Medryttare/halvfodervärd = utan nåt att säga till om?

Sv: Medryttare/halvfodervärd = utan nåt att säga till om?

Har sambo, bor i lgh, jobbar heltid (kontorstider), inga barn. Jo, jag tycker man hinner rätt bra. Du kanske kan stalla upp hästen där full service finns?
Hehe precis som jag då! :) Det finns stall med full service... Å då är nästa fråga: vad är rimlig kostnad för att stå i ett sånt stall? Där jag hjälper till med häst nu kostar det 3200 kr/mån och då får man ändå mocka själv + vara med och ta morgonfodring+utsläpp+lunch och insläpp en helgdag 1 gång/månaden. Det är ett ganska stort stall med ca 25 hästar bör tilläggas.
 
Sv: Medryttare/halvfodervärd = utan nåt att säga till om?

Hehe precis som jag då! :) Det finns stall med full service... Å då är nästa fråga: vad är rimlig kostnad för att stå i ett sånt stall? Där jag hjälper till med häst nu kostar det 3200 kr/mån och då får man ändå mocka själv + vara med och ta morgonfodring+utsläpp+lunch och insläpp en helgdag 1 gång/månaden. Det är ett ganska stort stall med ca 25 hästar bör tilläggas.

Vad som är rimligt beror helt på var du bor. Priserna sätts ju utifrån hur mycket en stallägare kan få ut helt enkelt. Där jag bor är det väldigt billigt att stalla upp. Min häst (islandssto) på lösdriftsstall med tillgång till box, alla fodringar sköts av hyresvärden, hö, havre, betfor, mineraler ingår. Jag ska vara behjälplig när hö kommer hem och vid tex utlandsresor. Annars sköter hon allt. Det kostar 650 kr per månad. Och; som sagt; häromkring ligger priserna kring detta.

Allt beror ju också på vad man vill ha utöver servicen. Finns det ridhus, spolspiltor, varm sadelkammare, omklädningsrum, varmt vatten osv så får man ju kanske betala mer. Om man hittar ett mindre stall med full service och kan tänka sig att inte ha "lyxen" med tex varmvatten så kan ju priset bli lägre.

Priset du uppger låter som ett rätt normalt pris för en stor häst i stall nära en större stad.
 
Sv: Medryttare/halvfodervärd = utan nåt att säga till om?

oj shit vart står du då tro?
Ja ha rkollat på sånnt stall eller ja ska mocka själv då får ja ge 2100
 
Sv: Medryttare/halvfodervärd = utan nåt att säga till om?

Kör på det stallet! 2100 kr/mån låter helt ok om allt ingår. Allt = strö, foder, in- och utsläpp, fodringar, täckesservice mm. Jag tycker det är skönt om det finns ridhus i närheten, det betalar jag gärna extra för. Det är ju vinter i det här :devil: landet ½-år per år... Men det är ändå dyrt med 3200 kr/mån med tanke på att man måste hjälpas åt kollektivt på helgerna. Tycker heller inte att RH är värt 1100 kr/månad ...

Vi får se, väntar på rätt häst och rätt tillfälle :D Stall finns det gott om här i närheten !
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej Jag står på ett stall där det även är en ridskola så de har en anställd som ska ta hand om ridskolehästarna, men då så ska h*n...
Svar
9
· Visningar
2 509
Senast: Kjerulfia
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 858
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
21 061
Senast: Stereo
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
32 917
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp