Bukefalos 28 år!

men JÖSSES!!!

Jag tänker på om tiken börjat valpa ombord på planet och fått komplikationer... Vidrigt!!!!!:cry:
 
Ja varför kunde inte hunden fått stanna hos någon bekant, med valparna, så kunde personalen fått valparna sen.
hur har de tänkt kunna jobba och flaskmata valpar samtidigt?

Osmakligt!
 
Helt galet att man tycker att det är okej att ta några timmar gamla valpar från en tik?! Hur tänker man då? Ska dom som adopterat valparna ta tjänstledigt nu för att ta hand om nyfödda valpar?
Och stackars tik som rycks ifrån sina valpar sådär. Hoppas verkligen att detta inte är sant och om det är det hoppas jag att det går att anmäla dom inblandade. I Sverige hade det varit ett solklart brott mot djurskyddslagen på så många punkter. Fy fan.
 
Men va sjutton! Låter ju som en jätteunderlig historia från början till slut. Och stackars hundar! Som om det största problemet dessutom var flygets regler för valpar ombord...
 
Fullständigt vansinnigt. Tycker faktiskt det vore rimligt att anmäla flygboget och hundens ägare för djurplågeri. Jag vet inte om det är det som blir rubriceringen när man tar för små ungar från sina föräldrar, men jag vet inte vad det annars skulle vara.
 
Seriöst!!!
Husse borde skämmas skinnet av sig:mad:
Sätter tusen spänn på att han visste att tiken var dräktig men hoppades på att hinna till Sverige innan hon skulle till att valpa.
 
Va tusan?
Hur kan man göra så? Vore dom så intresserad av valparnas välbefinnande så kunde dom ju iallafall ha erbjudit sig att ta hand om tiken oxå tills valparna var 8 veckor och så kunde tiken flygit hem då!
 
Stackars, stackars tik. Först missarna ägarna att hon är dräktig, hon får föda i stressig miljö och sen slits valparna från henne direkt och hon får flyga direkt efter hon fött:cry:
 
Förstår inte, mena planet skulle ju landa i sverige? Måste man inte räkna med svenska lagar då som säger att man inte får resa med en tik en vecka efter valpning, eller 2 veckor före oxå för den delen!

Å ska inte hundarna besiktas av veterinär före? Isåfall... Borde inte veterinären sett att tiken var högdräktig?

Någon som har koll på reglerna?
 
Har tiken flugits in i Sverige före 1 vecka efter valpning borde det ju gå att anmäla karln enligt svensk lag.
 
Har tiken flugits in i Sverige före 1 vecka efter valpning borde det ju gå att anmäla karln enligt svensk lag.
Verkar ju som det tyvärr... Som jag förstår så fick planet vänta medan dom beslutade sig för att behålla valparna där och mamma fick flyga hem....
 
Verkar ju som det tyvärr... Som jag förstår så fick planet vänta medan dom beslutade sig för att behålla valparna där och mamma fick flyga hem....
Synd att husse inte ville gå ut med sitt namn i artikeln...det var tydligen viktigare att tala om vad alla hundarna hette, annars hade det varit lätt att anmäla honom :meh:
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 164
Senast: hundtant
·
Övr. Hund Jag funderar till och från på att skaffa en hund. Jag har ingen aning om ras och det är i nuläget inte intressant heller eftersom jag...
Svar
19
· Visningar
1 832
  • Låst
Hundhälsa Jag hamnade för ett tag sedan i en diskussion med några uppfödare om det här med mentalitetsbeskrivningar av hundar. Uppfödarna var...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
10 179
Senast: Hedinn
·
Övr. Hund Jag har levt med pälsdjursallergi & astma sedan barnsben, har trots detta haft hund hemma under tonåren och inte reagerat nämnvärt på...
2
Svar
22
· Visningar
3 311
Senast: AnneB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp