Lusern - vilket föredrar ni?

K

Krabban

...och varför?

Har hört att Pellets är billigare och hackad strå kan vara dammigt, stämmer det?

Vill gärna veta vad ni tycker :bow:.
 
Jag föredrar att ge hack om jag ger lucern. Just för att det räknas som grovfoder, vilket inte pelletsen gör.
Sen så tycker inte hästen min om peletterat lucern heller.
 
Föredrar hacken därför att jag slipper blöta och ger mycket volym vid liten vikt. Upplever inte hacken som dammig och hästen älskar det.

//Alice
 
Mina gillar också hack och strå. Men fr o m nu ska jag ge lusern pellets till en hosthäst då vågar jag inte ge hack. För visst kan det damma. Men hack och strå får dom som är friska dom gillar det verkligen. :D
 
Håller med övriga. Hack e ju bättre eftersom det e grovfoder. Min häst hatar dessutom pelletsen :p
 
Tack allihopa! Det var eg precis det jag ville, alltså ha argument för hacket :p! Tack än en gång! :bow:
 
Bruker lucern hack til min host hest, bruker vann i det jeg da- det støver ikke noe særlig synes jeg men pga hosten så har jeg vann i alt foret.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Finns det någon typ av hack utan lusern? Hade velat ha något mellanting mellan hösilage och gräspellets och om möjligheten finns även...
Svar
7
· Visningar
1 004
Fordon Då jag börjar använda hästtransport mer och inte vill be min sambo köra mig så letar jag nu efter en bil som kan dra hästtransport på...
2 3
Svar
56
· Visningar
2 216
Senast: Smurfoff
·
Fordon Vi har flyttat från lägenhet till hus en bit från kommunikationer och inser att vi skulle behöva en andrabil. Dels för att inte bli...
2
Svar
21
· Visningar
793
Senast: Fetaost
·
Mat Jag tänkte investera skatteåterbäringen i en uppgradering av köksverktygen. Mer specifikt så letar jag efter en matberedare och en gryta...
Svar
10
· Visningar
491
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp