Melodifestivalen 2018 - FINAL

Hade Mariette sjungit ngn av sina tidigare bidrag så hade hon lyckats bättre än ikväll. .. :(

Ja, de var båda bättre än årets bidrag. Men inte tillräckligt bra! Hon kommer bäst till sin rätt med den lite mer mystiska/dramatiska touchen som Don't stop believing, inte något banalt och glättigt dussin-pop-mög.
 
Alltså, i år tror jag att de har rätt i att den internationella juryn visar vad som kan gå hem i övriga Europa. Kan inte påstå att Ingrosso är min favorit, inte låten heller. Men jag tycker att låten har något av en internationell touch, så det blir säkert bra.
 
Jag och dottern har precis sett klart på programmet och jag är så äckligt besviken. Jag kommer göra som 2010 och räkna mig som dansk istället. Usch, fy, blä! Vidrigt!
 
Så mycket som Benjamins familj röstfiskade åt honom på insta så hade nog fglix ingen chans ;) går man på fans så har ju Benjamin betydligt fler med tanke på tv- framträdanden och så.

Fast nu var han ju en klar favorit hos internationella juryn också. De vet knappast hem hans familj är... och följer dem definitivt inte på insta.
 
Bäst i min tv i går var Caroline af Ugglas och kören. Gåshud! :heart

Topp tre var väl helt okej. Ingrossos nummer är skitsnyggt, även om han låter som om han sjunger på helium. Internationella juryn tror jag alltid stenhårt på så det här blir nog bra. (Även om den vedervärdiga In my cabana borde hamnat mycket längre ner hos dem).

En jag känner mig mätt på: Mariette. Jag gillar låten men tycker hon är pretto och större gester än röst.
 
Robin är ju bara sliskig... inte snygg alls!

Nu är Benjamin lite för ung, för mycket hundvalp, för min smak men tycker nog att han ser betydligt trevligare ut än Robin. Inte för att det är så svårt...

Smak är väldigt olika.
Jag anser att Robin är snygg och stilig.
Jag anser att Benjamin ser ut som ett förvuxet barn som försöker spela på en fullständigt obefintlig sex appeal.
 
jag hade jättesvårt för Benjamins nummer i första deltävlingen. Dansen och minspelet främst. Igår tyckte jag det kändes bättre, men de där "stirra in i kameran och nicka"-grejerna får han gärna ta bort till i maj. :o
 
Bäst i min tv i går var Caroline af Ugglas och kören. Gåshud! :heart

Topp tre var väl helt okej. Ingrossos nummer är skitsnyggt, även om han låter som om han sjunger på helium. Internationella juryn tror jag alltid stenhårt på så det här blir nog bra. (Även om den vedervärdiga In my cabana borde hamnat mycket längre ner hos dem).

En jag känner mig mätt på: Mariette. Jag gillar låten men tycker hon är pretto och större gester än röst.

Jag såg Mariette live för 2 år sen. Hon är mycket bättre än vad hon visat i mello. Framförallt är hon bättre när hon inte har nån stel koreografi. Hade varit bättre om hon fått vara singer/songwriter på scen också och inte försökt göra henne till nåt hon inte är.
 
Jag som inte sett eller hört ett enda bidrag i år.... är det värt att kolla upp Benjamins låt och nummer på tuben nu?

Ja eller Nej? :laugh:
 
Jag såg Mariette live för 2 år sen. Hon är mycket bättre än vad hon visat i mello. Framförallt är hon bättre när hon inte har nån stel koreografi. Hade varit bättre om hon fått vara singer/songwriter på scen också och inte försökt göra henne till nåt hon inte är.
Singer/songwriter brukar väl inte gå så bra i Mello, det är kanske därför ...
 

Liknande trådar

Kultur På lördag smäller det! Vi får veta vem som får åka till Turin och representera Sverige i ESC! Det är dags för FINAL i Mello...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
11 479
Senast: MJLee
·
Kultur På lördag kör vi igen! Vilka ska följa med Robin och Cornelia till finalen? :banana::banana: Mello deltävling 2 är här och de som...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
3 984
Senast: Lingon
·
Kultur På lördag är det äntligen dags! Dagen vi väntat, nu faktiskt, i 2 år på! FINAL I ESC! :banana: :banana: :banana: Och wow vilken...
32 33 34
Svar
668
· Visningar
28 630
Senast: Ninnurur
·
Kultur Som ni har väntat! Men den nu är den här! FINALTRÅDEN! :banana: :banana: :banana: En väldigt stark final fick vi tillslut där ingen...
8 9 10
Svar
188
· Visningar
11 009
Senast: Ninnurur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp