Matbord som liknar det här?

Tassetass

Trådstartare
Jag och sambon håller på att leta matbord och vi blev båda väldigt förtjusta i ett som tyvärr kommer vara för stort för vår blivande bostad.

Bordet i fråga ser ut så här:

81362c7f-ad62-45cf-a3e6-1c3d85587fa0.jpg


Det vi båda gillar är att skivan har en lite rundad känsla och att benen är snedställda samt att bordet har en lite "äldre" finish. Problemet är som sagt att det är för stort (200*100), vi behöver ett som är typ 160*80 eller något åt det hållet.

Vi tittade t.ex. på detta som sambon gillar men jag är inte lika såld på det (jag har lite svårt när finishen ser ut som ett lackat ekparkettgolv a la miljonprojektshus). Tror det är den större modellen på bilden men det finns också i en mindre storlek som i sig är perfekt.

alegro_6st_tyg.jpg


Det behöver inte vara ek (det får gärna vara något annat vad mig anbelangar) men det ska helst vara trä. Jag gillar vitt men sambon är inte helt med på det tåget.

Någon som har ett tips eller två?
 
West Elm.

Vi har ett bord som är väldigt likt det där - det heter Parker, och kommer med en extra skiva så att man kan göra det större. Det är inte jättestort om man köper den mindre storleken. Det är rödbrunt och otroligt vackert (för att vara ett bord).

Jag har ingen aning om var frakten skulle kosta men det ryktas om att West Elm skall öppna butik i London så då blir det inom EU i alla fall.
 
Ikea har ett bord i serien Stockholm som är väldigt likt, dock inte med rundade hörn. Ett annat bord jag hittade vid en snabbsökning var Stolabs Miss Holly. På det är benen inte snedställda men det är himla fint ändå.
 
@Jerseyite Det där var verkligen jättefint! :love:

@hvala Hur kunde jag glömma Stockholmsbordet, det har jag ju till och med tittat på förut! Miss Holly tyckte jag väldigt mycket om, och det är något speciellt med massiva bord, alltså. Det ska jag absolut presentera för sambon (utan att visa prislappen... :angel: )!
 
Miss Holly är ju vansinnigt fint :love: jag har dock ett som är lite likt det på bilden, googla "RGE Linköping matbord" :)
 

Liknande trådar

Relationer Back again.. Det är lite oklart vad jag vill med tråden, vet att det bara är jag som kan bestämma för mig själv till syvende och sist...
24 25 26
Svar
505
· Visningar
64 039
Senast: cirkus
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 146
Senast: alazzi
·
Äldre Nu ska det köpas en bil. Av någon anledning har både jag och sambon snöat in på Volvo 50, antingen 1,6D DRIVe eller en D2, årsmodeller...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
6 043
Senast: Ava22
·
Hemmet Som några säkert minns byggde jag mig en bostad ovanpå stallet för några år sedan. Sen dess har jag haft noll "byggaboinspiration"...
2
Svar
39
· Visningar
5 125
Senast: Masqueradee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp