Utbruten: Hur kör ni egentligen?

Tala om fulcitat. Vänligen klipp inte citat mitt i meningen. Och med tanke på att det är ett kort stycke så är det rimligt att citera hela.


Och det stämmer exakt det jag skriver, jag talar om vilken hastighet jag kör i, inte den mätaren visar. Alla är är väl medvetna om att mätaren visar i underkant.

Överkant menar du.
 
Det här citerar du

Det här skriver jag:



Tala om fulcitat det fetade har du klippt bort. Vänligen klipp inte citat mitt i meningen. Och med tanke på att det är ett kort stycke så är det rimligt att citera hela och inte välja ut halva meningar för att det ska passa dig bättre.


Och det stämmer exakt det jag skriver, jag talar givetvis om vilken hastighet jag kör i, inte den mätaren visar. Alla är är väl medvetna om att mätaren visar i underkant och de flesta är medvetna om hur mycket, extremt lätt att kolla med GPS i synnerhet som många varnar om man kör för snabbt.
Verkar vara någon som inte varit vaken när denne läst månne?
Kolla in det jag svarade på (se screenshoten nedan), kontra det du skriver att jag "citerade" innan du börjar komma med "fulcitat". ;)
Förstår inte vad det är som gör att du verkar vara så upprörd, världen kommer inte gå under för ett litet missförstånd.

Det jag svarade på var det du skrev om "De som ofta kör om folk på motorvägen torde ligga närmare 120 km i timmen...", därav mitt svar att det kanske upplevs att de köra i 120, när man själv enligt bilens mätare ligger i 110, men vilket enligt gps-hastighet inte är det riktiga hastigheten.
Tja många är nog inte medvetna om att hastighetsmätaren visar högre hastighet än vad som det faktiskt är, det märker jag av när jag jobbar, men huvudsaken är att man kör lagligt, så länge man inte kör provocerande sakta kan man inte åka på böter för att man kör under gällande hastighet, däremot över brukar inte bli så bra. :)
kratta.jpg
 
Verkar vara någon som inte varit vaken när denne läst månne?
Kolla in det jag svarade på (se screenshoten nedan), kontra det du skriver att jag "citerade" innan du börjar komma med "fulcitat". ;)
Förstår inte vad det är som gör att du verkar vara så upprörd, världen kommer inte gå under för ett litet missförstånd.

Det jag svarade på var det du skrev om "De som ofta kör om folk på motorvägen torde ligga närmare 120 km i timmen...", därav mitt svar att det kanske upplevs att de köra i 120, när man själv enligt bilens mätare ligger i 110, men vilket enligt gps-hastighet inte är det riktiga hastigheten.
Tja många är nog inte medvetna om att hastighetsmätaren visar högre hastighet än vad som det faktiskt är, det märker jag av när jag jobbar, men huvudsaken är att man kör lagligt, så länge man inte kör provocerande sakta kan man inte åka på böter för att man kör under gällande hastighet, däremot över brukar inte bli så bra. :)
Visa bifogad fil 17691
Det är dålig stil att som du klippa och klistra i det de citerar för att få fram något annat än det som skrivits. Det är inte bara min åsikt utan det hör till allmänt hyfs och hör till allmänbildningen att känna till

Jag redovisar matematiskt vad 100 km i timmen innebär enligt 3-sekundersregeln och du börjar föreläsa om att folk inte har koll på sina hastighetsmätare. Jag har hela tiden talat om vilken hastighet folk kör i och ingenstans refererat till hastighetsmätaren. Det är lite olika vad den visar och jag utgår från att de flesta känner till det, till och med du har snappat upp det. Jag har känt till det sedan jag gick på högstadiet, men det är rätt ointressant för sakfrågan.
 
Det är dålig stil att som du klippa och klistra i det de citerar för att få fram något annat än det som skrivits. Det är inte bara min åsikt utan det hör till allmänt hyfs och hör till allmänbildningen att känna till

Jag redovisar matematiskt vad 100 km i timmen innebär enligt 3-sekundersregeln och du börjar föreläsa om att folk inte har koll på sina hastighetsmätare. Jag har hela tiden talat om vilken hastighet folk kör i och ingenstans refererat till hastighetsmätaren. Det är lite olika vad den visar och jag utgår från att de flesta känner till det, till och med du har snappat upp det. Jag har känt till det sedan jag gick på högstadiet, men det är rätt ointressant för sakfrågan.
Seriöst? Läs om läs rätt, jag har varken klippt eller klistrat, kolla in screenshoten om du inte tror mig där står det svart på vitt. Rödmarkerade även det citat jag svarade på så lägg av med din pekpinne, den biter inte på mig när jag ej gjort något fel.

Vet du vad. Släpp det här och gå vidare, det är du som gör bort dig. Hoppas du får en fin kväll i alla fall. :)
 
Seriöst? Läs om läs rätt, jag har varken klippt eller klistrat, kolla in screenshoten om du inte tror mig där står det svart på vitt. Rödmarkerade även det citat jag svarade på så lägg av med din pekpinne, den biter inte på mig när jag ej gjort något fel.
Jag tror mer på vad jag ser än på dina screenshots och buke visar stympade inlägg. Och det kvarstår att 100 km i timmen är 100 km i timmen utom möjligen i din värld. Jag skrev givetvis inte om vad hastighetsmätare visar, det varierar.

Och jag önskar dig ett riktigt ordentligt skyfall ;)
 

Liknande trådar

Relationer Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
10 11 12
Svar
225
· Visningar
13 993
Senast: Badger
·
Trädgård & Växter Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
11
· Visningar
695
Tjatter Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
20 21 22
Svar
436
· Visningar
28 939
Tjatter Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderat. Jag gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
2
· Visningar
869
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp