Marknad i byn (Ulvlek)

Bukefalos 30 år!

Ja, jag blev förvirrade av att det skrevs om LenaH röständring så var säker på att hon röständrade för att rädda sig men det var ju förra leken det skrevs om så det var ju oerhört virrigt av mig. Men kanske vi kan hålla oss till denna lek i denna tråd :rofl:
Jag menar att om Myrten är fårulv och inte lagt sin dolda röst på Hedinn så blev det ju inte lottning. Då krävdes ju att hon lagt båda på Hedinn för att det skulle bli lottning? :)
Jag håller med om det sista också.
Vill bara förtydliga att fåraulven inte har två röster. Den lägger en falsk röst med teori i tråden samt skickar i pm vem den faktiskt röstar på. Rösten i tråden räknas inte in i resultatet.

Alltså, jag blir inte klok på Q. Jag tycker hon beter sig skumt mot Niyama. Jag kan se hennes teori om en udda sen röst, men tycker hon går hårt fram, mtp irl osv.
Men sedan kommer cirkus och röstar på Niyama, vilket q såklart hakar på.
Och artline lägger en andraröst på Emtherlia, skulle kunna vara försök att jämna ut läget mot Niyama?
Så, jag ser Q som skum, men samtidigt set jag mönster som skulle kunna tyda på att Niyams kan vara ond? Visst, cirkus hade ont om tid och att Q hakar på måste inte betyda att Q är god.
Jag känner igen mig i mycket i det här. Q uttryckte sig ju skeptiskt om cirkus i några av sina tidigare inlägg. Sen röstar hon på samma spelare som cirkus. Men Q har å andra sidan farit runt med Niyama hela dagen. Så kanske ändamålen helgar medlen? Eller är det show? Jag är helt förvirrad!

Hm, rösterna på Emtherlia? Måste kolla närmare!

Jag känner mig också lite skeptisk till Niyama. Inte för hennes röst på mig igår, men att hon sedan fortsätter med att rösten är skum. Men det kan ju vara så enkelt att hon faktiskt tycker det. Precis som jag faktiskt tycker att Heddans andraröst på Lena var skum.

Jag fattar inte heller grejen med Q och Niyama och nu hänger även cirkus på. Jag tycker @Mirtai har en poäng när hon undrar varför inte @qitis röstar på fårulven eller ulven om hon tror dom har dessa roller. Så därför fio röstar på qitis

Jag kan såklart ändra om det dyker upp en bättre förklaring här men var tvungen att lägga en röst nu för jag måste gå och ge behovsmedicin.

DL 2 kl 21:00
19:38
Elo röstar på Emtherlia
19:40 cirkus röstar på Niyama
20:00 Qitis röstar på Niyama
20:20 Mirtai röstar på qitis
20:24 Artline röstar på Emtherlia
20:27 bollen__ röstar på Elo
20:40 Habina röstar på qitis
20:47 fio röstar på qitis

Alltså, jag blir inte klok på Q. Jag tycker hon beter sig skumt mot Niyama. Jag kan se hennes teori om en udda sen röst, men tycker hon går hårt fram, mtp irl osv.
Men sedan kommer cirkus och röstar på Niyama, vilket q såklart hakar på.
Och artline lägger en andraröst på Emtherlia, skulle kunna vara försök att jämna ut läget mot Niyama?
Så, jag ser Q som skum, men samtidigt set jag mönster som skulle kunna tyda på att Niyams kan vara ond? Visst, cirkus hade ont om tid och att Q hakar på måste inte betyda att Q är god.
Jag sitter i lite samma tankar. Men det har verkligen varit jättemärkliga teorier mot Niyama, och verkar ju misstänka henne stenhårt, men väntar ändå på att rösta tills nån annan gör det?

Potentiellt skulle det ju också kunna vara onda siaren som pekar mot en ”säker god”, men den är väl mer långsökt och mindre trolig kanske.

Näe, qitis är bra skum, men det är lätt att snöa in också.
Så jag väljer nog ändå till slut att göra såhär

Blacksmithfarm röstar på Niyama

För jag tycker mig se ett mönster i cirkus och Qs röster, hoppas att jag inte blir lurad nu bara.

Elo röstar på Emtherlia
20:51 Blacksmithfarm röstar på Niyama

Emtherlia 2
Niyama 3
Qitis 3
elo 1

Elo röstar på Emtherlia
20:51 Blacksmithfarm röstar på Niyama

Emtherlia 2
Niyama 3
Qitis 3
elo 1
Om nån undrar så är skrattemojin för Bsfs hopskrivning. :D Inget annat. :)

JAG BLIR GALEN!

Om jag nu ska ta mig samman och eventuellt skicka upp någon i ledningen - vem? Jag har känt viss skepsis till både Q och Niyama. Men...

Emt kommer jag inte att rösta på. Hänger inte alls med på vad som är misstänkt där.

Shit, jag glömde liksom bort att jag var med i leken idag 😅 och när jag kom hem så skulle det lagas mat och fixas inför Eurovision med familjen.

Jag har försökt läsa ikapp och jag finner Q väldigt märklig i hennes konversation med Niyama därav:

Emtherlia röstar på Q

Näe, qitis är bra skum, men det är lätt att snöa in också.
Så jag väljer nog ändå till slut att göra såhär

Blacksmithfarm röstar på Niyama

För jag tycker mig se ett mönster i cirkus och Qs röster, hoppas att jag inte blir lurad nu bara.

Går det att förklara det mönstret för jag fattar inte 🫣

Jag kom precis hem efter att ha varit på vift hela dagen. Det har varit mycket hit och dit idag. qitis och Niyama har varit mest aktiva men jag vet inte om det egentligen pekar på någon av dem som skum. Jag tycker att det är mer ulvigt att haka på endera drev i detta läge då båda mycket väl kan vara goda.

flyingchange röstar på cirkus

Då hon lade första rösten på LenaH igår och första rösten på Niyama idag och i övrigt håller rätt låg profil. Känns tacksam att haka på befintliga teorier om man är ulv, snarare än att driva egna.

Med tanke på läget i röstningen, och att av de som fått röster är Q den som betett sig skummast:
Niyama röstar på Q
För att hon hela tiden förvränger vad jag skrivit.

Myrten röstar på Niyama.

För att jag tycker verkligen att något skaver i hur hon resonerar runt min röst igår, att det skulle vara ett sätt att låta ulvarna styra lynchen. För att jag röstar på något jag tyckte var skumt.

Nä, jag kan absolut luras av Niyama, för vi ofta tänker lika, men qitis märkliga teorier är för märkliga. Hade hon info borde hon röstat mycket tidigare?

Hedinn röstar på qitis

Myrten röstar på Niyama.

För att jag tycker verkligen att något skaver i hur hon resonerar runt min röst igår, att det skulle vara ett sätt att låta ulvarna styra lynchen. För att jag röstar på något jag tyckte var skumt.
Q verkar ju dock ha mer problem med din röst än jag haft? Så lite märkligt?

Liknande trådar

• Jag går och fiskar (Ulvlek)
  • Spelet om väljarna (ulvlek)
  • Inte Shakespeare och inte Richard III under parkeringen (Ulvlek)
  • Stulet paket

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka