Bukefalos 28 år!

Mäns handtvättsrutiner vid toabesök

Sv: Mäns handtvättsrutiner vid toabesök

KL

Tyckte att det här kunde vara en lite avkopplande tråd att läsa såhär på fredagseftermiddagen, men började så småningom bli rätt konsternerad.

Har alla bacillskräck här?

Urin, hos en frisk person är inte en bakteriehärd, utan i det närmaste sterilt. Äckligt om man kräsmagad, obehaglig lukt kan man tycka om själva kisset, men inte behöver man nödvändigtvis tvätta händerna efter att ha kissat (på "egen" toalett) för att t.ex. fortsätta mocka i stallet...

Jag är böjd att hålla med.
Om man har ett infekterat sår ute i vildmaken, var förr i tiden grundtips 1a att kissa i såret - efter att man låtit de första dropparna gå någon annanstans.

Den bakterieskräck som finns på en del håll idag kan inte vara helt igenom sund. Den måste leda till att vårt immunförsvar i förlängningen blir sämre.

Jag är inte 'rädd för lite skit', är 50+ och har aldrig någonsin varit vinterkräksjuk - inte heller mina barn har haft den åkomman. Jag är egentligen väldigt sällan sjuk alls.
Däremot tvättar jag ofta händer efter #2 på toa, eller inför matlagning.

Och vill min hund käka lite sjysst hästbajs på vintern, så får hon det.
 
Sv: Mäns handtvättsrutiner vid toabesök

KL

det här börjar bli skrämmande likt "kissa i duschen-tråden" :D


Vissa ansåg det helt normalt medan andra blev i stort sett kräkfärdiga vid blotta tanken.

Så länge man kissar i sin egna dusch och inte på badhuset så gör man väl som man vill :p
Men det finns säkert folk som kissar i duscharna där O_o
 
Sv: Mäns handtvättsrutiner vid toabesök

Ofta? Inte alltid? Yikes. Dig skulle inte jag ta i hand. :crazy:

Vilken tur att vi då har ett helt Internet mellan oss.
För min del beror det, precis som för skogaliten, på vad jag har gjort innan och vad jag ska göra efteråt, om jag tvättar händerna efter toalettbesök.


Nu är jag nyfiken på hur ser ett sexliv ut, om man är rädd för alla bakterier som kan finnas i olika kroppsöppningar? Måste båda parter desinfekteras först, från topp till tå med klorin och sprit?
Och anus är absolut tabu som stimulanspunkt..?
 
Senast ändrad:
Sv: Mäns handtvättsrutiner vid toabesök

Analsex är inget ovanligt här hemma, men det är ju inte som att vi kör det först och sen byter hål :crazy:
Sen kan man ju tvätta sig efteråt :up:
 
Sv: Mäns handtvättsrutiner vid toabesök

Analsex är inget ovanligt här hemma, men det är ju inte som att vi kör det först och sen byter hål :crazy:
Sen kan man ju tvätta sig efteråt :up:

Jag tänkte mer på att om man är väldigt rädd för att få i sig bakterier från snopp och snippa i vanliga fall, då måste man ju vara precis lika rädd för det i en sexuell situation. Det känns väldigt... begränsande.
Och kräver ett badrum med stora förberedelser, innan man låter sig komma till.
 
Sv: Mäns handtvättsrutiner vid toabesök

Jag tänkte mer på att om man är väldigt rädd för att få i sig bakterier från snopp och snippa i vanliga fall, då måste man ju vara precis lika rädd för det i en sexuell situation. Det känns väldigt... begränsande.
Och kräver ett badrum med stora förberedelser, innan man låter sig komma till.

Det låter oerhört begränsande. Men nej, jag är inte väldigt rädd, men håller det så renligt det går så att säga.
Man känner ju lite när det är läge att låta bli att ha det, och då avstår man helt enkelt.
 
Sv: Mäns handtvättsrutiner vid toabesök

(Däremot får jag lite rysningar när det pratas om att lära sin man toaletthyfs, och att han "sköter sig" etc. Jag tycker nog att det är rätt fel att uppfostra andra vuxna människor :o).

Det påverkar väl mycket om ens partner tvättar händerna eller är en äckelpelle. Bakterierna stannar inte bara på mannens händer utan flyttas runt i hela hemmet, han kanske tillochmed ställer sig och lagar mat precis efteråt.

Mn sambo har jag fått uppfostra, men jag vet inte om jag lyckats så bra, hen blöter fingertopparna bara och torkar av resten på handuken, inte så fräscht det heller. Dessutom tror jag att det bara är när jag ser eller hör som han tvättar sig.
 
Sv: Mäns handtvättsrutiner vid toabesök

Vilken tur att vi då har ett helt Internet mellan oss.
För min del beror det, precis som för skogaliten, på vad jag har gjort innan och vad jag ska göra efteråt, om jag tvättar händerna efter toalettbesök.


Nu är jag nyfiken på hur ser ett sexliv ut, om man är rädd för alla bakterier som kan finnas i olika kroppsöppningar? Måste båda parter desinfekteras först, från topp till tå med klorin och sprit?
Och anus är absolut tabu som stimulanspunkt..?

Näemen alltså, jag fattar varför folk blir sjuka, med denna inställningen till hygien. :banghead:
Hur kan du läsa in detta i en diskussionspunkt om sunt förnuft där man tamefan ska tvätta händerna efter man har skitit på toa och sen även ska laga mat med dessa äckelhänder? Dina bakterier sitter på dina fingrar, släpper där du sätter fingrarna, växer till vid rätt förhållanden och urk äckelburk vilken inställning du har till hygien! :arghh:
 
Sv: Mäns handtvättsrutiner vid toabesök

Näemen alltså, jag fattar varför folk blir sjuka, med denna inställningen till hygien. :banghead:
Hur kan du läsa in detta i en diskussionspunkt om sunt förnuft där man tamefan ska tvätta händerna efter man har skitit på toa och sen även ska laga mat med dessa äckelhänder? Dina bakterier sitter på dina fingrar, släpper där du sätter fingrarna, växer till vid rätt förhållanden och urk äckelburk vilken inställning du har till hygien! :arghh:

Exakt var läser du in att jag går från toalett till matlagning i denna mening?
För min del beror det, precis som för skogaliten, på vad jag har gjort innan och vad jag ska göra efteråt, om jag tvättar händerna efter toalettbesök.
 
Sv: Mäns handtvättsrutiner vid toabesök

Fast alltså... Om man bajsar, hoppar bakterierna automatiskt till era fingrar eller hur bär ni er åt?? Pilla inte i röven med fingrarna så får ni heller inte bakterier på händerna, och då behöver man heller inte tvätta händerna. Jag förstår verkligen inte hur ni tänker här?

Tror ni på allvar att bakterier hoppar? Hur undgår ni isf att få infektion i underlivet helatiden? För det är ett väldigt litet hopp ;)
 
Sv: Mäns handtvättsrutiner vid toabesök

Men ärligt, jag vill inte bli serverad mat från någon som sket och inte tvättade händerna innan hen gjorde maten :crazy:
Jag antar det är samma vad det gäller sex? Tvättar ni händerna efteråt? Det gör jag.
 
Sv: Mäns handtvättsrutiner vid toabesök

Jag förstår inte hur du tänker allvarligt talat. Till och med barn vet att man tvättar händerna efter toalettbesök. Det borde minst sagt vara en no-brainer.

Angående sex är det inte så jävla komplicerat faktiskt: min sambo har god hygien, alltså är han fräsch och fin. Om han var typen som inte tvättade händerna efter sex hade han ju definitivt fått tvätta dem innan han tog i mig. Så jävla äckligt.
 
Sv: Mäns handtvättsrutiner vid toabesök

Jag tänkte mer på att om man är väldigt rädd för att få i sig bakterier från snopp och snippa i vanliga fall, då måste man ju vara precis lika rädd för det i en sexuell situation. Det känns väldigt... begränsande.
Och kräver ett badrum med stora förberedelser, innan man låter sig komma till.

Analsex har jag aldrig haft och skulle inte ha någonsin. Sugit av någon har jag aldrig gjort och skulle aldrig göra just för att jag tycker att det är äckligt. Att ta i en snopp gör inte mig något alls, men i munnen stoppar jag det som är gott. Och nej någon annans mun har inte vid mitt könsorgan att göra, nej. Man behöver inte heller duscha innan man har sex med mig, det räcker med normal hygien liksom.
Men jag är fortfarande inte rädd för bakterier men anser i alla fall att man tvättar sig när man varit på dass och SPECIELLT på offentliga toaletter.

Måste man vara rädd för bakterier för att man tycker att man tvättar händerna efter toabesök?
Jag kan laga mat utan att tvätta händerna också, äta mat från orena händer också, men har man tillgång till vatten är det väl inte svårt att ÅTMINSTONE skölja av dem?! Man behöver inte stå och gno i en halvtimme liksom, handtvätt är inte något som tar en evig tid av ens liv.


kl
Det ÄR faktiskt så att man motverkar bakteriers spridning om man tvättar händerna, folk blir friskare, tex i skolor och på dagis. Bara för att en och annan aldrig blir sjuka så finns det andra människor som faktiskt BLIR sjuka lätt, kan man inte respektera dem? Sina egna bakterier blir man sällan sjuk av. Andras kan man bli sjuk av, de känner ju kroppen inte igen.
 
Sv: Mäns handtvättsrutiner vid toabesök

Fast alltså... Om man bajsar, hoppar bakterierna automatiskt till era fingrar eller hur bär ni er åt?? Pilla inte i röven med fingrarna så får ni heller inte bakterier på händerna, och då behöver man heller inte tvätta händerna. Jag förstår verkligen inte hur ni tänker här?

Tror ni på allvar att bakterier hoppar? Hur undgår ni isf att få infektion i underlivet helatiden? För det är ett väldigt litet hopp ;)

Har du inte läst någon av de undersökningarna där man kolla vilka bakterier som finns på ens telefon? Man torkar väl inte sig i röven med telefonen, så hur hamnar sådana bakterier där?

Många som får infektion i underlivet gör det för att de torkar sig fel, från häcken och fram. Vem har inte lärt sig som barn HUR man torkar sig efter ett toabesök?
 
Sv: Mäns handtvättsrutiner vid toabesök

Angående sex är det inte så jävla komplicerat faktiskt: min sambo har god hygien, alltså är han fräsch och fin. Om han var typen som inte tvättade händerna efter sex hade han ju definitivt fått tvätta dem innan han tog i mig. Så jävla äckligt.
Om man är rädd för baciller borde det mer handla om att tvätta könen innan sex.

Oralsex måste ju dessutom vara helt uteslutet i spontan form, om man är toalettbesöksmässigt är bekymrad över om ens partner inte spritar händerna efter kissande.
 
Sv: Mäns handtvättsrutiner vid toabesök

Har du inte läst någon av de undersökningarna där man kolla vilka bakterier som finns på ens telefon? Man torkar väl inte sig i röven med telefonen, så hur hamnar sådana bakterier där?

Tangentbord på gemensamma datorer slår det mesta i bacillväg. Till och med sittringen på offentliga toaletter.
 

Liknande trådar

Äldre Ja, det gör ju jag har jag förstått nu efter drygt en vecka. Det är riktigt intressant, är "bara" 11 år sedan jag senast bodde i en...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
9 158
Senast: Rosett
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Inspirerad av Magianas blogginlägg om HSP – ”etiketten” Highly sensitive person = högkänslig personlighet – så började jag fundera över...
Svar
0
· Visningar
717
S
Övr. Hund Vill bara skriva av mig. I dag skall en av våra gamla kompisar få somna in. Mattes hund ända ut i klorna. Då vi träffades så litade...
Svar
6
· Visningar
1 915
Senast: thea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Älgflugor
  • Annonsera mera VII
  • Bett-dilemma

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp