Man ska ha husvagn...

Har ryser vi av skrack nar vi tanker pa att flytta aven en liten husvagn eller slap med personbil ... ar det husvagn ylar man garna, "but, but, but the wheelbase?" ocksa. :p

Har dras det mesta med allra minst en pick-up truck. I Florida hade jag en kompis som hade en GMC Canyon (tror jag det var) och vi alla holl andan nar hon drog hast tailern (liten aluminium tva hastars) med den. Jag tror det var olagligt i Florida att dra med den trucken annat an en liten slapvagn och liknande.
Vi ar helt "insane" over here pa det har med vad man drar efter vagarna och hur det ska dras. Dragfordon ska vara STORA, helst en F250 eller F350 (Chevy, Dodge, GMC 2500 eller 3500) :p

Då skulle dom "ni" nog kanske godkänna om vi drar vår 612:a med sambons Cheva F250. Men då gråter sambon för då får bara han dra då den är C-kortsreggad. Visserligen bara han som får dra med våra passater i dagsläget också då vagnen är 180 kg för tung för B-kort med min bil. :p Dock är planen att lösa det med ett BE om nått år eller två när ekonomin tillåter.
 
Här är vi taggad som den just nu.
1 vecka kvar till säsongsstädning på campingen och sen ytterligare 1 vecka tills det är dags att dra ut vagnen.

Planen är även att beställa muddväv och klä om dynorna samt klistra upp "fejk"kakel i köket.

Sen måste jag bara lära mig det där med kassett toalett. :p
 
Här är vi taggad som den just nu.
1 vecka kvar till säsongsstädning på campingen och sen ytterligare 1 vecka tills det är dags att dra ut vagnen.

Planen är även att beställa muddväv och klä om dynorna samt klistra upp "fejk"kakel i köket.

Sen måste jag bara lära mig det där med kassett toalett. :p
Härligt! På torsdag drar vi:bow:
Vagnen är städad, tvättad och nästan allt utpackat. Ska bli underbart.

Kassett toalett är svårt:angel: Laddning: Du fyller spoltanken till toa. Tar den tomma kasetten och stoppar i två blå påsar toalettkem och en skvätt vatten (då ser allt ut som en flytande smurf när det ska ut) skjutsar in kasetten.Klart!
Tömning: Du drar ut kassetten, tar den till tömingsstället. Vrider ut tömningsröret och tar av locket, håller in pysventilen så det inte kluckar ut.. Blir stökigt..
spolar ur genom tömningsröret i med blå påsar. Klart!
 
Härligt! På torsdag drar vi:bow:
Vagnen är städad, tvättad och nästan allt utpackat. Ska bli underbart.

Kassett toalett är svårt:angel: Laddning: Du fyller spoltanken till toa. Tar den tomma kasetten och stoppar i två blå påsar toalettkem och en skvätt vatten (då ser allt ut som en flytande smurf när det ska ut) skjutsar in kasetten.Klart!
Tömning: Du drar ut kassetten, tar den till tömingsstället. Vrider ut tömningsröret och tar av locket, håller in pysventilen så det inte kluckar ut.. Blir stökigt..
spolar ur genom tömningsröret i med blå påsar. Klart!

Vad härligt!!
Jag och själen längtar ut till vårt lugn och avskärmning från omvärlden, är så välbehövligt just nu!

Blir nog att bädda i där ute nån dag!

Kassett lät inte enklare så, finns det "kassett for dummies"? :angel: :rofl:
 
Haha jag hoppas på det!

I ett svagt ögonblick så talade jag ju om för sambon att det är klart vi har det jämställt och jag ska tömma kassetten. Vad tänkte jag på där liksom? :angel:
I vårt hushåll är det alltid jag som gör det.. Vår äldste son (4år) ser det som en livsuppgift att vara med och tömma gråvatten och toatank. Undrar om det håller i sej:cautious::D
 
Särbon har husbil som vi gjort några turer i. Den är liten och smidig men fullt tillräcklig för oss två (och katten då, nästa vända). Vi har haft det jättetrevligt på våra resor och jag längtar tills det går att resa igen (förra sommaren blev det ju inget av förklarliga skäl). Vi har några fasta mål och sedan kollar jag Google Maps medans vi åker. Finns det något som ser spännande ut längs vägen tar vi en titt. Väldigt roligt och det har blivit några oväntade stopp.

Den lilla Piloten:
62497685_2800279839988600_7465346934117385362_n.jpg
Du måste rapportera om hur det går med katten! Jag är så sugen på husbil (plåtis) och hoppas kunna köpa en inom ett år. Då måste ju katten med. 😻
 
En husbilskunnig kompis till mig som har fått min lista över maxpris samt nice to have och need to have har hittat en som stämmer in rätt väl. Han har pratat lite med säljaren och efter att jag och min kompis pratat idag har vi bestämt att om allt är ok med den ska han köpa den åt mig. :banana:
Bilen finns i Tyskland, min kompis har sett den när han var där på jobbresa för ett tag sen och har erfarenhet av att importera, jag skulle nog inte våga mig på det själv så jag är glad att jag har nån jag litar på! Så imorgon kan jag vara med husbil med lite tur. :)
 

Liknande trådar

Utrustning Jag tror min klippmaskin är stulen, eller så har min totala förvirring slagit till. Snart står jag oavsett med en fullpälsad Haflinger...
Svar
18
· Visningar
895
Senast: MiniLi
·
Fritid Nu har det fullständigt exploderat med flyttfåglar som kommer inför den nya säsongen här i norra östergötland efter all kyla och alla...
2
Svar
24
· Visningar
916
Hundhälsa Hej, jag hoppas kunna få några åsikter om min hunds kliande. Han är nästan 8 år och har haft klåda under hela sitt liv, vissa säsonger...
Svar
9
· Visningar
1 253
Senast: Vitsippan
·
Kropp & Själ Nu närmar det sig, efter år av smärta i knät :banana: I bästa fall blir det i juni, annars direkt efter sommaren. Någon här som bytt ut...
Svar
4
· Visningar
860
Senast: Solis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sommarföräldrar 2024
  • Gårdar förr
  • Vinterföräldrar 23/24

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp