Tyvärr är jag inte det minsta förvånad över WAF
(Wife Acceptance Factor, Wife Approval Factor, eller Wife Appeal Factor)
Jag håller ju på mkt med musik och när jag då och då köper prylar ( musikinstrument/ teknik etc) till det så slås jag över skillnaden över hur jag tex blir bemött. Det har hänt så många gånger att jag går in en affär för musik/ teknik. När de ser mig så tar de knappt notis eller så säger de max hej. När jag sen dagen efter går in med en killkompis så händer det nästan alltid att personalen kommer fram till en, börjar prata musik med en etc. Även när jag ska handla har jag märkt skillnaden dvs de föreslår alltid de billigaste, nybörjargrejerna och när mina killkompisar frågar samma blir det betydligt dyrare. Eller det som är vanligt är att jag ställer en fråga och de svarar bara något kort intetsägande medan när mannen ställer samma fråga blir det en lång utläggning. Så suck- teknik och musikbranschen är extremt konservativ.
Just hifi som intresse är också extremt mansdominerat. Jag tror du har anledningen där
Varför det är så är ett mysterium för mig. Kvinnor gillar väl också musik och bra ljud ?