Melodifestivalen 2020 FINAL

Nej men fan vad ledsen jag blir! När det fanns så grymma nummer som Dotter och Bergendahl.

Annas nummer hade sett mycket annorlunda ut om hon kommit till ESC. De var 7 pers på scen i går, plus en förinspelad kör. I ESC får det bara vara 6 pers på scen inkl. en eventuell kör som måste sjunga live.

Förstår inte att man ställer upp med ett nummer som måste ändras så mycket till ESC faktiskt.
 
Dom är nog duktiga men jag hoppas att LouLou har mer kläder på sej i ESC.

Jag tyckte att de var jättefina alla tre. Varför ska hon ha mer kläder på sig? För att hon inte har klädstorlek 36? Jag tyckte det var härligt att se en större tjej ha de kläderna på sig! Hon passade jättefint i det!

Men jag tycker att det ska ha andra kläder i ESC. För att det är bra att förnya sig och kanske få in lite färg. De bytte ju kläder till ESC förra året. Men jag tycker absolut de kan ha samma typ av kläder. Bara kanske annat tyg, lite annan färg osv. I Sverige funkar svarta kläder väldigt bra. Men i Europa vill de nog se lite mer färg tror jag.
 
I mina ögon är det inte sexigt utan mest vulgärt torrjuckande. Säger det igen, hade en man gjort samma sak hade det varit ramaskri.
För det första tror jag inte att de tänkt ”vi låter dotter stå och torrjucka på sen, det går nog hem” och för det andra så ser jag inte ens något juckande? Hon står bredbent med fötterna och gör rörelser med överkroppen (armar, huvud).
Nä om en man stått sådär hade ingen brytt sig what so ever.
 
Men måste säga alla lät riktigt bra live faktiskt. Dock är det dt ju hur det ser ut i rutan som har betydelse för rösterna, så får väl se reprisen sen ;)
Victor och Anna tyckte jag sjöng klart bättre i finalen! Anna verkade ha jobbat lite på sitt engelska uttal, hon sjöng mer kingdom come istället för köööme.
Hanna lät också stadigare men jag tror att hennes scenografi var lite för mycket för henne med både ett släp som krånglade sig hela tiden och la sig runt hennes ben så att hon fick svårt att gå, plus 500 kameravinklar att håla reda på. Jag tror att Hanna sjöng på safe mode på grund av scenografin och det tycker jag är synd.

The Mammas var like grymma som jag kom ihåg :love:

Mitt favoritmoment från finalen var när alla i publiken höll upp sina mobilficklampor för Paul Rey och detta shot
Screenshot 2020-03-08 at 11.47.17.jpg
 
För det första tror jag inte att de tänkt ”vi låter dotter stå och torrjucka på sen, det går nog hem” och för det andra så ser jag inte ens något juckande? Hon står bredbent med fötterna och gör rörelser med överkroppen (armar, huvud).
Nä om en man stått sådär hade ingen brytt sig what so ever.
Jag tror ju inte att de har tänkt över huvud taget 🤷‍♀️
 
Jag tror ju inte att de har tänkt över huvud taget 🤷‍♀️
Att anspela på sex tror jag är en balansgång. Ibland går det hem, ibland blir det för mycket och då reagerar folk. Jag minns inte namnet men för ett par år sen var där en kille som låten igenom greppade sig i skrevet - det greppet (ha ha!) föll pladask i resultaten, och kommenterades en hel del. Ska man anspela på sex ska det vara snyggt gjort och inte vulgärt i alltför hög grad. Då blir det bara cringe. Kanske, kanske Dotter tappade den där sista poängen pga sitt skrevande? Jag vet inte. Trist isåfall för i övrigt tycker jag hon var bra - hennes låt och Paul Reys är de enda som stannat kvar i mitt minne. Liiite av Hannas också, jag höll ju på henne och Paul.....
 
Annas nummer hade sett mycket annorlunda ut om hon kommit till ESC. De var 7 pers på scen i går, plus en förinspelad kör. I ESC får det bara vara 6 pers på scen inkl. en eventuell kör som måste sjunga live.

Förstår inte att man ställer upp med ett nummer som måste ändras så mycket till ESC faktiskt.
Sant, men jag tycker i och för sig inte att dansarna var så viktiga. Det var låten och Annas röst och närvaro som var grejen för mig.
 
Jag blev faktiskt förvånad över att Mamas fick så många röster, dom sjunger ju fantastiskt men låten är väldigt medioker O_o
Jag trodde att Dotter skulle vinna!

Det hade varit roligast om vi skickade Anis, snacka om party, närvaro och engagemang :love:
 
Ja, där tyckte jag att dansarna var riktigt märkliga och nästan förstörde för Anna - hon hade verkligen inte behövt dem!
Anna Bergendahl har kapacitet, närvaro och röst mm, men låtarna och texterna suck. ”Kingdom come” var ju nästan någon slags messiaskomplex och taskig, nästan lite gammaldags musik. Texten gick ju nästan som ” om jag vinner kommer de ensamma bli lyckliga”, väldigt cyniskt tolkat kanske kan jag gå med på.

” Forever I'll keep on singing
And this time maybe I'll be winning
For the lonely ones”

Hjälp alltså nästan travesti på bibelhistorier men med egocentricitet istället , ” thy kingdom Will come” .

Hon är en intelligent flicka hon kommer nog hålla på länge med den otroliga rösten men hon kanske mognar eller får bättre hjälp.
 
För det första tror jag inte att de tänkt ”vi låter dotter stå och torrjucka på sen, det går nog hem” och för det andra så ser jag inte ens något juckande? Hon står bredbent med fötterna och gör rörelser med överkroppen (armar, huvud).
Nä om en man stått sådär hade ingen brytt sig what so ever.
Ja precis. Och sen tänker jag mer att det bredbenta symboliserar att stå stadigt med fötterna på jorden fast man ändå är sårbar
 
Victor och Anna tyckte jag sjöng klart bättre i finalen! Anna verkade ha jobbat lite på sitt engelska uttal, hon sjöng mer kingdom come istället för köööme.
Hanna lät också stadigare men jag tror att hennes scenografi var lite för mycket för henne med både ett släp som krånglade sig hela tiden och la sig runt hennes ben så att hon fick svårt att gå, plus 500 kameravinklar att håla reda på. Jag tror att Hanna sjöng på safe mode på grund av scenografin och det tycker jag är synd.

The Mammas var like grymma som jag kom ihåg :love:

Mitt favoritmoment från finalen var när alla i publiken höll upp sina mobilficklampor för Paul Rey och detta shot
Visa bifogad fil 46624
Vi fick tyydliga instruktioner när mobilerna skulle tändas :D Tyckte vi satte det hehe

Kul med en sjätteplats för Paul på tal om det, enda som gjorde mellodebut i fibalen!
 
Sant, men jag tycker i och för sig inte att dansarna var så viktiga. Det var låten och Annas röst och närvaro som var grejen för mig.

Jag tycker tvärtom. Dansarna lyfte låten. Jag tycker inte att hon gör det tillräckligt själv även om hon sjunger riktigt bra. När man lyssnar på folk ute i Europa så är det just numret de tycker är grejen. De gillar låten men med numret så tycker de att det lyfter.
 

Liknande trådar

Kultur På lördag är det dags att besöka Göteborg, för deltävling 2 i MELLO 2020! :banana: :banana: :banana: De tävlande är: 1. Nobody –...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
6 905
Kultur Neeej har inte glömt bara jobbat mycket :) På lördag är det dags för Andra Chansen, det är fyra dueller där segraren i varje duell går...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 526
Kultur Redan onsdag! :nailbiting: På lördag är det deltävling 3 i MELLO, kommer vi se årets slutgiltiga vinnare eller kommer den nästa vecka...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
4 527
Senast: voltis
·
Kultur Ja nu har vi nåttslutet på årets turné.... Sista deltävlingen i MELLO är här :nailbiting::bump: Kommer vi se årets vinnare på lördag...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
5 275

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp