MELODIFESTIVALEN 2017 - FINALEN!!!

Jag tror det kommer bli väldigt jämnt på lördag... blir nog att juryn lägger de avgörande rösterna. Tittarrösterna kommer vara mer utspridda.

Därför är det också stört omöjligt att tippa en vinnare, jag har olika vinnare varje gång jag funderar på saken ;)
Samma med mina egna favoriter, jag har ju lyssnat en hel del på låtarna i bilen till och från jobbet... vissa växer andra inte... men det är flera låtar jag verkligen tycker är bra!

Ska försöka gruppera dom litegrann iaf, nu alltså utefter mitt eget tycke:
(utan inbördes ordning)

Vill helst att ngn av dessa vinner:
Jon Henrik
Ace Wilder
Nano
Robin


Helt ok om ngn av dessa vinner:
Mariette
Wiktoria
Anton
Fo&o


Vill helst inte att ngn av dessa vinner:
Benjamin
Owe
Lisa Ajax
Boris

 
Ja, eftersom jag också var en av dem som trodde på Loreen, får jag tänka om.
De som finns på min lista av favoriter är Nano, Robin B och Jon Henrik. Och av dem är Jon Henrik den jag helst skulle se i ESC, men samtidigt vete katten om han inte skulle må bäst av att få krypa under en renfäll och kurera sin ptsd ifred. Så jag är kluven...

Wiktoria klarar jag knappt av att lyssna på. Kan hon inte bara sänka allt en oktav eller så, så det slipper låta som att hon skriker i panik???
Sen är det väl mest en hög med mellanmjölkig intetsägande trallvänlig pop i olika varianter, avslutat med en antik gubbe som "rockar loss" så gott han kan, med en låt som kanske hade kunnat funka för 60 år sen...
 
Mina favoriter
Ace Wilder
Nano

Jag blir även glad om någon av de här vinner
Mariette
Benjamin Ingrosso
Wiktoria

Kan acceptera
Boris
Owe (för att det hade varit helknasigt och lite roligt, inte för att låten är bra)
Anton

Blir arg om någon av de här vinner
Robin (hur kan han ha gått från söt till slemmig på ett år!!)
Lisa Ajax (ledsen men ordet fuck i en låttext är så fånigt, gäller Robin också)
Jon Henrik (har aldrig gillat hans musik och låten låter inte det minsta modern utan som om den hade kunnat vara med för 10 år sen))
FO&O (tycker egentligen inte illa om dem men låten är inte bra nog)
 
@ameo Jag håller med om Wictoria. Det är så skrikigt att jag blir matt i öronen. Förstår inte varför hon ligger så högt.

KL

Lyssnade lite mer på några av låtarna igen. Jag hittar fasen inget jag tror på! Allt är beige. Jojklåten är bara fånig, Nanos låt är fin men lite tjatig, det händer liksom inte mycket i den, Mariettes låt är blek, Ace Wilders för mycket schlager i refrängen. Och Robin Bengtsson ... jag klarar bara inte textidén! I can't go on when you look this freakin' beautiful. Jaha, du kan inte fortsätta. Med vadå? Att leva? För att hon är så jäkla snygg? Trams!

Det bästa man kan säga om den här finalen är nog att den blir spännande. Det finns ingen klar vinnare. Hoppas internationella juryn räddar hem det åt oss.
 
Wiktoria klarar jag knappt av att lyssna på. Kan hon inte bara sänka allt en oktav eller så, så det slipper låta som att hon skriker i panik???

Jag skulle nog inte kunna få ned i text hur mycket jag håller med om detta. :bow:

I övrigt så är nog Nanos låt den enda jag tål i finalen, men jag tror tyvärr inte att låten kommer stå ut nog mycket för att vara särskilt framgångsrik i internationella sammanhang. Robins låt hade en intressant staging, men inte så mycket mer. :cautious:
 
Nu är det väl högst osannolikt men om Lisa Ajax hade gått vidare till ESC, hur sjutton hade hon gjort med sin låt med tanke på alla "fuck"?? det är ju förbjudet i ESC. Robin har ju redan löst det genom att byta ut "fucking" mot "freakin''" men det blir ju inte lika lätt för Ajax att hitta ett ersättningsord som är acceptabelt i en låt som klart och tydligt är menad att vara "I don't give a fuck". Jag fattar inte ens hur de tänkte där när de tog med en låt med en sådan text i Melodifestivalen :confused:
 
Nu är det väl högst osannolikt men om Lisa Ajax hade gått vidare till ESC, hur sjutton hade hon gjort med sin låt med tanke på alla "fuck"?? det är ju förbjudet i ESC. Robin har ju redan löst det genom att byta ut "fucking" mot "freakin''" men det blir ju inte lika lätt för Ajax att hitta ett ersättningsord som är acceptabelt i en låt som klart och tydligt är menad att vara "I don't give a fuck". Jag fattar inte ens hur de tänkte där när de tog med en låt med en sådan text i Melodifestivalen :confused:

Cookie, kanske?


I don't give a Cookie!
 
Nu är det väl högst osannolikt men om Lisa Ajax hade gått vidare till ESC, hur sjutton hade hon gjort med sin låt med tanke på alla "fuck"?? det är ju förbjudet i ESC. Robin har ju redan löst det genom att byta ut "fucking" mot "freakin''" men det blir ju inte lika lätt för Ajax att hitta ett ersättningsord som är acceptabelt i en låt som klart och tydligt är menad att vara "I don't give a fuck". Jag fattar inte ens hur de tänkte där när de tog med en låt med en sådan text i Melodifestivalen :confused:
Hon fick ju låten utan att bli meddelad om reglerna i Eurovision och Björkmans svar på frågan om det hela kunde lätt översättas till "Ajax har ändå inte ens chans att vinna så det spelar ingen roll."

Jag skulle skämmas ögonen ur mig om vi skickade en tjej helt utan personlighet på scenen som dessutom står och smeker sig själv i den stora egovideon som är hennes enda "show", så jag hoppas att han har rätt.
 
Hon fick ju låten utan att bli meddelad om reglerna i Eurovision och Björkmans svar på frågan om det hela kunde lätt översättas till "Ajax har ändå inte ens chans att vinna så det spelar ingen roll."

Jag skulle skämmas ögonen ur mig om vi skickade en tjej helt utan personlighet på scenen som dessutom står och smeker sig själv i den stora egovideon som är hennes enda "show", så jag hoppas att han har rätt.

Ja jag tänker mest på produktionen runtomkring, som Björkman, de borde ju vara högst medvetna om att sådana ord inte är tillåtna. Det känns ju rätt taskigt att tilldela en sådan låt till någon om man inte har en plan för hur man kan byta ut det otillåtna ordet utan bara rycker på axlarna och säger att "xxxx har ingen chans att vinna ändå". Känns ju som att den låten bara tar upp plats för nåt annat genomtänkt bidrag.
Läste tidigare att Ajax inte tyckte att det skulle bytas ut heller, att det inte gick för att det skulle vara som att försöka byta ut "fuck" i "fuck cancer"...

Jaja, jag tror Björkman har rätt i alla fall. Lisa har ingen chans, tror inte låten är speciellt populär i startfältet och den internationella juryn lär ju rata den helt på grund av f-ordet. Hon lär hamna långt ner i resultatlistan. Nåt annat skulle vara väldigt överraskande.
 
Nänä det är rätt svagt startfält i EsC i år av vad jag hört, så finalchans har vi!
Men äh ESC är ju fantastiskt även utan Sverige ;)
 
Nänä det är rätt svagt startfält i EsC i år av vad jag hört, så finalchans har vi!
Men äh ESC är ju fantastiskt även utan Sverige ;)
Du tror det? Att vi har finalchans alltså. Hoppas du har rätt. Fast det vore ju trist om vi hamnade bland de fem i botten. Med tanke på hur mycket ståhej det är med en massa deltävlingar så ska vi bannemej hamna bland de fem första - varje år.
 

Liknande trådar

Tjatter Tiden går fort när man har roligt.... På lördag är det MELLOFINAL! :banana::banana::banana: Vi har gått igenom 4 deltävlingar och...
21 22 23
Svar
448
· Visningar
23 035
Senast: Karfitsa
·
Tjatter Ni trodde väl inte jag glömt årets höjdpunkt här på Buke?? :D:D:D Nä nä, här kommer årets första tråd om MELODIFESTIVALEN...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
9 551
Senast: Scata
·
Äldre Japp! Nästa helg är det då dags, för finalen i Melodifestivalen 2018! :banana::banana::banana: Vad fort det har gått, vips så har vi...
9 10 11
Svar
214
· Visningar
10 036
Senast: Knasibas
·
Äldre Då är det snart dags att utse de allra sista finalisterna! :banana::banana::banana: Andra chansen har sett lite olika ut senaste åren...
15 16 17
Svar
328
· Visningar
9 396
Senast: voltis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp