Jag har också svårt för ickebubbliga saker samt kolsyrat vatten, därför dricker jag läsk och har relativt dålig självdisciplin angående det (jag borde ju dricka vatten, jag som kan det!). Dessutom tröståt jag upp en såndär bubbelmjölkchoklad precis nyss. I ett svep bara. NOM. Absolut ingen disciplin just där och då! Så nä, andra klarar det inte alls. Fråga vem som helst i tråden så har de garanterat en massa situationer där de inte haft självdisciplin, men det betyder inte att den saknas alltid och gällande allt. Det är helt enkelt mänskligt och något våra hjärnor helt enkelt får för sig.Jag drack bara cola zero innan men det blev för dyrt så därför började jag dricka saft istället. Jag har lite svårt för saft för det är ingen kolsyra i men med rätt smak så funkar det. Vill så gärna kunna dricka vanligt vatten men det går inte. Inte kolsyrat heller.
Men jag saknar självdisciplin. Andra klarar ju det, varför kan då inte jag klara det
Jag klarar inte att gå upp i vikt igen. Jag får panik av att tänka på hur jag såg ut innan. Då tvingar jag mig hellre att cykla tills jag stupar.
Ibland undrar jag om det inte hade varit bättre att inte ha någon sjukdomsinsikt alls
Det är helt normalt att inte kunna hålla sig i från saker man vet inte är bra för en eller att undvika saker som är bra för en. Sen att det förstärks och försvåras av ångest som du lider av i mängder är också helt och hållet normalt och inget som är ditt fel. Om jag läst och minns rätt är du dessutom bipolär och har pratat om borderlinedrag? Min självdisciplin och självbevarelsedrift kastas ibland helt ut genom fönstret och jag vet ju att det är min borderlinebipolärhjärna som är orsaken till det, och inte något jag bara kan "fixa till".
Att du är sjuk är ett faktum, alla de här sakerna du gör går inte bara att ändra på hux flux för då skulle varken du eller jag eller någon annan kunna klassas som sjuka, eller hur?
Ja paniken över att gå upp några enstaka kilo och äcklas av sin normalviktiga kropp är ju den största delen i ätstörningsproblematiken du har. Den där parasiten som heter anorexi eller bulimi och tar över precis allt. Om jag fick göra en enda förändring i världen skulle det vara att förinta den parasiten.
Utan sjukdomsinsikt skulle du antagligen inte finnas här nu, så vi är alla glada över att du har den. Men ja det orsakar ju en del extra problem när man vet om sjukdomarna men inte har sätt att "bota" dem.