Melodifestivalen 2020 FINAL

Jag tycker Hanna F verkar försöka vara mer porrig än Dotter. Jag stör mig inte på Dotters koreografi och tycker att en del överreagerar och tolkar in för mycket.
Ja jag vet inte hur de agerade på scenen, jag tittade bara på teckentolkningen om något :angel: ville bara föreslå en annan tolkning av inlägget.
 
Det har du rätt i. Jag tyckte bara att de andra två mamorna hade snyggare klänningar. Och jag är helt klar över att min uppfattning om vad folk ska ha på sej är totalt gammalmodig.
Nu hoppas vi att dom gör succé i Rotterdam🙂🇸🇪
Om man tycker likadant om klänningen även om en normalviktig person hade burit den så är det helt okej, tycker jag alltså :)
Jag har bara problem om man tycker att något passar vissa bättre enbart pga vikten.
 
Jag har gillat Mamas låt sedan delfinal 1. Jag trodde dock inte att den skulle hålla hela vägen. Det var ju väldigt jämnt, men jag gillar när det är publikens favorit som vinner i slutänden. Jag tror Mamas kan sticka ut i ESC. Om det är positivt eller negativt blir spännande att se 😊
 
På väg he på penddln så hinner komma med ett inlägg :D

GRYM stämning på friends! Sån skillnad mot att gå på rep! Fest helt enkelt!

GRATTIS MAMAS! :banana: :banana: :banana:
Självklart värdiga vinnare då de fick flest poäng! Men de var fantastiska live och publiken älskade dom!

Men måste säga alla lät riktigt bra live faktiskt. Dock är det dt ju hur det ser ut i rutan som har betydelse för rösterna, så får väl se reprisen sen ;)

Iaf så var det tre låtar som fick publiken att stå upp och dansa: Mamas, Mendez och Anis! Wow efter Anis trodde jag att han skulle vinna, publiken var galna :bump:

Sen trodde jag dotter skulle ta det faktiskt, jämnt var det!
Europa är besvikna av det jag läst hittills, de gillar verkligen dotter!
Hon var grym ja, men kände inte det där WOWet ikväll ... Hur såg det ut i tv?

Nu är vi två glada nöjda tjejer strax hemma, hörs sen! :love:
 
Jag blir varje år så orolig för mattekunskaper hos svenska folket. Vi visste ju att det fanns 143 poäng kvar till Dotter och Mamas och när de sistnämnda fick 72 poäng så var det ju klart.
Mello är inget matteprov, det är ett underhållningsprogram.
Jag ids iallafall inte sitta och beräkna resultatet, varför skulle jag det …? Och nej, jag visste inte hur många poäng det var kvar att dela ut.
 
Jag har haft kompisar hemma på middag, så jag ska kolla på själva sändningen till frukost imorgon. Även om jag är smått besviken över att det inte blev något Dotterdam så känns det roligt att Mamas vann. Trenden att skicka att delta med söt poppojke sen -15 känns lite gjord vid det här laget.
 
Mello är inget matteprov, det är ett underhållningsprogram.
Jag ids iallafall inte sitta och beräkna resultatet, varför skulle jag det …? Och nej, jag visste inte hur många poäng det var kvar att dela ut.

Som sagt, deltagarna borde sannerligen göra det och framförallt borde produktionen se till att ha det i åtanke.
 
Sjukt att det vara skiljde en enda poäng mellan Dotter och The Mamas. Helt okej att dom vann men lite besviken är jag allt.

För övrigt förstår jag inte alls vad som är provocerande med hennes framträdande. Hon står bredbent absolut, men hon håller ju inte på att porra sig ett dugg? :confused: Det är verkligen ingen klassisk strippdans hon håller på med, som kan vara vanligt bland framträdanden annars. Och även då, en kvinna får vara sexuell om hon vill.

Jag har hela tiden upplevt hennes framträdande som väldigt powerkvinnoaktigt och tycker att det lätt var kvällens bästa!
Och älskade The Mamas klänningar, de satt så fint på allihopa! De hade snyggast kläder faktiskt 😊

Alla snubbar var bara tråkiga förutom den sista studsbollen med velourdressen :p
 
För övrigt förstår jag inte alls vad som är provocerande med hennes framträdande. Hon står bredbent absolut, men hon håller ju inte på att porra sig ett dugg? :confused: Det är verkligen ingen klassisk strippdans hon håller på med, som kan vara vanligt bland framträdanden annars. Och även då, en kvinna får vara sexuell om hon vill.
I mina ögon är det inte sexigt utan mest vulgärt torrjuckande. Säger det igen, hade en man gjort samma sak hade det varit ramaskri.
 
Jag hoppades på Anna eller Dotter eftersom jag tror att de hade passat bättre på ESC men the Mamas var bra den också. Tycker låten är bättre när man ser framträdandet än bara hör låten.
Anis låt var härlig! Den piggar verkligen upp :love:
 
Det finns många fler moves som manliga dansare utför på scenen som är långt mer porriga. Så bara för att hon är kvinna så får hon inte dansa provocerande och utmanande?
Jo, dansarna kör ju sina moves all in så att säga. Kvinnor såväl som män. Vad jag ständigt stör mig på, är att kvinnliga artister "måste" spela högt på sex medan män kan klä sig i säck och aska - eller i tältliknande plagg eller mjukisludd och ändå få sina höga poäng. Samma sak gäller t.ex. i idol, där kläderna krymper mer och mer (på kvinnorna) ju längre tävlingen framskrider och baddräkt ("body"?) är nästan obligatoriskt mot slutet. Jag tyckls minnas att det diskuterats här på Buke tidigare nåt år.

Eller, om jag säger såhär: sexighet hos en man (tänk Ed Sheeran t.ex.) har noll med kläder att göra, de kan klä sig hur som helst, gärna heltäckande och lite säckigt. Hos en kvinna är sexighet oftast förknippat med minimal klädsel och mycket synlig hud. Exponering helt enkelt. Jag blir lite trött på det ibland. Framförallt när det blir till en nödvändighet.
 

Liknande trådar

Kultur På lördag är det dags att besöka Göteborg, för deltävling 2 i MELLO 2020! :banana: :banana: :banana: De tävlande är: 1. Nobody –...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
6 905
Kultur Neeej har inte glömt bara jobbat mycket :) På lördag är det dags för Andra Chansen, det är fyra dueller där segraren i varje duell går...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 530
Kultur Redan onsdag! :nailbiting: På lördag är det deltävling 3 i MELLO, kommer vi se årets slutgiltiga vinnare eller kommer den nästa vecka...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
4 530
Senast: voltis
·
Kultur Ja nu har vi nåttslutet på årets turné.... Sista deltävlingen i MELLO är här :nailbiting::bump: Kommer vi se årets vinnare på lördag...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
5 277

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp