Magnussons torrfoder

Bukefalos 30 år!

Men det skrev jag väl ändå inte?
Varför sånt påhopp?
Jag svarade på vad jag tyckte om fodret vilket jag trodde var frågan och vad gäller foder svarar väl alla utifrån sin erfarenhet?!
Påhopp? Nu tar du nog i lite väl.
Du skrev att i praktiken känns inte fodret bra och sen en ledsen gubbe. Jag ville ha förtydligande på det påståendet bara.
Inte bra för dina hundar, men jag kan inte se att det är ett dåligt foder överlag.

Schysst tillverkning i Sverige med svenska ingredienser, finns både ekologiskt och spannmålsfria varianter, familjeföretag, bra analysvärden och korta innehållsförteckningar samt många hundar som fungerar bra på det.

Just smakmässigt är jag inte ett dugg orolig, hunden är ett matvrak och det ”värsta” som skulle hända är att hon inte äter mer än hon behöver, vilket inte skadar på nåt sätt. :D
Om du vill testa rekommenderar jag också att ge mindre än vad som står på påsen, så länge hon inte är mager.
När mina stått på det har de också ätit mindre än rekommenderad mängd. Men det gör de med många andra foder också.

Påhopp? Nu tar du nog i lite väl.
Du skrev att i praktiken känns inte fodret bra och sen en ledsen gubbe. Jag ville ha förtydligande på det påståendet bara.
Inte bra för dina hundar, men jag kan inte se att det är ett dåligt foder överlag.

Schysst tillverkning i Sverige med svenska ingredienser, finns både ekologiskt och spannmålsfria varianter, familjeföretag, bra analysvärden och korta innehållsförteckningar samt många hundar som fungerar bra på det.
Men nu fortsätter du?
Jag har skrivit 2 gånger nu att jag gillar fodret och dess innehåll men att det inte funkar för oss.
Vad är problemet? Du har säkert andra foder som inte funkar för dina hundar!

Magnussons är inte massa smaktillsatser och smakförhöjande skit i så det kanske inte tilltalar hundar som är vana vid sånt.
För min del tycker jag att fodret är bättre än merparten av andra foder av just den anledningen, att det inte innehåller en massa lullull och har en halvmeter lång innehållsförteckning :)
Min äter Magnussons ångkokta nöt.
Skulle gärna gett deras torrfoder men herr kräsen äter inte större bitar. Det torrfoder han äter är just nu är Nutrima Dog Adult Urinary. Började med det när det bara hette Adult.
Han äter det (halleluja!) och det är tillräckligt småbitar och inte en massa kyckling.

Det var enklare när jag hade retriver och inte behövde ta hänsyn till foderkulornas storlek Och hunden dessutom åt det mesta. :meh:

Äsch, kan stryka Magnussons. Fanns inte i den butik jag trodde skulle ha. Standardt ska finnas i en annan, ligger dock inte optimalt till men kan såklart åka dit för foderköp om det är bästa alternativet.

Hade varit bekvämt om det fanns i den som ligger närmast, där vi regelbundet passerar, men utöver några märken som inte intresserar mig fanns bland annat Pure Natural, Monster och Acana, som var nya för mig. Är det nåt av dem som är vettiga? Pure Natural verkar vara finskt, men vet inte hur det ligger till med råvarorna? Hade dessutom högt fettinnehåll. Det sistnämnda verkade vara det som låg lägst fettmässigt av dem, men är från Kanada och det känns ju kanske lite onödigt…

Äsch, kan stryka Magnussons. Fanns inte i den butik jag trodde skulle ha. Standardt ska finnas i en annan, ligger dock inte optimalt till men kan såklart åka dit för foderköp om det är bästa alternativet.

Hade varit bekvämt om det fanns i den som ligger närmast, där vi regelbundet passerar, men utöver några märken som inte intresserar mig fanns bland annat Pure Natural, Monster och Acana, som var nya för mig. Är det nåt av dem som är vettiga? Pure Natural verkar vara finskt, men vet inte hur det ligger till med råvarorna? Hade dessutom högt fettinnehåll. Det sistnämnda verkade vara det som låg lägst fettmässigt av dem, men är från Kanada och det känns ju kanske lite onödigt…
Kolla efter hemkörning finns många som kör ut foder :)

Jag tycker att en fördel med Magnusson är att det är lätt att få tag i, här finns det på ICA, City Gross och Willys. Tror jag sett det på Coop också.

Jag gillar Halla om det finns? Här finns det på GG och Jula tex också svenskt. Min som lätt blir smal äter fortfarande Junior (vi kör 50/50 färskfoder/torrfoder).

De flesta Ica-butiker har det i sortimentet.

Men nu fortsätter du?
Jag har skrivit 2 gånger nu att jag gillar fodret och dess innehåll men att det inte funkar för oss.
Vad är problemet? Du har säkert andra foder som inte funkar för dina hundar!
Mitt problem var att du beskrev ett foder som dåligt bara för att dina hundar inte gillade det.
Det finns ingen anledning att bli så upprörd eller känna dig påhoppad. Detta är ett diskussionsforum och man måste ju kunna ifrågasätta en annan person påstående?

Jag tyckte bara att det var konstigt att säga att ett foder är dåligt för att hunden inte gillar det.
Mina hundar äter allt och har plåtmage så jag har inga problem med något foder. Även om de inte skulle gilla något så skulle jag ju inte dra slutsatsen att det är ett dåligt foder?

Magnussons finns i mataffären 😁

Om du vill testa rekommenderar jag också att ge mindre än vad som står på påsen, så länge hon inte är mager.
När mina stått på det har de också ätit mindre än rekommenderad mängd. Men det gör de med många andra foder också.
Tack för tips. Mager är hon inte och har nog aldrig varit, brukar få lite mindre än rekommenderat annars också så ska köra på samma med Magnussons.

Magnussons är inte massa smaktillsatser och smakförhöjande skit i så det kanske inte tilltalar hundar som är vana vid sånt.
För min del tycker jag att fodret är bättre än merparten av andra foder av just den anledningen, att det inte innehåller en massa lullull och har en halvmeter lång innehållsförteckning :)
Jag tror inte det handlar om vana utan bara vad de gillar helt enkelt.
Ammo åt alla torrisar utom Magnussons som godis, men han arbetade hellre utan belöning än att få Magnussons. 😅
Verkligen enda torrfodret det hänt med.

Liknande trådar

• Foderalternativ till kräsen hund?
  • Stressad matte i foderdjungeln
  • Hundfoder av olika slag
  • Singelprotein torrfoder?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!
  • Dejtingtråden 39
  • Stensamlare?