Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har oxå ofta en ekorre på besökJag kikade ut på fågelmatningen och såg en stor röd fågel. Oj oj oj tänkte jag, vad är det här för konstigt?
Det var en ekorre![]()
Vi har haft två ekorrar som kommit hit på daglig basis sedan i slutet av december, det är väldigt roligt att se dem härja runt! Annars har det varit lite mindre olika småfågelarter här...Jag kikade ut på fågelmatningen och såg en stor röd fågel. Oj oj oj tänkte jag, vad är det här för konstigt?
Det var en ekorre![]()
Då blir det snö inom tre dagarSåg nyss en ståtlig röd domherrehane som tog för sig av fröbuffén på marken. Det är förstås inte så exotiskt för många som har närmare till skog, men här ser jag dem väldigt sällan så blev glad över variationen och den glada färgen.
Då blir det snö inom tre dagar![]()
![]()
Håller helt med!I så fall får den ge sig iväg igen, genast! Det behövs inte alls någon som drar hit mer snö nu, nu vill jag höra koltrastens vackra drillande i solnedgången.
Hurra. Växter mår bra av snö och ska vi ha vatten att vattna med i sommar behövs det mängder med snö.Då blir det snö inom tre dagar![]()
![]()
Då blir det snö inom tre dagar![]()
![]()
Fint initiativ men tycker de sitter lite lågt? Kan iofs vara bilden som luras.Ingen matning men en pensionär har byggt fågelholkar så nu finns det 3 skogsdungar som ser ut såhär.
Visa bifogad fil 184421
Höjden är ca 2,5m upp förutom för uggleholkarna som sitter högre. Naturskyddsföreningen har rekommendationer på mellan 2 till 5m upp.Fint initiativ men tycker de sitter lite lågt? Kan iofs vara bilden som luras.![]()