Manknoppsnörderitråden [Utbruten]

Syns ju dåligt men men..

Zhuphbg.jpg


Här syns det i den första knoppen:
rgwAib0.jpg


Problemet med hennes man var att så fort hon rörde sig så expoderade knopparna och ingen tråd orkade hålla kvar dem. Men buntband fungerade perfekt! :D
 
Jag syr alltid. Kan inte knoppa med gummiband plus att jag tycker att det är fult. Använder vaxad tråd. Köpte en rulle för säkert åtta-nio år sedan som även andra har snikat av. Den kommer räcka flera år till. Kostade 300-400 typ. Tycker det är enklast att sy med. Använder en stoppnål som jag böjt till lite. Mina knoppar blir skitsnygga. 😁
 
Jag syr alltid. Kan inte knoppa med gummiband plus att jag tycker att det är fult. Använder vaxad tråd. Köpte en rulle för säkert åtta-nio år sedan som även andra har snikat av. Den kommer räcka flera år till. Kostade 300-400 typ. Tycker det är enklast att sy med. Använder en stoppnål som jag böjt till lite. Mina knoppar blir skitsnygga. 😁

Men hur gör du då? Var får man tag på så mycket sådan tråd?
 
Men hur gör du då? Var får man tag på så mycket sådan tråd?
Jag vill ha manen ungefär 15 cm lång. Delar upp den i lika stora tofsar. Flätar och fäster en gummisnodd längst ner och viker in änden. Sticker in nålen där snodden sitter utifrån och viker flätan dubbel genom att sticka in nålen uppe vid mankammen. Sen viker jag flätan en gång till o syr genom den fram och tillbaka några gånger. Klipper av tråden på under sidan. 😊
https://www.slojd-detaljer.se/sorti...MI-JrFz9Gm4QIVQ8YYCh1dTACkEAQYAyABEgLjHPD_BwE
 
Senast ändrad:
Ser ju toppen ut! Hur gjorde du? :)

Jag är inte helt säker! 😂

Nästa problem var att få upp dem igen, men en nagelsax gjorde jobbet till slut.

Jag delade upp i tofsar, flätade och fäste med en snodd och vek in änden i den. Tråden igenom och sen antingen snurrade jag några varv eller knöt, har inte bestämt vad som var bäst än. Sen tråden igenom basen och tillbaka och sen i den nya änden och sen fram och tillbaka några gånger.

Solklart va? :D
 
Jag är inte helt säker! 😂

Nästa problem var att få upp dem igen, men en nagelsax gjorde jobbet till slut.

Jag delade upp i tofsar, flätade och fäste med en snodd och vek in änden i den. Tråden igenom och sen antingen snurrade jag några varv eller knöt, har inte bestämt vad som var bäst än. Sen tråden igenom basen och tillbaka och sen i den nya änden och sen fram och tillbaka några gånger.

Solklart va? :D

Jag fattar i alla fall :D
 
Jag är inte helt säker! 😂

Nästa problem var att få upp dem igen, men en nagelsax gjorde jobbet till slut.

Jag delade upp i tofsar, flätade och fäste med en snodd och vek in änden i den. Tråden igenom och sen antingen snurrade jag några varv eller knöt, har inte bestämt vad som var bäst än. Sen tråden igenom basen och tillbaka och sen i den nya änden och sen fram och tillbaka några gånger.

Solklart va? :D
Hur fäster man tråden när man sytt klart? (Är för lat för att googla) 😊
 

Liknande trådar

Äldre Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
22 836
Senast: Lobelia
·
Hoppning Hej alla bukesar. Behöver ny inspiration såhär vid kalla vintertider. Bomba gärna med tips på nyttiga hopp- samt markarbetsövnimgar...
Svar
6
· Visningar
4 055
Senast: Marvin
·
Äldre Min första sån här tråd någonsin tror jag. Min mamma fyller år om en vecka och blir då 44 år. Och jag har inte den blekaste aning om vad...
2
Svar
22
· Visningar
1 157
Senast: susanne
·
Övr. Hund Har ju som en del säkert sett en vavva-valp. Han är 4 månader och jag har haft honom i en. Han brukar anpassa sig snabbt & bra till nya...
Svar
7
· Visningar
1 119
Senast: Zizzy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp