Bukefalos 28 år!

Måste jordkabeln grävas ned?

Kicki081

Trådstartare
Jordkabel som går från spett till aggregat, måste den grävas ned? Gäller tillfälligt staket.

Och tråden som går mellan spetten, måste den grävas ned?
 
Gör ibland tvärtom, sätter stolpar och drar den på så ingen snubblar på den eller jordspetten.

Det är jordspettens yta mot jorden som räknas, går att gräva ner en jordlina med - bara olika sätt att göra samma sak.
 
Gör ibland tvärtom, sätter stolpar och drar den på så ingen snubblar på den eller jordspetten.

Det är jordspettens yta mot jorden som räknas, går att gräva ner en jordlina med - bara olika sätt att göra samma sak.
Aha smart. Då kan jag väl sätta jordkabeln på hagstolparna? De kommer ju inte åt tråden...

Kan man använda jordkabel till att binda ihop spetten?
 

Liknande trådar

Anläggning Hej allvetande Buke! Erkänner min okunskap om batteri aggregat nu, har alltid bara haft nätdrivna aggregat :o Men vi har ett gammalt...
Svar
1
· Visningar
536
Senast: WildHorse
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 908
Senast: Madalitso
·
Hundträning Hej alla! Det här är mitt första inlägg här och jag hoppas på att få lite tips och råd kring min tös som är sex månader, jag har läst...
2
Svar
21
· Visningar
3 375
Senast: ls2023
·
Relationer Disclaimer: Om man inte vill läsa om mitt sexliv kan man klicka bort tråden redan nu. Är det någon som har lyckats återuppväcka ett...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 713
Senast: Sootie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp