Masterchef (ulvlek)

Liten fråga till LL @Paddington och medLL @Habina om tjuven tjuvar från exempelvis siaren så syns det att tjuven siar xxxx i spioninfon och att tjuven siar xxxx? eller ? Så det inte det inte ser ut som att det är siaren som siat när det de facto är tjuven? Borde ju inte vara så men som sagt frågar man inte får man inga svar .....

Sedan vill jag bara göra alla uppmärksamma på att lyan fått en drällrad även inatt så man inte glömmer det!
jag antar att det skulle vara tjuvar först och siar sen? Blev ju snurrig..

Det känns som om väldigt mycket idag handlar om @Killaloe ? För att Mammas röstade på henne och Mammas därefter blev käk?
Det känns inte riktigt bra att för mycket fokus hamnar på ett ställe..om Killa inte är ond så är det ju lätt för de lurviga att smyga med. Och det kanske är precis så att vi spelar dem rakt i händerna..

Jag hänger inte riktigt med på skräcken angående @Mammas ? Ja hon är en skicklig spelare, men jag skulle även vilja hävda att @cirkus är minst lika skicklig på att både luras och på att komma på ulvar, och @LenaH ska vi inte ens prata om, hennes sätt att pricka lyor redan första dagarna börjar snart bli legendariska. @quarter4ever är farlig både som ond och som god, och kan få vem som helst att tro att hon nog måste ha rätt någonstans. Så jag tror att anledningen till att mammas blev käk ligger närmare funderingar om vem som har klarat sig länge nu ett tag än vem lyan är rädd för.
Jag håller med du, jag kan ju bara utgå ifrån hur jag själv agerar i lyan men jag tror de flesta lyor brukar ta nån som levt länge de senaste lekarna första natten.
Jag är nog alldeles för okonspiratoriskt lagd för ulvlekar egentligen! :p

Ursäkta att jag stör i leken. Men jag som inte gillar ost... Tycker jag om ricottaost? Jag gillar mozzarella och troligen halloumi men inte vanlig ost.
Skulle du äta den som den är så är det typ som keso snarare än vanlig ost :)
Annars att ha i såser eller bakverk så funkar det som en "lättare" lite luftigare Cream cheese :)

Det känns som om väldigt mycket idag handlar om @Killaloe ? För att Mammas röstade på henne och Mammas därefter blev käk?
nja allt fokus är väl inte där?
Jag tänker i vilket fall om de flesta men varför ska man INTE ta upp killaloe menar du? Eller var det inte så du menade heller?
Försöker följa hur du tänker helt enkelt?

Jag har skumläst leken på mobilen nu men är svårt att få ett bra sammanhang då. Men jag funderar/reagerar lite på @Hedinn och @Lenis diakussion om vem som lekt hur mycket och när. Något i den känns inte bra. Det känns på något sätt grälsjukt från lenis sida, lite som om hon vill sprida misstankar eller bara vill skapa lite allmän disturbance. Nu kan jag iofs läsa hela diskussionen helt uppåt väggarna fel men den skaver.

Jag upplever det så med tanke på hir du rabblar upp hur bland annat @Killaloe varit med i lekarna det senaste i jämförelse med många andra. Det kändes bara som om du ville skapa en metadiskussion nästan. Men jag var även väldigt öppen för att jag läst hela diskussionen fel i och med att jag dels bara skummat den och dels läst på mobilen.

Jag har kikat på ett par av bumpos inlägg - här har hon lite tankar, men det kommer inte några uppföljningar alls. Dessyutom så är det konstigt hur hon går på mot Lenis att denne ska vara grälsjuk och motiveringen är det andra citatet. Det var ju inte ens Lenis som tog upp Killas medverkan i lekar. Det var dels Hedinn som tog upp det när hon medvetet la en andraröst (pga detta med att hon hade för sig att Killa inte spelat på länge- som iofs var fel, men det tyckre jag inte man kan klandra henne för - vem kan hålla reda på vilka som är med i varenda lek) och sen var det Q som sa att Killa var med i december.

Just avsaknaden av reflektioner och dessutom en hel del felaktigheter får mig fundersam över bumpo - detta ihop med hennes andraröst på bsf som vi vet var god gör att i allafall jag känner en viss misstänksamhet

Det känns inte riktigt bra att för mycket fokus hamnar på ett ställe..om Killa inte är ond så är det ju lätt för de lurviga att smyga med. Och det kanske är precis så att vi spelar dem rakt i händerna..
Å ena sidan kanske det vore bra att syna @Killaloe men å andra sidan tycker jag det känns lite vanskligt när nu onda fått full utdelning hittills när det inte finns starkare anledningar att göra det.

nja allt fokus är väl inte där?
Jag tänker i vilket fall om de flesta men varför ska man INTE ta upp killaloe menar du? Eller var det inte så du menade heller?
Försöker följa hur du tänker helt enkelt?
Jag skrev inte allt fokus? Jag skrev att väldigt mycket handlade om henne.
Jag måste lyfta blicken känner jag.

Jag hänger inte med på @Killaloe röst på Mirtai? Om hon satt i lyan så är det väl troligare att lya medlemmarna skulle ha påmint henne om leken? Sen säger jag inte att Mirtai måste vara god för det eller att Killaloe är ond, men det känns som en rätt märklig motivering. Men Killaloe har hamnat i hetluften idag, för mig kan det antingen vara så att hon är god och lyan vill att vi ska tro att hon är ond, eller så är hon ond och lyan försöker få henne godförklarad för inte skulle lyan käka mammas och få killaloe så utpekad. Så summan blir att jag inte vet var jag har henne.

Okej, nu kan jag vara ute och cykla här - men jag ska försöka förklara det som låter vettigt i mitt huvudet :D

Jag tänker såhär, att cirkus/mirtai/lenis är dom tre som i dagsläget känns mest luriga för mig. Kanske för att dom skriver saker som jag inte förstår och kanske för att dom, just nu, syns.

Men - jag tänker att det skulle kunna vara en konstellation här som innebär att Mirtai (som jag nog håller som mest lurig i dagsläget baserat på bland annat den glömda leken) sitter i lyan ihop med antingen cirkus eller Lenis. Eller att lenis och cirkus sitter i en lya ihop, men just nu känns det minst troligt.

Varför jag tänker så? jo, men i konversationen ovan så känns det som att det läggs stort fokus på cirkus som spelare. Det skulle kunna vara ett sätt för två spelare (mirtai och lenis) att dels lägga fokus på cirkus och hur hon spelar för att misstänkliggöra henne. Skulle det visa sig att cirkus är god så har då Lenis och Mirtai genom en sådan här diskussion också visat att dom står på olika sidor angående uppfattningen om cirkus och det skulle kunna ge ett alibi.

Och säg att Mirtai och cirkus sitter i lyan, ja då skulle det här kunna vara ett att att sätta Lenis på det hala genom att vi (nåja, jag) ser henne som misstänkt genom att hon inte alls är med på hur cirkus spelar trots att cirkus själv erkänner att hon är rätt kreativ. :D lägg till att jag inte riktigt håller med cirkus och ser henne som misstänkt i sig gör inte att det här inte känns helt avlägset i mitt huvudet,

Det sista alternativet, att Lenis och cirkus sitter i lyan ihop ser jag inte riktigt som lika troligt dock eftersom Mirtai ändå känns väl införstådd med hur cirkus spelar. Men (!) jag kan ha tokfel, alla kan ju vara ludna ihop och det här är ett sätt att liksom visa att dom inte hänger ihop. Eller så är ingen av dom luden och i lyan, men det set jag som rätt osannolikt :D

Killaloe kommer därför att rösta på
Mirtai

Eftersom jag tror att hon dels glömt bort leken på grund av att hon är i lyan och har kollegor som kan stötta upp och dels för att jag tror att det finns ledtrådar i konversationen ovan.

(Och är jag helt obegriplig ber jag om ursäkt, jag är nog inte helt smart när jag jobbar vaken-natt :o )
Jag tror att jag begripit något av detta nu och eftersom jag strax måste hoppa i säng och har (för) mycket att göra innan dess så tänker jag rösta nu.
Om jag förstår Killa rätt så är jag lite benägen att hålla med hennes scenario här. Då inte cirkus och Mirtai i lyan, för även om cirkus är kreativ i lyan så känns inte det scenariot riktigt rätt för mig. Det kan ju såklart visa sig att jag har fel.
Men
bollen__ röstar på Mirtai
för att jag tror att Killaloe kan vara något på spåren med sin wall of text här uppe och då känns det för mig troligast att det är Mirtai-Lenis scenariot. Och eftersom Mirtai redan har en röst så..

@Killaloe jag undrar lite varför jag är skum för att jag glömt leken? Finns ju flera som knappt synts alls och det känns kanske som ett bättre sätt att smyga med som ulv?

Agree och ätandet av Mamsen kanske hade precis det syftet.
Jag tänker släppa Killa för stunden faktiskt.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Under gårdagskvällen hände det omöjliga – i samband med ett misslyckat inbrott i Pengabingen där Björnligan försökte sno åt sig några... 45 46 47
Svar
923
· Visningar
45 207
Senast: Mistimed
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka