många nya frågor har dykt upp..

Sv: många nya frågor har dykt upp..

Så märkligt..

Att du dyker upp nu och är ruskigt aktiv i tråd efter tråd på endast körning.
Dina ämnen är travselar, skitselar, draglinor och svängel..

Hmmm, det är inte en nygammal användare som vill se om det om det ev. finns en avsaknad av kunskap nu när den själv är borta..
och väljer ämnen som ev. kan leda till bråk och sedan hänvisa att bråk blir det trots att inte "jag" är här längre..

Som inte tycker om Åke o Trygg och därför genast reagerar negativt på mitt inlägg..?

:rofl::rofl::rofl:



Nej, det är ingen brottsutredning.
jag skrev att det är lättare att hjälpa om du har bilder men när jag skickade inlägget så såg jag att det var precis det du hade gjort!:idea:

När du säger det är det faktiskt lite märkligt ja. :smirk:
 
Sv: många nya frågor har dykt upp..

Kan du inte vrida bilden innan du lagger in den?
 
Sv: många nya frågor har dykt upp..

Så märkligt..

Att du dyker upp nu och är ruskigt aktiv i tråd efter tråd på endast körning.
Dina ämnen är travselar, skitselar, draglinor och svängel..

Hmmm, det är inte en nygammal användare som vill se om det om det ev. finns en avsaknad av kunskap nu när den själv är borta..
och väljer ämnen som ev. kan leda till bråk och sedan hänvisa att bråk blir det trots att inte "jag" är här längre..

Som inte tycker om Åke o Trygg och därför genast reagerar negativt på mitt inlägg..?

:rofl::rofl::rofl:

Nej, det är ingen brottsutredning.
jag skrev att det är lättare att hjälpa om du har bilder men när jag skickade inlägget så såg jag att det var precis det du hade gjort!:idea:
Nu tycker jag att du ar elak Trygg. Jag minns nar jag borjade skriva har inne. Alla trodde att jag var Ake. Jag gillar Ake. Det ar inte det som ar felet.(Ake och du har dom basta komentarerna.) Men det ar inte roligt att bli beskylld for att vara en annan. Men annars sa haller jag med dig till fullo. Det ser verkligen lite misstanksamt ut. Annars sa tycker jag att det har blivit trevligare har inne utan allt tjatande.

TS. Vilken jatte fin hast och rockard du har.
 
Sv: många nya frågor har dykt upp..

nordtravare- du är ju genial!!! vilket geni.. men hur mycket uppåt vinklade ska skackarna vara, bara så att rockarden är rak när jag spänner för??

och ni som inte tror att jag är jag, så ska jag ta å scanna in mmitt körkort då å lägga in! men tycket att det äe skit att det ska behövas!
 
Sv: många nya frågor har dykt upp..



här kommer mitt körkort, å det va på rätt håll när jag la bilden..
hoppas detta kan övertyga er, annars vet jag inte vad jag ska göra... detta är HELT absurt att man ska behöva "legitimera" sig för att man tror sig hittat en bra sida.. men jag börjar nu tveka...
 
Sv: många nya frågor har dykt upp..

jo för min skull, jag hatar när folk inte tror mig. Känner mig så illa till mods.
Men kan disskutionen om vem jag är vara slut nu? Jag har inte en aning om vem ni tror jag är då jag precis blivit medlem och upptäckt bukefalos.se.
Hoppas att mitt körkort räcker för dom som misstror mig, mer kan jag inte göra för att bevisa vem JAG är..

lägg gärna lika mycket enrgi på mina och andras frågor som på hjärnspöken..
 
Sv: många nya frågor har dykt upp..

Ta det lugnt. Det var bara Trygg. Så länge inte alla användare hoppar på dig finns det ingen orsak att visa körkortet... och inte då heller för att moderatorerna kan jämföra ip-nummer.
 
Sv: många nya frågor har dykt upp..

Ta det lugnt. Det var bara Trygg. Så länge inte alla användare hoppar på dig finns det ingen orsak att visa körkortet... och inte då heller för att moderatorerna kan jämföra ip-nummer.


Inte speciellt svårt att fejka ett IP nummer heller.
Och det kan dessutom vara två användare på en dator eller en användare på två datorer....
 
Sv: många nya frågor har dykt upp..

Vem skulle orka göra något sånt av den andledning Trygg sa?
Det är inte speciellt troligt. Att det kommer nya användare som frågar om draglinor, svängel & allt är ju inte ovanligt precis.
Nämen meningen med inlägget var att ts behöver varva ner. :)
Hon har fått endel bra tips.
 
Sv: många nya frågor har dykt upp..

Vem skulle orka göra något sånt av den andledning Trygg sa?
Det är inte speciellt troligt. Att det kommer nya användare som frågar om draglinor, svängel & allt är ju inte ovanligt precis.
Nämen meningen med inlägget var att ts behöver varva ner. :)
Hon har fått endel bra tips.


paranoid kväll kanske. eller för mycket skräckfilm vad vet jag ;)
Nä, jag tyckte ju redan tidigare att Trygg överreagerade och som sagt nya medlemmar som frågar om draglinor osv kommer det väl var och varannan vecka oavsett om medlemmar har hoppat av eller ej...
 
Sv: många nya frågor har dykt upp..

Mät höjden på skakelinfästningen och lagom lutning på vagnen krök så det passar .förstog du svängelinfästningen ?
 
Sv: många nya frågor har dykt upp..

hejhej
jo vet inte om frågan missades i allt annat jah skrev ;-)
hur ska man göra för att inte så mycket tyngd vilar på däckeln? jag spände ju för å satte mannen i rockarden (spände på "gammalt" vis med skackelremmar)
men det är sååå mycket tyngde på däckeln, å när man ska spänna för vill rockarden dra med sig hela selen runt på den sidan man spänt fast den.. hmmm hur gör man nu??

kommer man ifrån det problemet om mna får ett högre skackelfäste så rockaren lutar liiiiiiiiiiiiiiiite bakåt.. för nu "hänger" den nästan i skackelremmarna...

Ja det kan fungera att ha högre skakelinfästning eftersom tyngdpunkten på rockarden ändras. du får prova dig fram där. Men risken är att du som kusk sitter väldigt illa i rockarden då eftersom du får en lutning bakåt och det är inte skönt att köra så längre sträckor. Är det kanske skaklarna som är för tunga? de såg ganska så grova ut.

Att skakeln vill dra med sig selen runt låter märkligt. Min rockard är ganska så tung men har itne drabbats av det problemet. Har du spänt selen ordentligt? om du håller i ena skakeln vad händer med rockarden då?

och så drar den ut selen på sidorna typ 5 cm på var sida, ska jag be pappa trycka ihop skacklarna en aning, så de kommer närmare hästkroppen??

låter som om skaklarna är för breda för din sockersöta shettis.. prova att trycka ihop dem där du fäster i selen... längre bak mot vagnen gör det inget att det blir lite brett. Förstår du vad jag menar?
 
Sv: många nya frågor har dykt upp..

detta är HELT absurt att man ska behöva "legitimera" sig för att man tror sig hittat en bra sida.. men jag börjar nu tveka...

Men snälla hursomhelst!
Be moderatorn plocka bort ditt körkort från internet!!
Det var ingen, inte ens jag, som bad dig att legitimera dig!!!

Jag själv har med fått blinkningar om att jag kunde ha varit någon annan osv så varför göra det så stort?
Jag ber hemskt mycket om ursäkt för att du, och andra, tog så illa vid dig/er av ett "oseriöst" inlägg som var skrivit med ett skratt!
-Förlåt!

(Hade du varit inne på senior så hade du fått kasta upp det där kortet i parti och minut så snälla låt inte ett enda inlägg styra dig så!)

Läste att du vill kunna använda rockarden till både varmblodet och shettisen.
Jag tycker det är sådan skillnad på dessa hästraser i storlek så jag rekommenderar att du skaffar 2 vagnar med.
Varför inte satsa på en liten 4-hjuling till din shettis som du har en loksele till med ju!

Fram tills dess tycker jag, precis som du var inne på, att din pappa ska böja in skaklarna till shettisen.
Du kan aldrig få en bra jämnvikt på rockarden om skaklarna inte passar utan ligger en bra bit utanför hästen!
Då spelar det ingen roll hur mycket du mixtrar med selen för att finna balansen liksom.

Hur byter man skaklarna på den rockarden?
Är det en omständig procedur?

Teleskopskaklar har jag haft (varför görs det inte på fler rockards?) men förstår inte riktigt hur man byter ut skaklarna helt och hållet från skakelfästet..
 
Sv: många nya frågor har dykt upp..

14860391.jpg
[/url][/IMG]hejhej

jo det är inte alls svårt att byta skacklarna... kolla precis där dom fäster in i korgen.. där sitter det två bultar på varje skackel.
man "tär" bara på skacklarna på halvmetersrör som sitter där under.. å på så vis byter man skacklarna otroligt enkelt, just för som han sa som tillverkade den, att man ska slippa ha olika vagnar till alla hästar.. då tyckte jag det va en ortoligt bra idé.. men nu verkar ju den idén inte så bra.. men man trodde ju på n man som inte gör annat än tillverkar rockrden och skogsvagnar å annat till häst!
 
Sv: många nya frågor har dykt upp..

förstår att du tyckte konstruktionen var smart.... och det hade varit bra om det fungerade! Men ska du ha rockarden till en stor häst så kommer det inte att fungera eftersom du kommer sitta i ett väldans bakåtlut om skaklarna höjs.

Tror nog att det är lättare för dig att leta efter en till rockard till den stora hästen och helt försöka anpassa den rockarden du har nu till din shettis så att den fungerar så bra som möjligt att köra med.
 
Sv: många nya frågor har dykt upp..

Men snälla hursomhelst!
Be moderatorn plocka bort ditt körkort från internet!!
Det var ingen, inte ens jag, som bad dig att legitimera dig!!!

Jag själv har med fått blinkningar om att jag kunde ha varit någon annan osv så varför göra det så stort?
Jag ber hemskt mycket om ursäkt för att du, och andra, tog så illa vid dig/er av ett "oseriöst" inlägg som var skrivit med ett skratt!
-Förlåt!

(Hade du varit inne på senior så hade du fått kasta upp det där kortet i parti och minut så snälla låt inte ett enda inlägg styra dig så!)

Läste att du vill kunna använda rockarden till både varmblodet och shettisen.
Jag tycker det är sådan skillnad på dessa hästraser i storlek så jag rekommenderar att du skaffar 2 vagnar med.
Varför inte satsa på en liten 4-hjuling till din shettis som du har en loksele till med ju!

Fram tills dess tycker jag, precis som du var inne på, att din pappa ska böja in skaklarna till shettisen.
Du kan aldrig få en bra jämnvikt på rockarden om skaklarna inte passar utan ligger en bra bit utanför hästen!
Då spelar det ingen roll hur mycket du mixtrar med selen för att finna balansen liksom.

Hur byter man skaklarna på den rockarden?
Är det en omständig procedur?

Teleskopskaklar har jag haft (varför görs det inte på fler rockards?) men förstår inte riktigt hur man byter ut skaklarna helt och hållet från skakelfästet..

Jag förstå din tanke.:cool::cool::cool: Lite skumt är det allt.:smirk:
 
Sv: många nya frågor har dykt upp..

Det är ju inte bara längden på skacklarna som behöver ändras utan även höjden. Och det gör man genom att lägga en bock lite längre fram på skacklarna. (Så att skackeländarna blir uppåtbockade). Men frågan är om det blir tillräckligt högt ändå för att funka till en travhäst, då skackelutgången ser ut att vara ganska låg från vagnen.
 

Liknande trådar

Körning Fråga: jag har en enkel bröstsele med fast brösta och en "billig" rockard med svängel. Tänker köpa ny sele med lös brösta och baksele...
Svar
7
· Visningar
1 824
Senast: ameo
·
Körning Jag har scannat av begagnatmarknaden i veckor och nu ger jag upp, det får bli nytt istället! Folk kan ju varken skriva ut vilka delar...
Svar
12
· Visningar
2 792
Senast: kolblakkur
·
Körning Jag vill bara bolla lite ideer och tankar med er om min ide så snälla inga negativa kommentarer:) Jag har en sk skitsele till min...
Svar
7
· Visningar
1 416
Körning Jag har köpt mig en släde !! Den är ungefär samma modell som denna, fast korgen är av trä...
Svar
7
· Visningar
1 556
Senast: _L_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp