Bukefalos 28 år!

Märkliga saker som händer på dejtingsajter (utbruten från Dejtingtråden 27)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men vem har påstått det, alla exempel är ju minst ett decenium ifrån oftast flera.
Det kom som en följd av att jag inte tycker att det är logiskt samma sak att påstå att man känner sig som en viss längd/vikt som så att säga "motbevis" mot folk som säger att ålder bara är en siffra eftersom man sällan specificerar strikta vikt och längdgränser.
 
50-årig man letar spänning för kvällen 🤮

Screenshot_20191230_163858.jpg
 
Ibland vet man inte om man ska skratta eller gråta. :crazy: En kompis fick också ett sånt "ta livet av dig" meddelande för jättelänge sen och sånt är så hatiskt att jag inte vet vad jag svarat på det men hon svarade "Om du vill få det gjort måste du göra jobbet själv din lata fega fan"

Och ja, hon lever än.
 
Ja men precis, skyll på kvinnan som skriver "otrevligt" att hon får skylla sig själv. Tänk att det krävdes en man för att få oss kvinnor att förstå vad vi gör för fel :love:
Det är väl ingen skillnad på vem som skriver. Oavsett vilket kön, så ska väl den otrevliga få höra det.
 
Problemet med hela fenomenet är att basera en uppfattning av en hel grupp människor, i detta fall ungefär halva mänskligheten på beteendet hos den del som kontaktar en. I allmänhet på dejtingsajter så går det över 2 män på varje kvinna. Det är väldigt få män som får mejl utan att kontakta kvinnor först så för att få kontakt öht så måste de skriva först och skriva till många. Desto sämre man är på detta skrivande eller mer speciella önskemål man har, desto fler måste personerna skriva till för att hitta en match.

Dvs urvalet blir helt skevt om man bara ska basera sin uppfattning på männen som skriver till en.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag har blivit ghostad. Det gör ont, jag är ledsen och jag saknar honom. Jag vill ha svar - vad var det som hände? Eller egentligen hade...
Svar
11
· Visningar
1 787
Senast: Stefffie
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 177
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 896
Senast: skiesabove
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 966

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Svensk politik nr 3
  • Köpa hus
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

  • Flämtningar
  • Guldfasanerna
  • Uppfödare som slutat svara

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp