Love is blind Sverige

Jag råkade se en spoiler på fb då jag lägger den under spoler här, läs på egen risk!
Tydligen så gifter sig Amanda och Sergio och de är fortfarande gifta. Jag tappar hoppet om mänskligheten om såna förhållanden blir normativa! Eller ville hon så gärna hitta någon annan troende och hennes tro stoppar henne från att ge upp? :arghh:
 
Blev ändå mer investerad i det här än jag trodde. Tycker lite synd om Christoffer och Emilia vars partners inte gillar dem men hänger kvar ändå. Blir lite trött på allt det här ”attraktionen kommer väl med tiden…” bara var ärlig med människan och säg att de inte är din typ! Så slipper de dras med dig.

Litar inte på Rasmus. Vet inte varför. Dåliga vibbar?
 
Får man inte se de andra som är med alls? Eller är serien bara om dessa som dejtar nu?
Har bara ett usa versionen en gång för länge sen så minns inte hur det var upplagt då
 
Nej det känns ju inte så hoppfullt, möjligtvis Rasmus och K-L. Dom har i alla fall klickat, sen om det håller i längden får vi se.

Christoffer verkar vara en trevlig person men jag tror han är lite too much med sitt avgudande sätt mot Catja.

Sergio - inga kommentarer. Amanda förtjänar bättre, hon verkar vara en fin person.
 
Får man inte se de andra som är med alls? Eller är serien bara om dessa som dejtar nu?
Har bara ett usa versionen en gång för länge sen så minns inte hur det var upplagt då
Enligt upplägget från amerikanska så läggs fokus helt på de par som bildas, resten släpps. Dock brukar det arrangeras någon fest eller liknande någon gång innan bröllopen där - som av en händelse - några av de "intressanta" singlarna dyker upp. Med intressanta menar jag de som har drama-potential. Svenska upplägget är säkert lika, och då gissar jag att han som Meira valde bort (Johan?) och hon som Lucas valde bort (Karolina?) kommer vara där.
 
Svenska versionen går att se i andra länder också och det finns en hel del reaktionsvideos på tik tok och insta. Ganska intressant att se ändå!
 
Har sett de fyra första avsnitten. Överlag känns det som att kärleken inte är särskilt blind, för alla utom Rasmus och Krissy-Lee då som verkar ha hittat varandra. Oscar verkar inte kunna slappna av riktigt i Meiras sällskap, känns som att han är lite osäker i sig själv och inte hittar någon trygghet i relationen med henne. Catja och Christoffer verkar definitivt inte vara på samma plats känslomässigt, och även om hon försöker möta honom till viss del så fattar jag att det är svårt. Hon känner uppenbarligen inte samma sak och då blir det ju jäkligt obekvämt med alla hans ömhetsbetygelser, tror han hade behövt chilla lite. Sergio verkar vara otroligt oskön och en människa jag hade hållit mig långt borta ifrån, hoppas Amanda ser det också till slut.
 
Jag gillar konceptet men klarar inte riktigt av reality-tv (har därför inte sett något av originalet heller) så jag vet inte om jag vågar testa :p
Alltså hur gick det här till? Jag, som alltid annars ryst vid blotta tanken på dylika serier, har nu plöjt alla 4 tillgängliga avsnitt av denna serie och ser nästan lite fram emot att nästa omgång avsnitt ska släppas. Det här skulle jag aldrig erkänna inför någon IRL, inte ens på min dödsbädd, men så är det. :bag:

Det är fruktansvärt, fånigt, pinsamt, orealistiskt, taskigt klippt, stageat och jag blir lite illamående av typ hälften av deltagarna, men samtidigt kommer jag på mig själv med att sitta och le ibland. Och bli arg. Och frustrerad. Och glad. Och ja, lite allmänt känslomässigt investerad sådär. Men jag sitter ofta med fingret klistrad på spola fram-knappen, det gör jag! Ibland blir det bara för mycket 🤢

Nån som vet om "plötsligt intresse för reality-tv" finns med på listan av möjliga långvariga Covid-symtom? Frågar åt en kompis...
 
P.S: Tycker bäst om Christoffer, Amanda, Emilia och Lucas och tycker inte alls särskilt mycket om de andra. Fast Krisse-Ly växte lite i mina ögon i fjärde avsnittet, det får jag erkänna. Tror egentligen att typ Christoffer och Amanda skulle vara en bra match och får lite ont i hjärtat av att Amanda tydligen ser något i Mr Mindervärdeskomplex (aka Sergio). Känns definitivt som att hela den grejen kommer att utmynna i att han blir något slags projekt som hon ska fixa, samtidigt som hon far illa själv och förtjänar så mycket bättre.
 
Sen en fråga från en som tillbringar extremt lite tid bland svenskar (och som känner sig som typ 85 när hon ställer denna fråga): Blandar folk verkligen så mycket svenska och engelska när de pratar? Jag har hört/sett det klagas på det i vissa forum, att svenskan håller på att bli urvattnad av engelskan, men tänkt att det är folk som överdriver. I den här serien är det ju pinsamt mycket engelska som blandas in, till synes helt i onödan! Nu fattar jag ju att det kanske inte direkt är den genomsnittliga svensken som framställs i programmet, men ändå… Det är så pinsamt, och låter så oerhört fånigt!

Ska sluta spamma tråden nu, lovar!
 
Sen en fråga från en som tillbringar extremt lite tid bland svenskar (och som känner sig som typ 85 när hon ställer denna fråga): Blandar folk verkligen så mycket svenska och engelska när de pratar? Jag har hört/sett det klagas på det i vissa forum, att svenskan håller på att bli urvattnad av engelskan, men tänkt att det är folk som överdriver. I den här serien är det ju pinsamt mycket engelska som blandas in, till synes helt i onödan! Nu fattar jag ju att det kanske inte direkt är den genomsnittliga svensken som framställs i programmet, men ändå… Det är så pinsamt, och låter så oerhört fånigt!

Ska sluta spamma tråden nu, lovar!
Det beror nog mer på generation och umgänge. Jag reagerade på det också några gånger. Finns ypperliga svenska ord att använda istället. Lite lathet tror jag. Eller bara vana.
Och detta är inte bara i Sverige utan även i Norge och Finland bland ungdomarna och vuxna förekommer samma fenomen.
 
Det beror nog mer på generation och umgänge. Jag reagerade på det också några gånger. Finns ypperliga svenska ord att använda istället. Lite lathet tror jag. Eller bara vana.
Och detta är inte bara i Sverige utan även i Norge och Finland bland ungdomarna och vuxna förekommer samma fenomen.
Ja, det är kanske så. Reagerade främst på att de bytte ut hela meningar, eller delar av meningar, och att det dessutom var flera olika personer som gjorde det. JAG tycker liksom att det är pinsamt när JAG tvingas ta till ett engelskt ord för att jag tappar det svenska, men jag har i alla fall ursäkten att jag bor i ett engelsktalande land i 12 år tillbaka :p
 
Enligt upplägget från amerikanska så läggs fokus helt på de par som bildas, resten släpps. Dock brukar det arrangeras någon fest eller liknande någon gång innan bröllopen där - som av en händelse - några av de "intressanta" singlarna dyker upp. Med intressanta menar jag de som har drama-potential. Svenska upplägget är säkert lika, och då gissar jag att han som Meira valde bort (Johan?) och hon som Lucas valde bort (Karolina?) kommer vara där.
Känns ju lite trist för de andra som deltagit men som inte syns alls i tv. Borde ha visat mera av alla i de första avsnitten
 

Liknande trådar

L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 096
Senast: LiviaFilippa
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 145
Senast: jemeni
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
20 480
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 306
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp