Men det ÄR godare

Läsa det här strax innan lunch var inte bra - chips (gillar ALLA chips oavsett storlek och form) pizza, ätes i slice-form med kant, godis - sötlakrits:d blandar gärna salta cashew och chokladdragerade jordnötter, jordnötter äts helst hela, och överdelen med alla frön är bäst! Där är jag och maken en bra match, han tar helst underdelen, medans han gillar sega snacks och jag vill ha spröda. Han häller dessutom mjölken på flingorna en lång stund innan han ska äta så de blir gojsiga:yuck: Jag häller på mjölken snabbt och slevar i mig, helst med dessertsked, så snabbt så möjligt så de behåller frasigheten :laugh:

Nu ska jag äta en knäckemacka, bredd på den slätaste sidan, med kokt ägg, där skivorna måste vara både gula och vita, lite salt på och lunchen är färdig :)
 
:bow:
Kan också klippas med sax om man är lat, som jag. Men äter man inte spaghettin med sked i små bitar så finns det ingen vits med att laga spaghetti till att börja med.
Ja sax är finemang till att dela nudlar och spagetti, dock brukar jag använda kniv och gaffel om jag har sällskap. Mest så jag kommer ihåg hur redskapen ska hanteras (efter en minnesvärd tråd där det var mycket noga med bordsskicket och hur man använde besticken).
 
Spaghetti tillverkas i långa fina strån som ska bevaras ända in i munnen. Det finns färdig pasta för den som vill misshandla spaghetti. Ditalini, Risoni är bra sorter för spaghetti-ogillare.
Spagetti är i allmänhet billigast och inte ogillar jag det, tvärt om.
 
Ja sax är finemang till att dela nudlar och spagetti, dock brukar jag använda kniv och gaffel om jag har sällskap. Mest så jag kommer ihåg hur redskapen ska hanteras (efter en minnesvärd tråd där det var mycket noga med bordsskicket och hur man använde besticken).
Självklart klipper man den bara när man är ensam, resten av tiden måste man bete sig så ingen tror man är knäpp :D
 
Jordnötsringar ska en i taget varsamt placeras mellan valfria kindtänder och sedan tuggar man snabbt till så att den går sönder med ett knäppande ljud :d. Mycket godare än att bara glufsa på!
 
Temuggar ska vara så stora som möjligt. Har alltid haft min egen temugg på jobbet. Tills de bör porslinet och faktiskt införskaffade riktiga, stora temuggar. Underbart!

Dricksglas ska också vara stora. Och höga med tjock kant. Tycker drycken smakar sämre om glaset har tunn, ”vass” kant. Älskar Ikeas glas Pokal (tror jag de heter). De funkar lika bra till Cola som till te. Blir nervös på små glas! Jag är jättetörstig till naturen, och ammar just nu i den här värmen. Vi äter mycket middag hos svärföräldrarna, som har pytteglas. När jag bett om påfyllning för femte gången är jag fortfarande jättetörstig. Men orkar/ids inte be om vatten fler gånger.
 
Temuggar ska vara så stora som möjligt. Har alltid haft min egen temugg på jobbet. Tills de bör porslinet och faktiskt införskaffade riktiga, stora temuggar. Underbart!

Dricksglas ska också vara stora. Och höga med tjock kant. Tycker drycken smakar sämre om glaset har tunn, ”vass” kant. Älskar Ikeas glas Pokal (tror jag de heter). De funkar lika bra till Cola som till te. Blir nervös på små glas! Jag är jättetörstig till naturen, och ammar just nu i den här värmen. Vi äter mycket middag hos svärföräldrarna, som har pytteglas. När jag bett om påfyllning för femte gången är jag fortfarande jättetörstig. Men orkar/ids inte be om vatten fler gånger.
Och jag hatar glas med tjock kant, allt blir godare i glas med tunna kanter :D däremot håller jag med om små glas, enda gången jag använder det är till juice.
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
918
Senast: Bison
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 413
Mat Jag vill bjuda en person som är speciell för mig på middag. Jag har en ytterfilé av lamm i frysen, och eftersom det lille lammet är har...
Svar
6
· Visningar
952
Senast: Karfitsa
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 183
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tälta med hund
  • Valp 2023 -den andra
  • Kaninskrik

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp