Melodifestivalen 2020 FINAL

Ikväll smäller det!
Kompis på väg till genrepet och efter lunch rullar jag och dottern mot arenan! Mat på mall of scandinavia och lite shopping då dotterns favvo butik har utförsäljnin ;)

Hört att Anis var storfavoriten bland publinen på repet igår... Dock tror jag juryn inte kommer vara lika imponerade? Hoppas jag iaf hehe. Låten är ju dock sjukt medryckande.!

Läst lite ute på europeiska socials medier och där är DOTTER storfavorit, men måånga gillar även Anna. Så sett till ESC är en vinskr för ngn av dom ju bäst, och jsg gillar båda!

Men jag ogillar verkligen ingen av låtarna, blir inte arg vem som än vinner. Det händer sällan!

Ska bli SÅ kul att gå på finalen istället för lr repet :banana: :banana: :banana:

Men blir sena kommentarer från mig efteråt när jag kommit hem, alt på pendeln hehe

Så roligt att vara på plats på finalen! Vi var på deltävling 4 men det måste ju vara ännu häftigare på finalen!

Jag har trott sen deltävling 2 att Dotter kommer vinna men nu de senaste dagarna har det börjat pratas mer om The Mamas. Jag blir förvånad om The Mamas inte blir internationella juryns favoriter ikväll!

Annas popularitet tror jag börjar mattas av lite. Numret kommer behövas göras om en del till ESC eftersom hon har på tok för många på scenen i nuläget. På ESC får det bara vara 6 st på scen och ingen sång får vara förinspelad. Vilket gör att hon måste ta bort några dansare för att få ha med kör och numret kommer därmed uppfattas som mindre snyggt än vad folk är vana vid. Inte bra.

Anis Don Demina, får nog fler lyssningar än röster. Den typen av bidrag får oftast det. Men det hade varit lite roligt att skicka nåt så annorlunda till ESC. Men har får varken lyssningar eller röster av mig.
 
Hade för mig att det kom på nyheterna att Mello skulle köras utan publik, men jag kanske bara drömde det.
 
Jag har för en gångs skulle ingen favorit alls..... O_o Men jag ska titta (läs: halvsova ;) ) ikväll ändå och äta chips med dipp :up: !
 
Jag hade blandat ihop Dotters och Frida Öhrns framträdanden. Kollade på Dotter nyss och de va ju tur, gillade inte alls Fridas kläder, men Dotters va ju finare.

Jag gillar fortfarande Anna mer än Dotter, men får väl se ikväll, som sagt låtar/framträdanden kan ju växa (eller krympa för den delen).
 
Här har vi laddat upp med att jag är förkyld... Fick erbjudande om att köpa biljetter till väldigt bra pris då makens kollega hade fått förhinder. Men eftersom jag är snuvig och folk är väldigt oroliga pga corona så blir vi hemma.
Men vi har laddat upp med varsin sorts chips, polly och cheeeze snacks.
 
Annas popularitet tror jag börjar mattas av lite. Numret kommer behövas göras om en del till ESC eftersom hon har på tok för många på scenen i nuläget. På ESC får det bara vara 6 st på scen och ingen sång får vara förinspelad. Vilket gör att hon måste ta bort några dansare för att få ha med kör och numret kommer därmed uppfattas som mindre snyggt än vad folk är vana vid. Inte bra.
Oj, gör man om numret så mycket så blir det ju ingen "show" kvar :(
Anna sjunger bra, men någon som lyfter ett framträdande på scen är hon inte :angel:
 
Nää, mellon i Stockholm.
Nåja.
Nä det har bara varit möten om det, men dom har bestämt att köra med publik. Det dom har gått ut med att har man varit i riskområden ska man inte komma och kan man styrka det med resehandlingar får man pengarna tillbaka för sina biljetter.
 
På tal om coronaviruset så undrar jag hur det kommer att gå med själva Eurovisionfinalen i år... Jag mindes inte vem som vann :o , men google säger att finalen kommer att hållas i Rottedam i år. Undrar hur det blir med det??
 
Har hejat på Dotter sedan hon var med med låten Cry för några år sedan ;)
Nä men tycker låten och framträdandet är klart bäst av alla och hon har en så fantastisk röst. Hoppas hon vinner!

Annas låt är intetsägande men trallvänlig. Även hon har en bra röst som jag personligen dock har svårt för. Dock verkligen hatar jag att både hon och alla dansare är svartklädda, tycker det ser trist ut. Helt okej om den vinner men då måste de göra framträdandet/showen bättre.

Hanna är skrikfest deluxe och hennes klänning såg riktigt hemsk ut. Skulle bli sur om den låten vann.
 
Jag har redan börjat äta chips...... Mina snacks brukar alltid vara slut, alternativt jag vara för mätt, innan det jag ska se ens har börjat. Samma med snacks på bio. Jag KAN liksom inte vänta...... :D
 

Liknande trådar

Kultur På lördag är det dags att besöka Göteborg, för deltävling 2 i MELLO 2020! :banana: :banana: :banana: De tävlande är: 1. Nobody –...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
6 971
Kultur Neeej har inte glömt bara jobbat mycket :) På lördag är det dags för Andra Chansen, det är fyra dueller där segraren i varje duell går...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 599
Kultur Redan onsdag! :nailbiting: På lördag är det deltävling 3 i MELLO, kommer vi se årets slutgiltiga vinnare eller kommer den nästa vecka...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
4 623
Senast: voltis
·
Kultur Ja nu har vi nåttslutet på årets turné.... Sista deltävlingen i MELLO är här :nailbiting::bump: Kommer vi se årets vinnare på lördag...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
5 371

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp