Okej, nu kan jag vara ute och cykla här - men jag ska försöka förklara det som låter vettigt i mitt huvudet
Jag tänker såhär, att cirkus/mirtai/lenis är dom tre som i dagsläget känns mest luriga för mig. Kanske för att dom skriver saker som jag inte förstår och kanske för att dom, just nu, syns.
Men - jag tänker att det skulle kunna vara en konstellation här som innebär att Mirtai (som jag nog håller som mest lurig i dagsläget baserat på bland annat den glömda leken) sitter i lyan ihop med antingen cirkus eller Lenis. Eller att lenis och cirkus sitter i en lya ihop, men just nu känns det minst troligt.
Varför jag tänker så? jo, men i konversationen ovan så känns det som att det läggs stort fokus på cirkus som spelare. Det skulle kunna vara ett sätt för två spelare (mirtai och lenis) att dels lägga fokus på cirkus och hur hon spelar för att misstänkliggöra henne. Skulle det visa sig att cirkus är god så har då Lenis och Mirtai genom en sådan här diskussion också visat att dom står på olika sidor angående uppfattningen om cirkus och det skulle kunna ge ett alibi.
Och säg att Mirtai och cirkus sitter i lyan, ja då skulle det här kunna vara ett att att sätta Lenis på det hala genom att vi (nåja, jag) ser henne som misstänkt genom att hon inte alls är med på hur cirkus spelar trots att cirkus själv erkänner att hon är rätt kreativ.

lägg till att jag inte riktigt håller med cirkus och ser henne som misstänkt i sig gör inte att det här inte känns helt avlägset i mitt huvudet,
Det sista alternativet, att Lenis och cirkus sitter i lyan ihop ser jag inte riktigt som lika troligt dock eftersom Mirtai ändå känns väl införstådd med hur cirkus spelar. Men (!) jag kan ha tokfel, alla kan ju vara ludna ihop och det här är ett sätt att liksom visa att dom inte hänger ihop. Eller så är ingen av dom luden och i lyan, men det set jag som rätt osannolikt
Killaloe kommer därför att rösta på
Mirtai
Eftersom jag tror att hon dels glömt bort leken på grund av att hon är i lyan och har kollegor som kan stötta upp och dels för att jag tror att det finns ledtrådar i konversationen ovan.
(Och är jag helt obegriplig ber jag om ursäkt, jag är nog inte helt smart när jag jobbar vaken-natt

)