MELODIFESTIVALEN 2017 - FINALEN!!!

Nu är det väl högst osannolikt men om Lisa Ajax hade gått vidare till ESC, hur sjutton hade hon gjort med sin låt med tanke på alla "fuck"?? det är ju förbjudet i ESC.

Tja, "boogaloo" har ju löst problem med förbjuden text tidigare. Eller löst och löst, textraden "boogaloo dansa rock n rolla" är så ofantligt dum så den borde ha kriminaliserats som förbjudet dålig text och brott mot mänskligheten. Kanske lite långt dessutom... men med vår påstådda förkärlek för loo i ESC-sammanhang (Diggi*, Water* och Booga*) så varför inte: "I don't give a loo"? :idea:

I finalfrågan ber jag också numera enbart om att inte Benjamin eller Boris vinner för att det är så alldeles extra trista låtar. Och även om jag tycker Owe är en riktig stålfarfar och beundrar hans energi, så sitter jag lite och är orolig för att han ska ramla ihop på scenen. Jag gillar verkligen Mariette som artist och tycker att även Ace är ganska skön, men de hade också förtjänat ett bättre material. Det är bara Nanos bidrag som återstår som ok som helhet, men har också svårt att se att den når någon större ESC-framgång.
 
Och Robin Bengtsson ... jag klarar bara inte textidén! I can't go on when you look this freakin' beautiful. Jaha, du kan inte fortsätta. Med vadå? Att leva? För att hon är så jäkla snygg? Trams!
Det är ju bara att lyssna på hans låt från förra året så slutar det åtminstone vara förvånande... Då sjöng han ju bara om att någon tjej var så jäkla bra för att hon var snygg, och det var så hemskt att någon annan man inte hade förstått det osv. Fy vad jag avskyr sådana låtar!
 
Det är ju bara att lyssna på hans låt från förra året så slutar det åtminstone vara förvånande... Då sjöng han ju bara om att någon tjej var så jäkla bra för att hon var snygg, och det var så hemskt att någon annan man inte hade förstått det osv. Fy vad jag avskyr sådana låtar!
Du har ju rätt. Jag gillade visserligen låten, men texten och inte minst titeln var gräslig.

Lyssnar lite igen nu. Det kanske är Ace Wilder jag lägger min röst på ändå. Men då får hon allt byta ut pyjamasen.
 
Åh, jag har så svårt för Ace Wilder. Sjunger att hon är ett "wild child" när hon är över 30 år? Så töntigt! Skäms lite när jag hör låten och ännu mer när jag ser scenkläderna.
 
Och jag som inte "hör" text gillar Robin :p
Gillar hur det låter och jag tycker inte han gör ont att titta på :o
Wiktoria borde jag gilla så westerngirl jag är men vill nog inte att hon vinner....
Betydligt mer oroad över att FO&O ligger trea av de mellolåtar som är mest spelade totalt :idea:

Jag kan definitvt överleva om Mariette vinner :)
 
Jag har alltid gillat Ace :D
Som sagt texter är inte (alltid) det som får mig att fastna för en låt - även om jag absolut vekligen kan fångas av musik/ låtar pga text och budskap. Men å andra sidan brukar de som vill få fram något via musik även göra att det fångar mitt intresse pga känslan.
:)
(Förutsatt att det stämmer överrens med mina värderingar/ känslor då)
 
HAR jag verkligen missat att berätta det som hände mig på gymmet förra veckan???
Läste just att ngn skrev att de var rädda att Owe skulle falla ihop på scenen eller så...
Men LÄS då detta!!! :bump::bump::bump:

Jag och sambo står och kör på en maskin på gymmet, det är rätt folktomt.
En lite kutryggig vithårig farbror kliver in och förbi oss. Jag fnittrar lite och säger till sambon: haha nu kom Owe Thörnqvist in här och ska gymma.
Vi kör vidare och gubben lägger sig och kör lite bänkpress, men bara stången.. ser tungt ut men han kämpar på. Sen raskt över till en maskin. Kör lite, och så till nästa.
Han är verkligen superlik Owe! :D

Och sen efter en stund får vi veta.....



Gubben ÄR Owe Thörnqvist!! Ja, alltså på riktigt!! :laugh::banana::love:
Han bor på promenadavstånd från vårt gym, och min sambo har tydligen sett honom träna massor av gånger, utan att veta att det var han!

Jag gillar inte låten så värst, men nu förstår ni ju att jag måste hålla lite på honom ändå ;)
Berättade detta för dottern och frågade om jag skulle be om autograf.
"Neeeeej snälla mamma vad piiinsamt! Och han är ju så gaaammaaa...." :eek::p
 
Bara vi slår England så, det vore en nesa. Frågade min syster idag om vem systerdottern hade som favorit (hon är målgruppen tror jag och därför ganska bra på att förutspå) men systerdotter hade tydligen varit ganska splittrad och inte jätteintresserad i lördags så det kanske är ett tecken på att ingen av andra chansen vinner?
 
@voltis
HAHA, jag tryckte gilla på Owe T på gymet, och Buke frågade om jag var säker att jag ville trycka gilla. Det brukar inte hända mig. Har Buke något emot Owe, eller Voltis? Frågorna är många.
:nailbiting: Börjar buke få nog av mina mellotrådar kanske??
Eller har Christer Björkman nässlat in sig här och väljer vilka artister vi ska gilla och inte??
Frågorna är många!! :confused:
 
I ESC är det väldigt många ballader i år. Många tjejer i långklänning (Mariah Carey möjlig idol till de flesta av dessa) som sjunger ballader av ett stuk vi hört miljontals gånger innan (och bättre) och som verkar ha en inbördes tävling om vem som tar den längsta tonen. Såå tråkigt! Vi borde absolut skicka nåt som är upptempo med fart och fläkt och som är piggt och glatt. Inte en ballad till för den kommer försvinna i mängden. Jag tycker Ace Wilder.

Italien är landet att slå. Frankrike är också bra.

Jag har lyssnat en del på årets låtar och kommit fram till att jag stör mig jättemycket på Robins text att hon är så snygg så han inte klarar av det. Jag får flashbacks till när jag var yngre och var ute och festade och killar tafsade "för att jag var så snygg att de inte kunde låta bli". Jag gillade verkligen Robin förra året men i år är han slibbig och slemmig. Blä!!

Jag gillar Ace Wilders låt för hon hänger inte upp sig på någon annan utan den handlar helt om henne själv och att hitta sig själv. Nanos låt är jättebra och jag älskar budskapet men är rädd att den försvinner i mängden av ballader men kanske inte. Nanos röst sticker ut och låten har ett modernt sound som de flesta balladerna i år i ESC inte har.
 
Och jag som inte "hör" text gillar Robin :p
Gillar hur det låter och jag tycker inte han gör ont att titta på :o
Wiktoria borde jag gilla så westerngirl jag är men vill nog inte att hon vinner....
Betydligt mer oroad över att FO&O ligger trea av de mellolåtar som är mest spelade totalt :idea:

Jag kan definitvt överleva om Mariette vinner :)
Är inte han en av dem som tar sig i skrevet?
 
Nu närmar det sig!!

Dags att tippa! :O Och tycker verkligen det är svårt... tror som sagt att det kommer bli väldigt jämnt och att juryrösterna avgör! För tror inte att ngn drar iväg allt för mkt efter telefonomröstningen.

Jag har en magkänsla att många gillar Jon Henrik, att han gillas av flera olika målgrupper. Dock tappar han på en stor målgrupp: barnen. Dottern tycker den är helt ok, att sångerskan är sååå vacker, men annars inget speciellt.
Går jag efter hennes smak ska Lisa Ajax eller Fo&o vinna ;)
Sen tror jag även Nano är omtyckt av många....
Wiktoria och Ace har också många fans, men deras nackdel är att man jämför mkt med deras tidigare låtar. Iof är det samma sak med Jon Henrik... Svååårt!!!

Ska försöka mig på en tippning då... huuu (alltså inte vad jag jag själv röstar på)
Tror dock att hela topp 6 har vinstchanser! :O Och har en liiiten känsla av att Wiktoria kan vara populär hos juryn och vinna på det!

1. Jon Henrik
2.Nano
3.Wiktoria
4.Foooo
5.Ace Wilder
6.Robin B
7.Mariette
8.Anton Hagman
9.Ingrosso
10.Owe T
11.Lisa Ajax
12. Boris Renee
 
Läst runt lite mer nu och det verkar som att Wiktoria är favoriten i Sverige och faktiskt Mariette ute i ESC-världen :) Spännande!
Wiktoria är helt ok tycker jag, jag önskar att hon skulle ha ännu lite mer countrytoner i låten då skulle det bli lite mer unikt. Dock skulle hon nog sticka ut i startfältet i ESC, där det som sagt är hel del ballader bland kvinnorna. Mariette är lite annorlunda hon med, och som sagt måste man sticka ut lite för att synas bland alla bidrag.
Jon Henrik skulle ju ABSOLUT sticka ut ;) Lika så Ace.

Men jag säger som jag alltid säger, man ska rösta på sin favoritlåt och inte på den man tror skulle lyckas bäst i ESC! :D Då blir det sveriges favorit vi skickar och hur det än går så har vi gjort det vi kan. Jag får ofta andra favoriter i ESC än sveriges bidrag, så själva tävlingen blir ju lika spännande ändå :D

Hur som haver... i morgon ska jag se genrepet på Friends, så kommer med mina intryck efter det sen :D
 

Liknande trådar

Tjatter Tiden går fort när man har roligt.... På lördag är det MELLOFINAL! :banana::banana::banana: Vi har gått igenom 4 deltävlingar och...
21 22 23
Svar
448
· Visningar
23 035
Senast: Karfitsa
·
Tjatter Ni trodde väl inte jag glömt årets höjdpunkt här på Buke?? :D:D:D Nä nä, här kommer årets första tråd om MELODIFESTIVALEN...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
9 551
Senast: Scata
·
Äldre Japp! Nästa helg är det då dags, för finalen i Melodifestivalen 2018! :banana::banana::banana: Vad fort det har gått, vips så har vi...
9 10 11
Svar
214
· Visningar
10 036
Senast: Knasibas
·
Äldre Då är det snart dags att utse de allra sista finalisterna! :banana::banana::banana: Andra chansen har sett lite olika ut senaste åren...
15 16 17
Svar
328
· Visningar
9 396
Senast: voltis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra torrfoder
  • Hönstråden II
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp