Man inser att man är vuxen när...

Fast om du är vuxen med barn så kan du inte göra så.
Inte inför barnen i alla fall...

Jag känner mig fortfarande inte vuxen. Fast jag kan inte definiera hur det "borde" kännas att känna sig vuxen.

Kan man väl?

Eftersom barnen är barn och du vuxen så får du göra som du vill och barnen inte.........
 
Fast om du är vuxen med barn så kan du inte göra så.
Inte inför barnen i alla fall...

Jag känner mig fortfarande inte vuxen. Fast jag kan inte definiera hur det "borde" kännas att känna sig vuxen.

Jo. Det går faktiskt. Men då får barnet också glass. Middag kan vi ju äta senare eller i annan form om vi är hungriga på mat då. Inte varje dag, men nån gång är bara nyttigt som jag ser det.
 
Jag kände mej vuxen när jag köpte hus och flyttade hemmifrån. Var bara 20år då. Men huset har gett mej väldigt och framför allt ansvarskänsla.
 
Kände mig mer vuxen när jag var 20 och bodde utomlands än vad jag gör nu när jag är 36 och har barn och hus... Vuxenhet är en illusion på nåt vis. Mina förÄndrar var ju vuxna förr tyckte jag men nu inser jag att de är som jag.
Jag är verkligen samma person.
Men jag dricker mera kaffe. Mer vin oxå men blir mindre full... Och jämfört med mitt barn är jag ju vuxen. Men jag har inte längre vuxenkänslan...
Bästa vuxenkänslan var när jag var 18 och tog körkort!
 
När man fattar vad deklarationen går ut på :D

Tror inte man blir tråkig av att vara vuxen, däremot blir man tråkig av alla måsten man har när man är vuxen. Det är inte roligt att betala räkningar, hänga i tvättstugan och jobba övertid istället för att svettas i ett tält på festival. Fast har man tur så kan man göra både och. I mina ögon är man vuxen när man passerar den gränsen att man prioriterar bort det som man själv tycker är roligt till förmån för hur man "ska" leva. Att inte leka i bollhavet typ, för att man är för gammal för det.
 
Jag känner mig vuxen för att jag klarar mig ekonomiskt och kan betala mina räkningar, kan göra (i stort sett :D ) vad jag vill när jag vill, och bestämma precis hur jag vill leva mitt liv och vad jag vill lägga min tid på. Göra saker för att jag vill och inte för att man "ska". Men känner mig ändå totalt ovuxen :p !

Kommer ihåg när jag var yngre och de som var 30 var så himla vuxna. Nu är jag själv 32 och känner mig inte på några sätt så vuxen som jag tyckte att de var :D !
 
Jag vet faktiskt inte vad det är att vara vuxen. Jo, man kan tala om att det är en viss ålder. Eller att ta ansvar, köpa fastighet, ha lån, få barn, lyssna på P4 eller en mängd såna saker. Men alla som får barn är inte vuxna och alla vuxna tar inte ansvar så det är inte riktigt så enkelt. Eller är det när man slutar att göra barnsliga saker?

Nå, svaret kommer kanske till mig när jag blir vuxen. Eller när jag växt upp och slutar att göra barnslig grejer? Jag ber att få återkomma då.
 
Kommer ihåg när jag var yngre och de som var 30 var så himla vuxna. Nu är jag själv 32 och känner mig inte på några sätt så vuxen som jag tyckte att de var :D !
Exakt! Jag minns hur min kompis sa att hon tänkte ta livet av sig då hon är 29, för vid 30 är livet slut, man är gammal och tråkig.

HAHAHA! Jag känner mig absolut inte vuxen som trettioåring, men man ser ju att man mognat på vissa områden.
 
När man fattar vad deklarationen går ut på :D

Tror inte man blir tråkig av att vara vuxen, däremot blir man tråkig av alla måsten man har när man är vuxen. Det är inte roligt att betala räkningar, hänga i tvättstugan och jobba övertid istället för att svettas i ett tält på festival. Fast har man tur så kan man göra både och. I mina ögon är man vuxen när man passerar den gränsen att man prioriterar bort det som man själv tycker är roligt till förmån för hur man "ska" leva. Att inte leka i bollhavet typ, för att man är för gammal för det.
I det första håller jag med dig, det är inte alltid roligt att vara vuxen (men mycket hellre det än att vara barn) men varför ska man låta bli att göra roliga saker för att man "inte ska göra sådant när man är vuxen"? Jag är helt övertygad om att vi hade haft ett lyckligare och bättre samhälle om fler vuxna hoppade i bollhav (om det är det de vill).
 
@escodobe ja det är knappast jag som har sagt att man ska sluta. Jag hoppar i hoppborgarna :D

Det var bara en reflektion på hur det skulle kunna se ut.
 
När man fattar vad deklarationen går ut på :D

Tror inte man blir tråkig av att vara vuxen, däremot blir man tråkig av alla måsten man har när man är vuxen. Det är inte roligt att betala räkningar, hänga i tvättstugan och jobba övertid istället för att svettas i ett tält på festival. Fast har man tur så kan man göra både och. I mina ögon är man vuxen när man passerar den gränsen att man prioriterar bort det som man själv tycker är roligt till förmån för hur man "ska" leva. Att inte leka i bollhavet typ, för att man är för gammal för det.

För mig är vuxenhet snarare att man inte VILL leka i bollhavet (eller annan, enligt normen, barnslig aktivitet).
 
För mig är vuxenhet snarare att man inte VILL leka i bollhavet (eller annan, enligt normen, barnslig aktivitet).

Kom på det nyss när jag färgade håret och funderade över det här, att man gärna vill göra saker som kanske inte är klassiskt "vuxna" saker att göra. Till skillnad då från tonåringar som absolut inte vill göra (vill visa att dom gör) saker som förknippas med barndom.
 
... när man köper sex "flytkorvar" att bygga träningshinder av (se nedan) och tappar dem överallt när man betalar, utan att skämmas, kanske?
Pic1.jpg
 
Jag känner mig fortfarande inte vuxen (26 år), men kommer ihåg att när jag diskuterade med en kompis och jag sa "Jag önskar att jag hade haft det självförtroendet och vetat om det jag vet idag när jag var yngre." att jag tänkte att om man kommit till insikt med att man i alla fall har lärt sig något av livet så har man nog blivit vuxen :) Det finns ju de som växer upp redan under 18 och sedan finns det de som aldrig lär sig något och som heller inte kan ta ansvar. De sista blir aldrig vuxna hur många år de än är...
 

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 565
Senast: Imna
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
34 687
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Ber om ursäkt redan från början om det här blir långt, krångligt och invecklat. Mitt självförtroende och självkänsla är för närvarande...
2
Svar
26
· Visningar
2 910
Senast: Kiwifrukt
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok När jag jobbade med att stärka min självmedkänsla så var det vissa saker som fick mig att titta tillbaks på min barndom. Annars har jag...
Svar
12
· Visningar
2 118
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp