Lyans nya tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack! Jag gillar det också :-D Fast det kommer nog att ta ett tag att vänja mig.
Han menar egentligen bara väl och vill inte att jag ska må dåligt. Han hade hört någonstans att hårfärg kunde skada kroppen så man mådde psykiskt dåligt. Men jag hade helst velat att han bara låter mig vara för även om han menar väl med färgen, att tjata om nyttig mat och motion och liknande så gör det att jag känner mig dålig som inte klarar att leva upp till hans "krav"

Skulle man må psykiskt dåligt av hårfärg? Skulle förklara att jag fick ångest pga att jag började färga mitt hår? Njae. Tror faktiskt inte riktigt på det. Nåväl. Nu har jag slutat färga mitt hår svart efter 2 år och håret får åter bli blont igen, slutade för jag ledsnade helt enkelt ;):p

Jättefint hår! :D Grattis till pojkvännen

Beroende på vilken sorts hårfärg du använder kan det göra ingen till mycket skada om du tex är allergisk med det antar jag att du inte är ;)
Jag har alltid användt directions la riche, veganskt, inte testat på djur och totalt ofarligt. Ät det om du vill :angel:
Har nog förgat uppemot 20 gånger i alla möjliga färger.

Killen är nog inte så inne på det här med hår bara :laugh:

Så roligt för dig :love::love: Kärlek är bra skit :D
Tack :-D Jag trodde inte ens att jag var kapabel till att bli kär igen. Det känns både bra och mycket nervöst. Han känns för bra för att vara sann.
Skulle man må psykiskt dåligt av hårfärg? Skulle förklara att jag fick ångest pga att jag började färga mitt hår? Njae. Tror faktiskt inte riktigt på det. Nåväl. Nu har jag slutat färga mitt hår svart efter 2 år och håret får åter bli blont igen, slutade för jag ledsnade helt enkelt ;):p

Jättefint hår! :D Grattis till pojkvännen

Beroende på vilken sorts hårfärg du använder kan det göra ingen till mycket skada om du tex är allergisk med det antar jag att du inte är ;)
Jag har alltid användt directions la riche, veganskt, inte testat på djur och totalt ofarligt. Ät det om du vill :angel:
Har nog förgat uppemot 20 gånger i alla möjliga färger.

Killen är nog inte så inne på det här med hår bara :laugh:
Tack :-D
Jag tror inte heller att hårfärgen skulle göra någon skillnad. I så fall borde det stå i fass på medicinerna tycker jag.
Jag använder Revlon och Manic Panic för det mesta och har aldrig fått någon allergisk reaktion. Just nu är det randigt i blått, lila och cerice :D

Åh nu vill jag klicka hem min nya färg :p
Manic panic är väl typ samma som Directions tror jag = helt ofargligt. Bara en MASSA pigment.
Arctic Fox har också fina och väldigt bra färger men lite dyrare:down:

Vet inte vart du köper från alltid men kolla på tex ebay så finns det minst ett par säljare från UK som säljer löjligt billigt:D

Synd att jag inte har en ljus hund annars hade den varit rosa ;) eller tur kanske :nailbiting:

Åh nu vill jag klicka hem min nya färg :p
Manic panic är väl typ samma som Directions tror jag = helt ofargligt. Bara en MASSA pigment.
Arctic Fox har också fina och väldigt bra färger men lite dyrare:down:

Vet inte vart du köper från alltid men kolla på tex ebay så finns det minst ett par säljare från UK som säljer löjligt billigt:D

Synd att jag inte har en ljus hund annars hade den varit rosa ;) eller tur kanske :nailbiting:
Vilken färg ska ditt bli? Jag har också för mig att Directions och Manic Panic är typ samma.
Jag köper bara från svenska sidor.
Kom på att jag har från schwartzkopf denna gången också. Men jag mår överlag mycket bättre sedan jag började med abilify så jag tvivlar på att färgen påverkar något oavsett vilken sort det är.
Jag har funderat lite på att färga Pings öron någon gång, men hundarna har redan så mycket rosa att det blir lite kaka på kaka med rosatonade öron också XD

Jag är nu nere på 64kg och jag stormtrivs i hur jag ser ut :-D Men aptiten är fortfarande nära noll så risken är att jag kommer att gå ned mer och det är jag rädd för för jag märker redan att jag har fått fler ätstörningstendenser :-/ Jag har tex svårt att dricka juice för att jag är rädd för kalorierna och vissa dagar går jag mer än jag egentligen orkar bara för att jag är rädd för att gå upp i vikt om jag går mindre. Jag kan fortfarande inte äta bröd för då får jag ont i magen så det är inte mycket jag äter, mest havregryn och morötter. Som tur väl är så har det blivit mycket hämtmat så jag har ändå fått i mig mat. Idag hämtade vi tex nystekt torsk med potatismos och häromdagarna blev det kycklingrulle och kinamat. Så det är relativt nyttig mat jag äter tror jag

Jag ska köra på pastel lila, hoppas bara att det funkar i mitt håt och inte blir typ grönt :nailbiting:

Klarar du att äta pålägg? Skinka, salami, ost eller vad som helst som är gott? Men inte är godis ;)
Jag är riktigt ätstörd och lovar att det inte är ett ställe du vill hamna :(

Jag ska köra på pastel lila, hoppas bara att det funkar i mitt håt och inte blir typ grönt :nailbiting:

Klarar du att äta pålägg? Skinka, salami, ost eller vad som helst som är gott? Men inte är godis ;)
Jag är riktigt ätstörd och lovar att det inte är ett ställe du vill hamna :(

Pastellila är jättefint! Mitt ljusa blir grönaktigt när jag har i vit färgbomb så det får vara gult till nästa gång det är dags att bleka igen.

Nej, jag vill verkligen inte hamna där :-/ Jag kan inte äta bröd för jag får ont i magen men när jag äter bröd är det nästan alltid med bara smör. Jag trivs så bra med min kropp nu. Jag har panik både för att gå upp och gå ned i vikt, fast den störda delen av hjärnan skriker fortfarande att jag är för tjock :cry: trots att jag är nöjd med vad jag ser i spegeln

Jo jag känner igen det där. Det viktigaste tror jag är att du håller dig och stördheten skiljda, vilket du gör. Du vill en sak men stördheten vill något annat och då får man skrika och slåss.

Om du inte har aptit så är det ju jättebra om du får i dig mer från tex juice, det är mycket bättre än att gå på minus.
Jag älskar frukt och bär så det kan jag nästan alltid stoppa i mig, bra med fiber också :up:
Det finns fullt i blåbär i skogen om du tycker sånt är mysigt, himla avslappnande faktiskt.

Jag brukar dricka proviva när jag får magont funkar helt ok. Bröd är dock något jag inte kan äta i mängder, blir alltid ont och killen skriker på mig för jag blir så pruttig :o

Nu ska jag gå till sängs och prutta lite me på honom :devil:

Jo jag känner igen det där. Det viktigaste tror jag är att du håller dig och stördheten skiljda, vilket du gör. Du vill en sak men stördheten vill något annat och då får man skrika och slåss.

Om du inte har aptit så är det ju jättebra om du får i dig mer från tex juice, det är mycket bättre än att gå på minus.
Jag älskar frukt och bär så det kan jag nästan alltid stoppa i mig, bra med fiber också :up:
Det finns fullt i blåbär i skogen om du tycker sånt är mysigt, himla avslappnande faktiskt.

Jag brukar dricka proviva när jag får magont funkar helt ok. Bröd är dock något jag inte kan äta i mängder, blir alltid ont och killen skriker på mig för jag blir så pruttig :o

Nu ska jag gå till sängs och prutta lite me på honom :devil:
Ja, jag försöker verkligen att skilja på mig själv och det ätstörda men det är svårt ibland. Jag tycker att det känns konstigt att jag kan titta mig i spegeln och vara nöjd samtidigt som det skriker i huvudet att jag är tjock.

Jag har köpt proviva igår. Det brukar jag aldrig göra för jag har blivit tillsagd att inte dricka sockriga drycker pga medicineringen och risken för att gå upp i vikt. Proviva gillar jag och då får jag i mig både vätska och kalorier tänkte jag.
Frukt och bär funkar ibland. Jag har perioder där jag bara klarar att äta vissa saker och just nu äter jag mest havregryn med mjölk och morötter. Så det är tur att nya killen är mycket för att äta ute för annars hade jag gått ned ännu mer i vikt.

Hahaha, jag vågar inte prutta inför min kille ännu :eek::rofl:

Jag vet inte om jag har en depression i bakgrunden men som döljs av den nya medicinen för jag är fruktansvärt rastlös och lätt att få ångest och känna uppgivenhet men det "bryter inte ut". Eller så är det för att jag har gjort så extremt mycket mer än vad jag är van vid. Både att jag har träffat nya killen jättemycket men också en massa andra saker och så får jag inte sova tillräckligt många timmar pga nya medicinen. Har så jäkla mycket att göra så jag kan inte varva ned, men när jag försöker varva ned så får jag ångest och blir rastlös. Det är som en ny Lyan igen som jag inte känner igen. Jobbigt

Fick veta idag att de har stängt av respiratorn för pappa. Vet inte om han lever eller om han redan är död :cry: Min morbror har de slutat att ge cellgifter och att det bara är palliativ vård som gäller. Det sista jag hörde idag var att han kanske har lunginflammation och eventuellt måste in på sjukhuset igen och han kom hem igår :cry: Jet är död :cry: Och min väns marsvinsfarbror kommer nog inte att leva länge till :cry: Idag är bara för mycket :cry:

Fick veta idag att de har stängt av respiratorn för pappa. Vet inte om han lever eller om han redan är död :cry: Min morbror har de slutat att ge cellgifter och att det bara är palliativ vård som gäller. Det sista jag hörde idag var att han kanske har lunginflammation och eventuellt måste in på sjukhuset igen och han kom hem igår :cry: Jet är död :cry: Och min väns marsvinsfarbror kommer nog inte att leva länge till :cry: Idag är bara för mycket :cry:

*stor kram* :heart

Men, så mycket hemskt på en gång! Jag beklagar verkligen och tänker på dig!

Men vad trist! :cry::heart Har du någon möjlighet att åka till sjukhuset där din pappa ligger och typ säga hejdå till honom?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 244
Kropp & Själ Lyssnar just på en pod från Medicinvetarna om att slippa ha mens om man inte vill. Och känner mig ungefär så här: 🤯 Jag har alldeles... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 148
Senast: Humla
·
Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 319
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ Inspirerad av tråden om att det blivit tråkigare (och lite orolig att jag skapat en sådan här tråd förr) tänkte jag att det kunde vara... 2
Svar
35
· Visningar
1 457
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka