Masterchef (ulvlek)

Jomen jag tänker som så att om jag då utgår från att Killa inte lägger en röst på en kollega och nästa steg att Killa inte alls sitter i lyan så är det fullt rimligt att Mammas och Snurris sitter i lyan ihop.

Men det är alltså en förstadagsteori en dag där det mesta handlat om mat då... :p

med risken att du redan skrivit om det här. Nu när mammas visade sig vara ond, så antar jag att dina tankar runt snurris i lyan ser annorlunda ut idag? och Killa, vad tänker du om henne?

Du får gärna citera exakt var jag är grälsjuk? Och varför det isf skulle göra mig ulvig, iom att ulvar snarare brukar anklagas för att vilja flyta med?
Det här tycker jag är mycket skumt.

Med tanke på att jag satt i lyan med henne senast förra leken så nej jag tycker faktiskt inte hon iscensätter de mest konstiga saker. En skärpt spelare absolut, men inte en av de jag tycker är ologisk och knepig pga det, vi tänker ganska lika när vi är onda tycker jag.
Sen fjäskar jag inte för nån jag inte har nån uppfattning om, jag skriver om jag tror att något är mindre misstänkt eller mer misstänkt. Tycker det låter långsökt att jag skulle vara ond och försöka få över cirkus på min sida- jag tror inte hon är typen det nånsin skulle funka på.

Nu ska jag kolla mästerkocken för att ha koll på konkurrenterna, återkommer om en timme :D
Jag upplever det så med tanke på hir du rabblar upp hur bland annat @Killaloe varit med i lekarna det senaste i jämförelse med många andra. Det kändes bara som om du ville skapa en metadiskussion nästan. Men jag var även väldigt öppen för att jag läst hela diskussionen fel i och med att jag dels bara skummat den och dels läst på mobilen.

om man spinner vidare på att lyamedlemmar troligen inte lägger upp en kollega för lynch med en andraröst i första lynchen så innebär det:

Q och killaloe sitter inte i lyan tillsammans
Hedinn och Lenis sitter inte i lyan tillsammans

med risken att du redan skrivit om det här. Nu när mammas visade sig vara ond, så antar jag att dina tankar runt snurris i lyan ser annorlunda ut idag? och Killa, vad tänker du om henne?
Jag antar att du menar att Mammas var god? ;)

Ja, den teorin sprack ju tämligen omgående när Mammas blev käk. Idag har inte @Snurrfian varit inne än tror jag och jag har inte funderat så mycket på henne alls iom händelserna i förmiddags.

Vad gäller @Killaloe så känns hon lite spretig? Jag belyste ett sånt exempel tidigare och jag vet inte om det är en ond som försöker verka aktiv eller en snurrig god?

Med tanke på att jag satt i lyan med henne senast förra leken så nej jag tycker faktiskt inte hon iscensätter de mest konstiga saker. En skärpt spelare absolut, men inte en av de jag tycker är ologisk och knepig pga det, vi tänker ganska lika när vi är onda tycker jag.
Sen fjäskar jag inte för nån jag inte har nån uppfattning om, jag skriver om jag tror att något är mindre misstänkt eller mer misstänkt. Tycker det låter långsökt att jag skulle vara ond och försöka få över cirkus på min sida- jag tror inte hon är typen det nånsin skulle funka på.

när jag satt i lyan med cirkus första gången kom hon upp med en plan om hur vi skulle lura spionen och fick mig godförklarad genom hela leken. En annan gång har hon och en annan spelare lagt upp avancerade planer i lyan för hur de ska verka osams i leken. Så i min värld är cirkus kapabel att göra det mesta :)

Okej, nu kan jag vara ute och cykla här - men jag ska försöka förklara det som låter vettigt i mitt huvudet :D

Jag tänker såhär, att cirkus/mirtai/lenis är dom tre som i dagsläget känns mest luriga för mig. Kanske för att dom skriver saker som jag inte förstår och kanske för att dom, just nu, syns.

Men - jag tänker att det skulle kunna vara en konstellation här som innebär att Mirtai (som jag nog håller som mest lurig i dagsläget baserat på bland annat den glömda leken) sitter i lyan ihop med antingen cirkus eller Lenis. Eller att lenis och cirkus sitter i en lya ihop, men just nu känns det minst troligt.

Varför jag tänker så? jo, men i konversationen ovan så känns det som att det läggs stort fokus på cirkus som spelare. Det skulle kunna vara ett sätt för två spelare (mirtai och lenis) att dels lägga fokus på cirkus och hur hon spelar för att misstänkliggöra henne. Skulle det visa sig att cirkus är god så har då Lenis och Mirtai genom en sådan här diskussion också visat att dom står på olika sidor angående uppfattningen om cirkus och det skulle kunna ge ett alibi.

Och säg att Mirtai och cirkus sitter i lyan, ja då skulle det här kunna vara ett att att sätta Lenis på det hala genom att vi (nåja, jag) ser henne som misstänkt genom att hon inte alls är med på hur cirkus spelar trots att cirkus själv erkänner att hon är rätt kreativ. :D lägg till att jag inte riktigt håller med cirkus och ser henne som misstänkt i sig gör inte att det här inte känns helt avlägset i mitt huvudet,

Det sista alternativet, att Lenis och cirkus sitter i lyan ihop ser jag inte riktigt som lika troligt dock eftersom Mirtai ändå känns väl införstådd med hur cirkus spelar. Men (!) jag kan ha tokfel, alla kan ju vara ludna ihop och det här är ett sätt att liksom visa att dom inte hänger ihop. Eller så är ingen av dom luden och i lyan, men det set jag som rätt osannolikt :D

Killaloe kommer därför att rösta på
Mirtai

Eftersom jag tror att hon dels glömt bort leken på grund av att hon är i lyan och har kollegor som kan stötta upp och dels för att jag tror att det finns ledtrådar i konversationen ovan.

(Och är jag helt obegriplig ber jag om ursäkt, jag är nog inte helt smart när jag jobbar vaken-natt :o )

om man spinner vidare på att lyamedlemmar troligen inte lägger upp en kollega för lynch med en andraröst i första lynchen så innebär det:

Eller så är de lyakompisar och gör en riktig chansning bara för att få en godförklarad.... :p Inget jag själv skulle ge mig på men det finns spelare i den här leken som tänker mer långtgående än jag.

Tänkte göra ett långt inlägg och gå igenom alla var för sig. Men insåg att det på de flesta skulle stå att jag inte sett tillräckligt mycket av dom än så de var neutrala :p
Så väntar med det till senare i leken om jag finns kvar då, och konstaterar istället några saker som jag reagerat lite på.

Gällande gårdagen så tänker jag som en del andra att det är svårt att kunna utläsa något från en första dag, där dessutom de flesta inlägg och röstmotiveringar handlade om mat. Man skulle kunna resonera om att en ond inte skulle lägga en andraröst på en kollega, eller för den delen en förstaröst när det bara låg ströröster innan, men å andra sidan händer det ju rätt ofta att lyan gör något just för att lyan inte "borde" göra så. :cautious: så det är inte ett resonemang jag lägger så stor vikt vid ännu. Möjligen kan det användas längre fram ihop med andra tankar.

Att Mammas åkte ut tänker jag mest troligt hade att göra med att hon varit kvar länge de senaste lekarna, samt att hon är en slipad spelare som man inte vill ha emot sig. Visst kan hon ha varit något på spåren, eller så ville lyan sprida misstankar mot en god, men det är också något som är så osäkert att det känns onödigt att fundera mycket på i det här skedet.

Jag tror det är dumt att utgå från det, jag bet tex att min kära @Mammas har gjort så med mig när vi varit i lyan ihop :D så det är ju inte en orimlig taktik eftersom en sådan röstning gör att det ser bättre ut om kollegan ryker

Jag upplever det så med tanke på hir du rabblar upp hur bland annat @Killaloe varit med i lekarna det senaste i jämförelse med många andra. Det kändes bara som om du ville skapa en metadiskussion nästan. Men jag var även väldigt öppen för att jag läst hela diskussionen fel i och med att jag dels bara skummat den och dels läst på mobilen.
Fast det var väl främst Quarter4ever som poängterade att Killa varit med i december? Lenis upplever jag främst lyft misstanken pga att det var en andraröst, och det gällde ju inte bara mig.

Hedinn har väldigt få inlägg om man inte räknar dubbelposterna. Röstar på Lenis med en mat-motivering som jag kan köpa dag 1. Säger sen att det var för att rädda Killaloe (som jag har för mig faktiskt har varit med en del lekar nu på slutet). Hm. Frågan är om en ulv skulle sticka ut nosen och erkänna räddningsröst? Eller kanske just därför?...
Nåväl, lägger det resonemanget lite på minnet inför framtiden iallafall.

Q är i farten som vanligt med typ dubbelt så många inlägg som övriga :p Jag noterar att hon verkar lägga något större vikt vid gårdagens röstning än vad jag själv gör, men det kan ju vara för att det är väldigt lite annat att basera teorier på.
Jag kan meddela henne att ja, jag gillar det här temat :) och skolan är för närvarande rätt snäll så jag hinner och orkar med leken :up:

Killaloe har möjligen trasslat in sig lite, jag med flera tycker att hon säger emot sig själv en del (LenaH citerade det fint i inlägg kl 18.52) och jag förstår inte riktigt hur killa menar i sitt svar några minuter senare?

Lenis menar att cirkus inte brukar hitta på bus eller iscensätta saker när hon är ond. Jag är benägen att INTE hålla med henne om det! :p Cirkus är i min värld en av de spelare som kan lura upp en på läktaren för att köpa korv, och själv fattar man ingenting förrän man står där med korven i näven :D

"Troligen inte" tycker jag känns vågat att säga. Troligt kan det nog vara, däremot är väl sannolikheten större att de inte gör det.

Dags för tävlingens första Mystery box challenge!!!

Ni får lyfta på lådorna..... NU!!!

Grattis, ni ska laga till något spännande av denna ricottaost!

Ni har 5minuter i skafferiet att plocka ihop vad ni behöver och sedan 55minuter på er att tillaga er rätt!!

DL 21.30

(och nej - ni behöver inte berätta vad ni ska använda ricottan till... ;) :p )

Dags för tävlingens första Mystery box challenge!!!

Ni får lyfta på lådorna..... NU!!!

Grattis, ni ska laga till något spännande av denna ricottaost!

Ni har 5minuter i skafferiet att plocka ihop vad ni behöver och sedan 55minuter på er att tillaga er rätt!!

DL 21.30

(och nej - ni behöver inte berätta vad ni ska använda ricottan till... ;) :p )
Jag undrar mest vad en ricottaost är? :angel:

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Under gårdagskvällen hände det omöjliga – i samband med ett misslyckat inbrott i Pengabingen där Björnligan försökte sno åt sig några... 45 46 47
Svar
923
· Visningar
45 207
Senast: Mistimed
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Valp 2025
  • Kastrering av tik - erfarenheter?