Bukefalos 28 år!

Mischmasch

Trådstartare
Har hittat löss på hunden min ett par gånger nu :crazy:
Dagen efter han varit och bråkat med igelkottarna så jag antar att det är igelkottsloppor.
Det konstiga är att dom bara håller till på huvudet :confused:

Badade han i såpa nu ikväll och handplockade alla löss jag såg *stod och svor i badrummet om att jag skulle döda dom jävlarna :devil:*

Har läst att man kan köpa Frontline receptfritt på apoteket men det ska väl droppas i nackskinnet?
Och då förstår jag inte hur det ska kunna verka uppe på huvudet :confused:
Det ska väl som spridas med kroppsoljorna, men droppar man det då på huvudet borde det ju fara i ögon, nos och mun?

Någon som kan räta ut frågetecknena?
 
Sv: Löss

Vad svamlar jag om :o Det ska vara loppor och inget annat. Hmm, jag blandar alltid ihop loppor och löss.
 
Sv: Löss

Frontline fördelar sig i hela pälsen så det räcker nog med att ha det i nacken. Veterinären har frontline i öronen när de har fått skabb så det ska nog inte vara någon fara.
 
Sv: Löss

Tror jag lyckats få bort alla. Har inte sett till en enda en idag.

Men så fort han nosar på en igelkott igen lär dom ju komma tillbaka :crazy:
 
Sv: Löss

Min valp har också haft lite loppor, också mest på huvudet. Jag har plockat bort dom jag sett och fått tag på.

Det finns ju loppschampo att köpa i djuraffärer och på granngården om man inte vill använda frontline.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag tror jag dör-Bibbis Kan dö! Jag måste skriva av mig! Åkte till mamma och pappa idag, och jag tackar GUD att jag lämnade Gobbi (min...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 325
Senast: Kalinsi
·
W
Träning Har precis kommit ifrån stallet o är jättetrött o känner mig smådeppig...:( Var ute o red lite på min kille som såg så glad ut när...
2
Svar
23
· Visningar
2 078
Senast: Tjalfe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp