Man inser att man är vuxen när...

När jag gifte mig kände jag mig vuxen. :) nu när jag har barn, bostadsrätt och letar villa känner jag mig ännu vuxnare. Är 24 år :)
 
Jag kände mig vuxen när jag som 17-åring flyttade in i min och dåvarande sambons första egna lägenhet men ännu vuxnare kände jag mig när jag samma år som jag skulle fylla 21 flyttade ifrån honom tillsammans med våra två barn. Då kände jag mig verkligen gammal.

För mig är att vara vuxen att man själv väljer vad man vill göra med sitt liv. Att det inte finns någon som kan säga till en hur man ska leva.
 
jag kände mig vuxen när jag insåg att det börjar vara dags att försöka skaffa barn NU innan det blir för sent..
 
Ja, vuxna anses ju också vara tråkigare än barn i någon mening.
Jag tycker istället att andra saker är roliga nu när jag är vuxen, som att laga mat, lösa sudoku, gå på fest, etc.

Hmmm, då var jag antagligen vuxen redan som liten eller så är jag fortfarande barn......för finns det något tråkigare än just de tre sakerna? ;)
 
Jag kände mig vuxen när jag insåg att det faktiskt inte är eoner bort tills jag går i pension och därför startade igång ett pensionssparande.
I övrigt känner jag mig egentligen inte särskilt vuxen... Är 29
 

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 565
Senast: Imna
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
34 688
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Ber om ursäkt redan från början om det här blir långt, krångligt och invecklat. Mitt självförtroende och självkänsla är för närvarande...
2
Svar
26
· Visningar
2 911
Senast: Kiwifrukt
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok När jag jobbade med att stärka min självmedkänsla så var det vissa saker som fick mig att titta tillbaks på min barndom. Annars har jag...
Svar
12
· Visningar
2 118
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp