Asa_S
Trådstartare
Fick ett mail idag från "högre upp" i organisationen om att vi på förekommen anledning inte ska tala med media utan hänvisa till person X. Nu gör jag hemskt gärna det men media har tidigare alltid ringt anonymt och i mitt jobb ingår att informera så jag lär hur som helst inte veta om det är media eller inte som ringer, och jag måste ju fortfarande göra mitt jobb.
På vägen hem började jag dock fundera på hur det egentligen är med arbetsgivarinstruktioner angående mediakontakt, vill minnas att det var rabalder i grannkommunen för ett tag sedan. Är det OK för arbetsgivaren att lägga sig i anställdas mediakontakt och finns det isåfall gränser? Någon som har bra koll?
På vägen hem började jag dock fundera på hur det egentligen är med arbetsgivarinstruktioner angående mediakontakt, vill minnas att det var rabalder i grannkommunen för ett tag sedan. Är det OK för arbetsgivaren att lägga sig i anställdas mediakontakt och finns det isåfall gränser? Någon som har bra koll?