ME eller 2000?

ameo

Trådstartare
Moderator
Jag ska formatera om min C-disk *igen* :crazy:
Har tillgång till både Windows 2000 och ME, någon som vet vad som skiljer dessa?
Vilket av dessa operativsystem skulle DU välja och varför?
 
Jag är inte helt insatt i ME men jag skulle välja 2000 då den bygget på NT och NT har alltid fungerat bra för mig. Om jag inte minns fel så bygger ME på 95:an och den har jag aldrig gillat.

Vagt svar men jag går bara på maggropskänslan och den säger 2000. Sen har jag av min far som är sysadmin hört mycket gott om 2000 då det bara är att starta och köra.
 
Rekomenderar också win2k. Har bara hört dåliga saker om ME, att det inte är så stabilt och tar upp massa systemresurser i onödan. Iofs så har de hunnit rätta till några av felen, men jag rekomenderar ändå win2k eftersom det är mer stabilt och lätthanterat.
 
tackar för era svar.
Har 2000 nu och hade egentligen tänkt fortsätta med det. Fast den cdn hade tydligen fått fötter... :crazy: Men gubben ringde just o sa att den hade kommit tillrätta, så då får det bli 2000 igen! :)

ME kändes mest som en nödlösning, fast jag kunde inte säja varför egentligen...
Men då var tydligen maggropskänslan rätt.
Och den är nog för övrigt byggd på 98an skulle jag tro, för det krävs att man HAR 98 för att uppgradera i alla fall...
 
ME är windows sämsta os på länge. på grund av detta har det heller inte fått så stor spridning, så förutom att det är ett bra mycket sämre os än w2k så har det sämre stöd för drivrutiner, program osv... windows 2000 är alltså det självklara valet om man kan välja. och ameo, du verkar ju redan ha valt rätt, så jag tjatar ju i onödan... :smirk:
 
Har också en massa problem med ME :mad: Funderar på att byta till 2000 men är för lat (var tvungen att formatera om hårddisken p g a virus i våras och vill inte göra om det igen).
 
Visst, jag har också problem med min ME - men den var bra att ha när Blaster var igång. Såg inte skymten av nåt virus här inte (sen kanske det beror på mitt antivirusprogram ;)).

Fast jag hade mer problem med Win98 än vad jag har med ME nu.
Nåja, så länge det inte blir nån gigantisk systemkrasch eller nåt liknande tänker jag behålla ME... :smirk:

Susanne
 
Kan bara hålla med.
Har gått från 3.1 till Xp och ändå har jag Me nu.
Om det är datorn som jävlas vet jag inte men inte ett fel sedan 1,5 år tillbaka med Me.

Så för mig har det fungerat bra... och ingen msblast.exe heller :bump:

AM
 
har Windows Mellenium edition.
d e bättre än 98enligt min åsikt :smirk:
 

Liknande trådar

Utrustning Hej jag undrar om en Racesafe 2000 är godkänd för ponnytrav, det ska stå på en lapp i västen men lappen i min väst är bortklippt 🙈 så...
Svar
3
· Visningar
519
Senast: Ponnyn2011
·
Kropp & Själ En person jag känner har drabbats av ME (vi kan kalla hen K) K är myndig, bor hemma. Har autism vilket förvärrar sjukdomen. K:s högsta...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 115
Senast: TinyWiny
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 034
Senast: Whoever
·
Hundavel & Ras Är det någon som har koll på västgötaspets och kan tipsa lite om vad man ska kolla efter/se upp för när man väljer uppfödare/valp? Om...
Svar
8
· Visningar
595
Senast: Tiger tok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp