honom.
Bästa är nog att, om man inte kan köpa tränsen "live", försöka få tag i måtten på tränsen de säljer och jämföra med träns hemma. Man kan ju alltid maila och fråga dem.

Lycka till. :)
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Ok, nu är det problem. Jag ska på 60-årsfirande och har inget att ha på mig 🙈 normalt går jag i jeans och hoodie och när värmen kommer...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 995
Senast: Tajger
·
Utrustning Ärtan tycker inte det är så festligt när det blåser och regnar i hennes paraboler till öron. Nu tuffar hon på snällt ändå men jag tror...
Svar
15
· Visningar
1 080
Senast: Bison
·
Övr. Hund Vad tycker ni om hundägare som låter sina (väldresserade) hundar gå lösa? Jag har lagt ner väldigt mycket jobb på att träna min hund...
26 27 28
Svar
551
· Visningar
16 540
Senast: hollypolly
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 295
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp